Παναγιώτης Τσινάβος: Ο Σερραίος που «ζυμώνει» καινοτομίες

Ο Σερραίος που «ζυμώνει» καινοτομίες

Η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, υπό τη διοίκηση του Παναγιώτη Τσινάβου, όχι μόνο κατάφερε να σταθεί στα πόδια της μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 2013, αλλά με επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ κερδίζει σήμερα το στοίχημα της εξωστρέφειας και δείχνει ότι «στας Σέρρας» γίνονται επιχειρηματικά θαύματα.

«Στην οικογένεια της Κρι Κρι είμαστε συγκλονισμένοι από το συμβάν. Είμαστε όμως αποφασισμένοι να προχωρήσουμε μπροστά. Με την υποστήριξη των ανθρώπων μας, που απέδειξαν για άλλη μια φορά την αγάπη και την εμπιστοσύνη τους στην εταιρεία, την υποστήριξη των γαλακτοπαραγωγών του νομού Σερρών, των προμηθευτών, των συνεργατών και των πελατών μας, θα τα καταφέρουμε». Με αυτό το μήνυμα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κρι Κρι αναλάμβανε προ τριετίας να αναγεννήσει κυριολεκτικά από τις στάχτες της τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία.

Όταν τον Δεκέμβριο του 2013, ανήμερα των Χριστουγέννων, η Κρι Κρι δεχόταν ένα καίριο χτύπημα, με τη γραμμή παραγωγής γιαουρτιού να γίνεται στάχτη και μπούρμπερη, πολλοί στοιχημάτισαν ότι ο κλυδωνισμός της εταιρείας θα την εξαφάνιζε από τον χάρτη της εγχώριας γαλακτοβιομηχανίας. Ήταν εκείνοι που δεν γνώριζαν τον άνθρωπο που βρίσκεται στο τιμόνι της σερραϊκής επιχείρησης, τον Παναγιώτη Τσινάβο, και την επιμονή που κουβαλά στο οικογενειακό DNA του.

Στα χνάρια του ιδρυτή της Κρι Κρι, Γιώργου Τσινάβου, που με αφετηρία το 1954 και ένα ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες, το οποίο παρήγαγε και διέθετε παγωτά με πλανόδιους πωλητές και ειδικά χειροκίνητα καροτσάκια που είχαν ως ψυκτικό μέσο τον πάγο και το αλάτι, ο Παναγιώτης Τσινάβος ξέρει να επιβιώνει. Ο επικεφαλής της γαλακτοβιομηχανίας όχι μόνο κατάφερε μέσα σε τρία χρόνια να αναγεννήσει από τις στάχτες του το επιχειρηματικό όραμα της Κρι Κρι, αλλά το έθεσε σε νέες βάσεις, με διεθνή ορίζοντα και καινοτομική προοπτική. 

Άλλωστε η μεθοδικότητα, εκτός από την επιμονή, είναι το έτερο χαρακτηριστικό του 59χρονου χημικού του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Μιλάνο στον τομέα της γαλακτοκομίας. Το 1983 ξεκίνησε την πορεία του στην Κρι Κρι ως υπεύθυνος παραγωγής, για να αναλάβει το 1987 καθήκοντα εμπορικού διευθυντή, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων από την τοπική αγορά των Σερρών σε πανελλαδικό και διεθνές επίπεδο. Το 1994 ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος και το 2003 πρόεδρος, με τα στοιχήματα να είναι από την αρχή πολλά και να αντιμετωπίζονται με μεθοδικότητα.

Επενδύσεις

Αν και είθισται σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, οι επιχειρήσεις να υποστέλλουν την επενδυτική τους σημαία και -στην καλύτερη περίπτωση- να παγώνουν τα αναπτυξιακά τους πλάνα, η Κρι Κρι και ο κ. Τσινάβος κινούνται και πάλι κόντρα στην πεπατημένη. Εν μέσω κρίσης, η Κρι Κρι δρομολογεί νέο επενδυτικό πλάνο, ύψους 10 εκατ. ευρώ για την επόμενη τριετία, κερδίζει έδαφος σε επίπεδο μεριδίων, διευρύνει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο και ενισχύει την εξωστρέφειά της, μεταφέροντας το ελληνικό brand name και την εγχώρια καινοτομία στις αγορές ανά τον πλανήτη.

Με εφαλτήριο τη Βόρεια Ελλάδα και την εύφορη κοιλάδα του Στρυμόνα, η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι επιδεικνύει σήμερα οξύτατα αντανακλαστικά και απαντά στη δυσμενή οικονομική συγκυρία με νέες επενδύσεις. Το τριετές πλάνο για την περίοδο 2017 – 2019 στοχεύει στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής γιαουρτιού και παγωτού, με σκοπό την αύξηση της παραγωγής και το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων, που απαντούν στις διατροφικές τάσεις της αγοράς. Αποτελεί, δε, συνέχεια μιας βαριάς επενδυτικής ατζέντας, που έχει υλοποιήσει η γαλακτοβιομηχανία το διάστημα 2012-2016, η οποία ανήλθε σε 30 εκατ. ευρώ.

Εξωστρέφεια

Η επενδυτική κινητικότητα αναμένεται να τονώσει περαιτέρω την εξωστρέφεια της σερραϊκής επιχειρήσης, που ήδη πραγματοποιεί το 1/4 του τζίρου της εκτός συνόρων, με το ελληνικό γιαούρτι -δια χειρός Κρι Κρι- να βρίσκεται στο τραπέζι των καταναλωτών σε 23 χώρες του κόσμου, με κύριες αγορές μας αυτές της Αγγλίας, της Γερμανίας, της Ολλανδίας και της Ιταλίας. Στόχος της εταιρείας είναι να αξιοποιήσει τη στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών, αλλά και του κοινού παγκοσμίως, στην κατανάλωση ελληνικού γιαουρτιού, σε μια προσπάθεια να ανοίξει ευρύτερους εξαγωγικούς ορίζοντες. Επί ελληνικού εδάφους, η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο εταιρεία χτίζει σταθερά τα μερίδιά της στην αγορά γιαουρτιού, της οποίας κατέχει πλέον τη δεύτερη θέση, με μερίδιο 14% σε όγκο και βλέψεις για την πρωτιά, ενώ το μερίδιό της στην αγορά παγωτού διαμορφώνεται στα επίπεδα του 13%.

Ο Σερραίος που «ζυμώνει» καινοτομίες

Πρώτη ύλη

Οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας συνοδεύονται από τη σταθερή συνταγή της για προσήλωση στην ποιότητα. Η Κρι Κρι συνεργάζεται αποκλειστικά με φάρμες παραγωγής γάλακτος του νομού Σερρών, προκειμένου να προσφέρει προϊόντα με γάλα ημέρας, που διατηρούν όλα τα θρεπτικά τους συστατικά και τη διατροφική τους αξία.

«Θεωρούμε ότι οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις της Ελλάδας, όπως η εταιρεία μας, σε συνδυασμό με όλα τα πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα -σημαντική γεωγραφική θέση, αξιόλογη εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού, υψηλό επίπεδο management- μπορούν να αποτελέσουν ουσιαστικό αντίβαρο στην κρίση και να συμβάλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη», τόνισε ο κ. Τσινάβος, παρουσιάζοντας την περασμένη εβδομάδα σε δημοσιογράφους τη μέχρι σήμερα πορεία της εταιρείας και τα πλάνα της για το μέλλον.

Τα μεγέθη

Η ανοδική πορεία της Κρι Κρι αποτυπώνεται στα οικονομικά της μεγέθη, τα οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, θα παραμείνουν ανοδικά. Οι πωλήσεις υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 70 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων το 70% θα προέρχεται από τις πωλήσεις γιαουρτιού και το 30% από το παγωτό). Πρόκειται για τη συνέχεια μιας εξίσου θετικής πορείας, καθώς η βιομηχανία, την περίοδο 2000-2015, πέτυχε αύξηση τζίρου κατά 15% (στα 67 εκατ. ευρώ πέρσι από  οι πωλήσεις της το 2000 ήταν 9,1 εκατ. ευρώ το 2000).

Να σημειωθεί ότι η Κρι Κρι έχει συνολικές απαιτήσεις 5 εκατ. ευρώ από τη  Μαρινόπουλος και έχει σχηματίσει πρόβλεψη για επισφάλειες (στον ισολογισμό του 2015) 1,5 εκατ. ευρώ., ενώ επιπλέον 1 εκατ. ευρώ θα εγγραφεί στο 2016.

Νατάσα Φραγκούλη