Η παραγωγή τροφίµων αλλάζει, καθώς ο καταναλωτής οδηγεί τις εξελίξεις

Η περίοδος που οι καταναλωτές ενδιαφέρονταν µόνο για την ποιότητα και τη γεύση των προϊόντων έχει ξεπεραστεί. Τα νέα δεδοµένα οδηγούν τόσο την παραγωγή όσο και τη βιοµηχανία τροφίµων να προσαρµοστούν στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Η νέα εποχή θέλει τους καταναλωτές να συµµετέχουν ενεργά στον σχεδιασµό, στην παραγωγή και στην παράδοση των αγαθών και υπηρεσιών που καταναλώνουν. Λαµβάνοντας υπόψη τη δύναµη των κοινωνικών µέσων µαζικής ενηµέρωσης, οι prosumers, όπως ονοµάζεται η νέα γενιά καταναλωτών, επιλέγουν προϊόντα και µάρκες που αντανακλούν τις αξίες, τις προσδοκίες και τις πεποιθήσεις τους.

Τι επιλέγουν οι καταναλωτές

Για πρώτη φορά ίσως στην ιστορία, οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίζει η τροφική αλυσίδα δεν αφορούν µόνο τις τεχνολογίες παραγωγής ή το κόστος, αλλά και τις περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις τόσο των διαδικασιών παραγωγής όσο και των ίδιων των τροφίµων. Οι πωλήσεις επεξεργασµένων τροφίµων µειώνονται, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα µε «καθαρές ετικέτες», αλλά και στα βιολογικά τρόφιµα. Οι πωλήσεις ανθρακούχων ποτών, συσκευασµένων δηµητριακών και κατεψυγµένων γευµάτων µειώθηκαν κατά 25% τα τελευταία πέντε χρόνια, σύµφωνα µε την εταιρεία Alltech.

Οι καταναλωτές, λοιπόν, που µπορούν εύκολα να ερευνήσουν τα συστατικά, τις διαδικασίες και τις εταιρείες για να λάβουν αποφάσεις βασιζόµενες περισσότερο στην ενηµέρωση σχετικά µε την ασφάλεια των τροφίµων και τη διατροφή, οδηγούν τον ρυθµό και την επιτακτική ανάγκη αλλαγής στη βιοµηχανία τροφίµων. Η νέα γενιά καταναλωτών είναι εκείνη που επηρεάζει σηµαντικά την επιτυχία ή την αποτυχία των εταιρειών, των προϊόντων και των εµπορικών σηµάτων µέσω της συµµετοχής της στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης.