Πατάει γκάζι ο όμιλος Πετρόπουλου με τη διανομή των τρακτέρ Kubota

Δεύτερο σημαντικό ντηλ για την εταιρεία μέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια

Αυξημένες κατά 28,5% οι πωλήσεις του ομίλου «Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», το 2018

Ανακατατάξεις στην εγχώρια αγορά αγροτικών µηχανηµάτων, η οποία το τελευταίο διάστηµα χαρακτηρίζεται από έντονη κινητικότητα, προκαλεί η συµφωνία της Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ µε την Kubota για τη διανοµή των προϊόντων της γνωστής ιαπωνικής φίρµας στην Ελλάδα. Πρόκειται για το δεύτερο σηµαντικό ντηλ που κλείνει ο όµιλος µέσα σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Είχε προηγηθεί τον Σεπτέµβριο του 2013 η απόκτηση της αντιπροσωπείας της Landini από τη Σφακιανάκης ΑΕ, µια συµφωνία που, µετά τη McCormick, έφερε στο χαρτοφυλάκιο της Π. Πετρόπουλος ακόµα ένα brand µε µεγάλη αναγνωρισµότητα µεταξύ των επαγγελµατιών του χώρου.

Με την απόκτηση και της Kubota, η Π. Πετρόπουλος βάζει πλέον πλώρη για τη δεύτερη θέση, µπαίνοντας σφήνα µεταξύ του οµίλου Κοντέλη (VK Chase, New Holland) και της Agrotech των Mποζατζίδη – Μητσιολίδη (John Deere), οι οποίοι τα τελευταία χρόνια διαγκωνίζονται για την πρωτιά της ελληνικής αγοράς τρακτέρ. Όπως λέει στην «ΥΧ» ο Λουκάς Λιάκος, επικεφαλής του τµήµατος αγροτικών µηχανηµάτων της Π. Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, «ο όµιλος κλείνει το 2017 στην τρίτη θέση της αγοράς µε ένα µερίδιο που ανέρχεται σε 15%, ο στόχος ωστόσο είναι να πάει παραπάνω».

Πωλήσεις τρακτέρ*

2012

543

2013

1.134

2014

1.817

2015

1.491

2016

1.120

*Στοιχεία ΣΕΑΜ

Αυτόνοµη µονάδα

Η αντιπρόσωπευση της Kubota θα αποτελέσει αυτόνοµη επιχειρηµατική δραστηριότητα, η οποία θα υπάγεται στο Τµήµα Λιπαντικών και Μπαταριών Αυτοκινήτου της Π. Πετρόπουλος και θα αναφέρεται στον επικεφαλής του τελευταίου, Θεόδωρο Αναγνωστόπουλο. Αυτό συµφωνήθηκε, ώστε να µην υπάρχει καµία απολύτως «επικάλυψη» µεταξύ των δύο εργοστασίων, καθώς, όπως είναι γνωστό, οι µπράντες Landini και McCormick ανήκουν στον ίδιο όµιλο (ARGO). «Στην πράξη θα λειτουργούµε ανταγωνιστικά µε τους συναδέλφους µας, που έχουν υπό την ευθύνη τους τα Landini και τα ΜcCormick», αναφέρει χαρακτηριστικά στην «ΥΧ» ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Ο ίδιος προσθέτει ότι «στο πρόσφατο παρελθόν, η Κubota κατείχε στην ελληνική αγορά ένα µερίδιο της τάξης του 9%-10%, το οποίο θέλουµε όχι µόνο να αποκαταστήσουµε, αλλά και να διευρύνουµε». «Πρόκειται για µια φίρµα που έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του αγροτικού κόσµου για την τεχνολογική υπεροχή και την αξιοπιστία της. Ο ιαπωνικός οίκος παραδοσιακά είναι πολύ δυνατός στα δενδροκοµικά, ωστόσο, έχει θέσει ως στρατηγική επιλογή να ενισχύσει την παρουσία του και στα µεγαλύτερα τρακτέρ, κάτι που  πιστεύουµε ότι µπορούµε να επωφεληθούµε», συµπληρώνει ο συνοµιλητής µας.