5 διατροφικές τάσεις στον τομέα των γαλακτοκομικών

Τι θα κυριαρχήσει το 2017

Πέντε διατροφικές τάσεις στον τομέα των γαλακτοκομικών

Το μεταβαλλόμενο πεδίο των διατροφικών επιλογών των καταναλωτών δίνει ώθηση στον τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων για το 2017, αφού αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη ευκαιριών. Η Canadean, εταιρεία ερευνών με παγκόσμια δραστηριότητα, μελετώντας τις επιλογές των καταναλωτών, μέσω της παγκόσμιας έρευνας που πραγματοποίησε το 2016, παρουσίασε τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν το επόμενο διάστημα στον τομέα των γαλακτοκομικών προϊόντων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 27% των καταναλωτών προσπαθεί να τρώει όσο περισσότερο ασβέστιο μπορεί, ενώ το 42% των καταναλωτών παγκοσμίως προτιμά τη μέτρια κατανάλωση ασβεστίου.

1Ειδικές απαιτήσεις για την υγεία

Τα παιδιά και τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας είναι ίσως το πιο απαιτητικό κοινό, καθώς είναι πιο πιθανό οι συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες να έχουν ειδικές απαιτήσεις σχετικά με την υγεία τους. Συγκεκριμένα, αυτό περιλαμβάνει τη μειωμένη χοληστερίνη και τα επεξεργασμένα λιπαρά ή την κατανάλωση επιπλέον ασβεστίου και μαγνησίου. Οι δύο αυτές πληθυσμιακές ομάδες καταλαμβάνουν ένα σημαντικό ποσοστό στην κατανάλωση γαλακτοκομικών, αφού φτάνει στο 17% για τα παιδιά και στο 20% για τους ηλικιωμένους.

2Χωρίς πρόσθετα

Η άποψη πως τα πρόσθετα και τα συντηρητικά είναι επιβλαβή για την υγεία έχει εμπεδωθεί από ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, αφού το 75% των καταναλωτών, παγκοσμίως, συμφωνεί. Οι καταναλωτές, πλέον, αποφεύγουν την αγορά προϊόντων με ζάχαρη, λιπαρά, υδατάνθρακες, γλουτένη και γλυκαντικά. Αντίθετα, έχουν αυξήσει την αγορά προϊόντων που είναι πλούσια σε προβιοτικά και ασβέστιο, γεγονός στο οποίο πρέπει να εστιάσουν και οι παραγωγοί.

3Προϊόντα για χορτοφάγους

Μια ανερχόμενη τάση είναι αυτή των «εναλλακτικών» γαλακτοκομικών προϊόντων που εξυπηρετεί τις ανάγκες των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν ιδιαίτερες διατροφικές απαιτήσεις. Το 2017, οι παραγωγοί θα έρθουν αντιμέτωποι με μία αύξηση στην τάση για τυριά που προορίζονται για χορτοφάγους, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που, αν και δεν είναι χορτοφάγοι, επιθυμούν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

4Φυσικά προϊόντα

Οι καταναλωτές επιζητούν όσο γίνεται «καθαρές ετικέτες» και απλά προϊόντα. Οι παραγωγοί πρέπει να εφαρμόσουν την τακτική «πίσω στα βασικά» σε σχέση με τη σύνθεση των προϊόντων, ώστε να κερδίσουν όσους περισσότερους καταναλωτές μπορούν.

5Πειραματισμός στη γεύση

Οι περισσότεροι καταναλωτές παγκοσμίως είναι διατεθειμένοι να πειραματιστούν στο επίπεδο της γεύσης και των συστατικών. Επομένως, οι παραγωγοί πρέπει να βελτιώσουν και να τονίσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των προϊόντων τους, καθώς το 64% των καταναλωτών παγκοσμίως είναι θετικό στο να δοκιμάζει νέες γεύσεις στα γαλακτοκομικά προϊόντα.