“Πολεμώντας” τη σπατάλη των τροφίμων με τις σωστές εκπτώσεις των τιμών

Πουλώντας ελαφρώς ελαττωματικά λαχανικά με έκπτωση μπορεί αυτό να βοηθήσει στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων; Το ερώτημα αυτό τέθηκε σε έρευνα στο διαδίκτυο, ωστόσο, η μείωση της τιμής θα πρέπει να συμφωνεί με το προϊόν και την αντίστοιχη ατέλειά του, αναφέρουν ερευνητές.

Σύμφωνα με διαδικτυακή έρευνα 4.000 καταναλωτών από πέντε διαφορετικές Βόρειες Ευρωπαϊκές χώρες(Δανία, Γερμανία, Σουηδία, Νορβηγία και Ολλανδία), Ολλανδοί ερευνητές αξιολόγησαν υπό ποιες συνθήκες οι άνθρωποι επιλέγουν να αγοράζουν προϊόντα χαμηλότερων προδιαγραφών και τι τους ενθαρρύνει να επιλέγουν τα ”ελαττωματικά” πιο συχνά. Αυτοί μάλιστα ανακάλυψαν πως οι προτιμήσεις των καταναλωτών ως ένα βαθμό εξαρτώνται από το αν αυτοί βρίσκονται σε ένα σούπερ-μάρκετ ή στο σπίτι τους, Άλλοι παράγοντες είναι, βέβαια, η ηλικία, η εθνικότητα, οι προσωπικές αντιλήψεις του κάθε ατόμου και η ευαισθητοποίησή τους προς το περιβάλλον.

Στη Γερμανία είναι πιο πιθανό οι καταναλωτές να αγοράζουν ελαττωματικά προϊόντα στο σούπερ-μάρκετ. Στο σπίτι, ερωτηθέντες από την Ολλανδία και τη Νορβηγία είναι πιο πιθανό να τρώνε ακόμη και κατεστραμμένα τρόφιμα. Επίσης, οι νεαροί καταναλωτές έχουν και αυτοί την τάση να καταναλώνουν ευκολότερα τέτοιου είδους προϊόντα.

Παρατηρείται, ακόμη, πως οι καταναλωτές επιθυμούν μεγαλύτερη έκπτωση, όταν πρόκειται να αγοράσουν, για παράδειγμα, γάλα ή γιαούρτι μια μέρα πριν την ημερομηνία λήξης τους ή σπασμένα μπισκότα, συγκριτικά με ένα λυγισμένο αγγούρι ή ένα όχι τόσο προσεγμένο μπουκάλι χυμού. Επομένως, φαίνεται πως αυτοί είναι επιρρεπείς στις προσφορές και, όταν υπάρχουν, είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν οποιοδήποτε προϊόν.