Πονοκεφαλιάζει τους κτηνοτρόφους η νέα μόδα των υποκατάστατων κρέατος από φυτικές πηγές πρωτεΐνης

Στα 5,2 δισ. δολάρια σύντομα η αγορά

Πονοκεφαλιάζει τους κτηνοτρόφους η νέα μόδα των υποκατάστατων κρέατος από φυτικές πηγές πρωτεΐνης

Στα χνάρια μιας νέας, ανερχόμενης διατροφικής τάσης κινείται η παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων. Τα υποκατάστατα κρέατος από φυτικής προέλευσης πρωτεΐνη, είναι προϊόντα στα οποία έχουν ήδη ποντάρει αρκετοί μεγάλοι παίκτες της παγκόσμιας σφαίρας, προσβλέποντας στο να μετατρέψουν την κατανάλωσή τους σε μόδα.

Αίσθηση προκαλεί η συντονισμένη είσοδος παγκόσμιων κολοσσών επεξεργασίας κρέατος (Tyson Foods), προμηθευτών βόειου κρέατος (Cargill Inc.), αλλά και διεθνούς φήμης εταιρειών που εφοδιάζουν με ευρεία γκάμα καταναλωτικών αγαθών (Unilever), μαζί με πολλά ακόμη υπολογίσιμα ονόματα (Pinnacle Foods, Roquette, Maple Leaf Foods, MusclePharm, CytoSport, General Mills), στην αρένα της παραγωγής, εμπορίας και προώθησης τέτοιων προϊόντων. Μάλιστα, η πολυεθνική Unilever συμμετέχει σε πρότζεκτ για την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας Shear Cell, η οποία δημιουργεί μια νέα γενιά υποκατάστατων κρέατος, προσδίδοντας στα προϊόντα γεύση και υφή πραγματικού κρέατος.

Στο όνομα της προστασίας της υγείας του καταναλωτή, αλλά και του περιβάλλοντος, οι εταιρείες επενδύουν μεγάλα ποσά στα νέα προϊόντα, που προσπαθούν να «μιμηθούν» το κρέας, όντας –στη θεωρία– μέρος μιας πολύ υγιεινότερης δίαιτας και έχοντας πολύ μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα. Από την άλλη, είναι άγνωστο αν οι παραπάνω μέθοδοι και τα παραγόμενα στο εργαστήριο προϊόντα, θα έχουν τυχόν άλλες παρενέργειες στην υγεία.

Μέχρι το 2020, η απήχηση της συγκεκριμένης αγοράς υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 5,2 δισ. δολάρια. Έτσι, ένα ενδεχόμενο που μέχρι πριν μερικά χρόνια φάνταζε απίθανο, βρίσκεται τώρα στο κατώφλι και των Ελλήνων κτηνοτρόφων.