Ποντάρει στην τεχνολογία η Βουλγαρία

Ποντάρει στην τεχνολογία η Βουλγαρία

Να μετατραπεί σε τεχνολογική πρωτεύουσα των Βαλκανίων έβαλε στόχο η Βουλγαρία, όπως έδειξε πρόσφατη ανάλυση των Financial Times. Σύμφωνα με το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) στη Σόφια, η ανάλυση καταγράφει ότι η εν λόγω χώρα έχει ήδη κάνει θεαματικά βήματα στον τομέα της πληροφορικής, αφού ο τομέας αυτός, ενώ το 2005 αντιπροσώπευε το 0,5% του ΑΕΠ, το 2015 το μερίδιό του έχει πλέον υπερτετραπλασιαστεί, προσεγγίζοντας το 3%. Άλλωστε, η Σόφια και η Φιλιππούπολη έχουν, ήδη, καταστεί κέντρα outsourcing, δημιουργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ, οι νεοφυείς επιχειρήσεις νέων τεχνολογιών καταγράφουν συνεχώς ανοδική πορεία.

Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι κάποιοι από τον επιχειρηματικό κόσμο, όπως επισημαίνει το γραφείο ΟΕΥ, θεωρούν ότι η κατάσταση αυτή δεν είναι ειδυλλιακή. Βασικό επιχείρημά τους είναι το γεγονός ότι, σε πρόσφατη έρευνα της Deloitte για τις 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες νέων τεχνολογιών στην Κεντρική Ευρώπη, καθίσταται προφανής η υστέρηση της Βουλγαρίας, αφού μόνο μία εταιρεία περιλαμβάνεται στην ανωτέρω λίστα, έναντι τεσσάρων από τη Ρουμανία και έξι από την Κροατία.

Επίσης, ανοδική πορεία έχει στη Βουλγαρία και η χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών. Βέβαια, η χώρα υπολείπεται, ακόμη, του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Μελέτη του Ευρωπαϊκού Στατιστικού Ινστιτούτου κατέγραψε ότι η χρήση των υπηρεσιών αυτών εμφανίζεται πιο έντονη στα αστικά κέντρα της Βουλγαρίας, παρά στις αγροτικές περιοχές. Επίσης, η έρευνα κατέγραψε ότι οι  άντρες κάνουν πιο τακτική χρήση του διαδικτύου σε σχέση με τις γυναίκες, καθώς και ότι το 86,3% των ατόμων με πανεπιστημιακή εκπαίδευση χρησιμοποιούν πιο συχνά το ίντερνετ σε σχέση με τα άτομα χαμηλότερης εκπαίδευσης .

Όσον αφορά τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, στοιχεία του γραφείου ΟΕΥ αναφέρουν ότι το 2015 το ποσοστό των Βουλγάρων ηλικίας 16 – 74 ετών που αξιοποίησε τις εν λόγω υπηρεσίες ανήλθε στο 18,5%,  δηλαδή, σημειώθηκε αύξηση 1,9% σε ετήσια βάση. Οι χρήστες αυτοί αγόρασαν, κυρίως, ρούχα και είδη αθλητισμού κατά 71,2%, οικιακά αγαθά  σε ποσοστό 31,4%, ενώ, ποσοστό 30,6% προχώρησε σε κρατήσεις ταξιδιών και ξενοδοχείων.