Ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα εξοικειώνει τους αγρότες με τη χρήση της Ευφυούς Γεωργίας

gates-efihs-georgia-ekpaideysi

Οι τεχνολογίες Ευφυούς Γεωργίας μπορούν να συμβάλουν στην αυξανόμενη ζήτηση για τρόφιμα, ζωοτροφές και πρώτες ύλες, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη βιωσιμότητα της πρωτογενούς παραγωγής και ελαχιστοποιώντας τις αρνητικές επιπτώσεις της γεωργίας στο περιβάλλον. 

Εντούτοις, παρά όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, μέχρι στιγμής ο ρυθμός εξάπλωσής τους δεν θεωρείται ικανοποιητικός, εξαιτίας του γρήγορου ρυθμού ανάπτυξής τους, της πολυπλοκότητάς τους, του ευρέος φάσματος υφιστάμενων λύσεων, καθώς και της έλλειψης εμπειρίας των αγροτών σε αυτές. Τώρα, όμως, έρχεται το φιλόδοξο έργο GATES, προκειμένου να εμφυσήσει το πνεύμα της Ευφυούς Γεωργίας με έναν διαφορετικό και εξαιρετικά αποτελεσματικό τρόπο.

Ορίζοντας 2020

Το έργο GATES υλοποιείται από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μέσω χρηματοδότησης του ευρωπαϊκού προγράμματος για την έρευνα και την καινοτομία «Ορίζοντας 2020». Στόχος του είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού προσομοίωσης της λειτουργίας και της χρήσης των τεχνολογιών Ευφυούς Γεωργίας, έτσι ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή προβολή των οικονομικών και περιβαλλοντικών οφελών της χρήσης τους. Όπως αναφέρει στην «ΥΧ» ο project manager του έργου, Ζήσης Τσιρόπουλος, «απώτερος σκοπός είναι η ταχύτερη υιοθέτησή τους τόσο από τους Έλληνες όσο και από τους Ευρωπαίους αγρότες».

Πλατφόρμες

Το παιχνίδι θα είναι προσβάσιμο από κάθε ηλεκτρονική συσκευή (υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα) και θα βασίζεται σε μια αφηγηματική ιστορία, συναρμολογώντας τις διάφορες αποστολές του σε μια συνεκτική μονάδα, προκειμένου να διατηρείται ενεργό το ενδιαφέρον των παικτών. Οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά οφέλη, που σχετίζονται με τη χρήση των τεχνολογιών Ευφυούς Γεωργίας, θα ενθαρρύνονται μέσω της απονομής βραβείων και πόντων που θα αποτελούν μέρος του παιχνιδιού.

Πρωτοτυπία

ΣύμΨηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα εξοικειώνει τους αγρότες με τη χρήση της Ευφυούς Γεωργίαςφωνα με τον κ. Τσιρόπουλο, η παιχνιδοποίηση αποτελεί μία πρωτοποριακή προσέγγιση για την κατάρτιση επαγγελματιών. «Η εκπαίδευση μέσω μηχανισμών παιχνιδιού έχει αποδειχθεί ότι έχει μεγάλη αποτελεσματικότητα, ιδιαίτερα σε τομείς όπου οι επαγγελματίες πρέπει να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν ακριβό ή και τεχνολογικά πολύπλοκο εξοπλισμό. Μέσω της παιχνιδοποίησης, αυξάνεται το ενδιαφέρον του εκπαιδευόμενου, κάνοντας τη διαδικασία κατάρτισης πιο ευχάριστη και αποτελεσματική, σε ένα ελκυστικό περιβάλλον όπου τυχόν αποτυχία δεν έχει κάποια αρνητική επίπτωση».

Το παιχνίδι θα αποτελείται από την κύρια ιστορία και τα εξειδικευμένα υπο-παιχνίδια. «Η κύρια ιστορία θα εκπαιδεύει τους παίκτες σχετικά με τις κύριες πτυχές των τεχνολογιών Ευφυούς Γεωργίας, χωρίς όμως να κάνει ανάλυση σε βάθος. Με τον τρόπο αυτόν, μέρος του παιχνιδιού θα είναι συμβατό και ευχάριστο και από ανθρώπους που δεν σχετίζονται με τη γεωργία, ώστε να επεκταθεί η συνειδητοποίηση των πλεονεκτημάτων στο ευρύ κοινό. Μέσω των εξειδικευμένων υπο-παιχνιδιών, οι αγρότες, καθώς και όλοι οι επαγγελματίες στον αγροτικό τομέα, θα μπορούν να εξοικειωθούν με τον εξοπλισμό και τις υπηρεσίες των τεχνολογιών Ευφυούς Γεωργίας, να εκπαιδευτούν στη χρήση τους, να μάθουν τα ακριβή οφέλη τους και να εκπαιδευτούν στην αποτελεσματική διαχείριση των γεωργικών εκμεταλλεύσεων και στη χρήση ορθών γεωργικών πρακτικών», εξηγεί ο κ. Τσιρόπουλος.

Μία από τις βασικές πρωτοτυπίες του παιχνιδιού είναι ότι οι χρήστες θα μπορούν να δοκιμάσουν τις τεχνολογίες αυτές με χρήση πραγματικών ιστορικών δεδομένων ανά περιοχή (μετεωρολογικά δεδομένα, αποδόσεις καλλιεργειών κ.λπ.) και να συγκρίνουν τις αποδόσεις τους σε σχέση με τη χρήση συμβατικών μεθόδων καλλιέργειας.

Η τελική έκδοση του παιχνιδιού θα είναι διαθέσιμη το καλοκαίρι του 2019, ενώ από το τέλος του 2017 θα δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερομένους να παίξουν τις δοκιμαστικές εκδόσεις.

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο GATES

gaia pedia - ηλεκτρονική αγροτική εγκυκλοπέδια