Συνεργασίες με μικρούς παραγωγούς ψάχνει στην επιστροφή της η SPAR

«Γεύσεις Ελλάδος» με τοπικά προϊόντα σχεδιάζει να βάλει στα ράφια της η αλυσίδα

spar-super-market

Άνοιγμα σε μικρούς τοπικούς παραγωγούς και επιχειρήσεις τροφίμων της περιφέρειας, με στόχο την τοποθέτηση στα ράφια της προϊόντων που θα αναδεικνύουν τη διατροφική παράδοση των περιοχών όπου θα λειτουργήσουν τα καταστήματά της επιχειρεί η SPAR, η οποία επανακάμπτει στην Ελλάδα μετά από απουσία λίγων ετών.

Όπως αποκάλυψε από το βήμα του συνεδρίου «Food Retail CEO Forum» o διευθύνων σύμβουλος της SPAR Ελλάς, Φοίβος Καρακίτσος, ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει τη δημιουργία του «SPAR Taste of Greece» («SPAR Γεύσεις Ελλάδος»), ενός σήματος κάτω από το οποίο «θα φιλοξενηθούν πολλές μικρές διαφορετικές παραγωγές, δίνοντας έτσι την ευκαιρία σε παραγωγούς με άξια προϊόντα να έχουν το δικό τους brand και να βρουν τον δρόμο τους προς τα καταστήματα του δικτύου μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό».

Ο ίδιος τόνισε ότι στόχος της SPAR είναι, σταδιακά, το σύνολο των private label προϊόντων που θα διατίθενται μέσω του εγχώριου δικτύου της να παράγεται στην Ελλάδα. Το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει τη δημιουργία περίπου 1.500 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με στόχο ο τζίρος τους σε βάθος τετραετίας να ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.

Κίνδυνος από την υπερσυγκέντρωση

Ο κ. Καρακίτσος στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων και της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, σε μια συγκυρία που η συγκέντρωση στο οργανωμένο λιανεμπόριο εντείνεται. «Η υπερσυγκέντρωση δεν επιφέρει μόνο τον κίνδυνο της καταπίεσης των μεριδίων της μεσαίας λιανικής. Ενέχει και τον κίνδυνο της συρρίκνωσης της ελληνικής βιομηχανίας στο σύνολό της. Αν αφήσουμε την αγορά να οδηγηθεί σε 3-4 κανάλια διανομής, σε λίγο καιρό από σήμερα, περίπου οι μισές από τις βιομηχανίες που γνωρίζουμε και συνεργαζόμαστε ως λιανέμποροι δεν θα υπάρχουν πια. Και αυτό δεν είναι κινδυνολογία», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας: «Στη δυσκολότερη θέση θα βρεθεί η μεσαία βιομηχανία, η οποία δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στους απαιτούμενους από τα μεγάλα κανάλια όγκους παραγωγής, ούτε να ακολουθήσει τα πολύ χαμηλά margins τα οποία ζητώνται ενώ, φυσικά, δεν διαθέτει τις κεφαλαιακές βάσεις για να αντέξει τις τεράστιες πιστώσεις».

Ο διευθύνων σύμβουλος της SPAR Ελλάς, πάντως, τόνισε ότι, κόντρα στις απαισιόδοξες προβλέψεις, η μεσαία αγορά της λιανικής εξακολουθεί να στέκεται γερά στα πόδια της, σημειώνοντας μάλιστα ότι «από τις στατιστικές των τελευταίων ετών φαίνεται ότι οι μεσαίες σάλες που εκπροσωπούνται κυρίως από τις τοπικές λιανεμπορικές επιχειρήσεις ανακτούν μερίδια από τα μεγάλα καταστήματα».

Αρχή με 80 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους

Η επιστροφή της SPAR στην ελληνική αγορά υλοποιείται σε συνεργασία με τον όμιλο αγορών Αστέρας ο οποίος, για αυτόν τον σκοπό, προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την Mesis Hellas, με αποτέλεσμα να έχει πλέον στον διαχειριστικό του έλεγχο πωλήσεις 700 εκατ. ευρώ.

Ο στόχος, σύμφωνα με τον κ. Καρακίτσο, είναι μέσα στην επόμενη τετραετία η SPAR να αποκτήσει 300 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα τα οποία θα πραγματοποιούν τζίρο της τάξης των 500 εκατ. ευρώ. Η τοποθέτηση της αλυσίδας ανά την Ελλάδα θα γίνει κατά κύριο λόγο μέσα από τη «δεξαμενή» των Αστέρας και Mesis, θα υπάρξουν ωστόσο και κάποια ιδιόκτητα καταστήματα. Στη βάση της φιλοσοφίας της εταιρείας θα είναι ο συγκερασμός της τεχνογνωσίας και της μητρικής με την εμπειρία και τη γνώση της τοπικής αγοράς του κάθε λιανέμπορου.

Για τη φετινή χρονιά, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία 10 καταστημάτων μέχρι τον Ιούλιο -κατά κύριο λόγο σε τουριστικές περιοχές- τα οποία θα φτάσουν τα 80 μέχρι το τέλος του έτους.