To Σούπερ μάρκετ του μέλλοντος

Μπορεί, αυτή την περίοδο, στο εγχώριο λιανεμπόριο να διενεργούνται δομικές αλλαγές, που σχετίζονται με θέματα επιβίωσης, αλλά στη γειτονική Ιταλία τα σούπερ μάρκετ ήδη κοιτούν την επόμενη ημέρα στον κλάδο.

Σούπερ μάρκετ του μέλλοντος
Φρούτα και λαχανικά σε high tech ράφια

Τον Δεκέμβριο, στην πανεπιστημιούπολη του Μιλάνο, στην περιοχή Bicocca, η Coop Italia, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ιταλίας, άνοιξε τις πόρτες αυτού που ονομάζει «το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος».

Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, αφού για τις ανάγκες του καταστήματος η αλυσίδα συνεργάστηκε με ηχηρά ονόματα, όπως η Microsoft και η Accenture, η Coop Italia άνοιξε τον δρόμο σε μια εντελώς ψηφιακή αγοραστική εμπειρία. Θέλετε να μάθετε από πού προέρχεται ένα ελαιόλαδο; Απλώς, δείξτε με το δάχτυλό σας το μπουκάλι στο ράφι και διαβάστε σε ειδικούς διαδραστικούς πίνακες τις πληροφορίες για την προέλευσή του. Είστε αλλεργικοί στους ξηρούς καρπούς; Δηλώστε το στον διαδραστικό πίνακα και θα σας υποδείξει ποια προϊόντα μπορείτε να αγοράσετε με ασφάλεια.

Ενώνοντας τον ψηφιακό με τον φυσικό κόσμο, η ναυαρχίδα των καταστημάτων της Coop Italia στο Μιλάνο, με «όχημα» την τεχνολογία, απογειώνει προϊοντικές κατηγορίες, όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, βάζοντάς τα στην οδό της τεχνολογίας.

Το Coop Bicocca, μεταξύ άλλων, εξασφαλίζει στους πελάτες του άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες για περισσότερα από 6.000 προϊόντα, μεταξύ των οποίων φρέσκα φρούτα, λαχανικά και ψάρια, μέσω των διαδραστικών ψηφιακών οθονών. Με μια απλή κίνηση του χεριού του, ο καταναλωτής μπορεί να έχει σε μια οθόνη πρόσθετες πληροφορίες για το προϊόν, όπως η προέλευσή του, διατροφικά στοιχεία, παρουσία αλλεργιογόνων, συναφή προϊόντα και προσφορές. Αυτή η εμπειρία του καταναλωτή επιτυγχάνεται με αισθητήρες, οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνολογία ανίχνευσης σώματος.

«Έξυπνα» ράφια

Άλλη καινοτομία του καταστήματος είναι τα «έξυπνα» ράφια. Στο νέο κατάστημα, η κλασική διάταξη των ραφιών έχει αλλάξει και έχει συνδεθεί με μια εφαρμογή αφής, η οποία επιτρέπει στον πελάτη να περιηγηθεί στις κατηγορίες των προϊόντων, να φιλτράρει και να αναζητήσει τα πιο κατάλληλα, να ανακαλύψει προσφορές και να εμφανίσει πληροφορίες για τα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι μια διευρυμένη ετικέτα που παρέχει στον πελάτη μια βαθύτερη εικόνα για το προϊόν που αγοράζει.

Σούπερ μάρκετ του μέλλοντος

Την αγοραστική εμπειρία για τους πελάτες του σούπερ μάρκετ στην πανεπιστημιούπολη του Μιλάνο συμπληρώνει η δυνατότητα οπτικοποίησης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Οι πελάτες, ενώ κινούνται μέσα στο κατάστημα, έχουν οπτική πρόσβαση σε μια μεγάλη οθόνη οπτικοποίησης δεδομένων real time, η οποία εμφανίζει περιεχόμενο που περιλαμβάνει: καθημερινές ειδικές προσφορές και προτάσεις μαγειρικής, καθώς και προϊόντα με τις κορυφαίες πωλήσεις και προσφορές σε κάθε κατηγορία, παρέχοντας ένα επιπλέον σημείο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.

Το μέλλον

Το πιλοτικό κατάστημα της Coop Italia δίνει μια πρόγευση από το μέλλον των λιανεμπορικών πωλήσεων συνολικά. Αν και στην Ελλάδα όλα αυτά μπορεί να ακούγονται μακρινά στη δεδομένη χρονική συγκυρία, ωστόσο, το μέλλον και του λιανεμπορίου, ακόμη και στον χώρο των τροφίμων και ποτών, είναι ψηφιακό. Σύμφωνα με την Accenture, η ψηφιακή τεχνολογία επαναπροσδιορίζει την ατμόσφαιρα των τοπικών υπαίθριων αγορών, σε συνδυασμό με καινοτόμες ψηφιακές λύσεις, που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, βελτιώνοντας ταυτόχρονα την περιήγηση στο κατάστημα.

Η Coop Italia παρουσίασε αρχικά το «σούπερ μάρκετ του μέλλοντος», που βασίζεται σε σχέδια του καθηγητή του ΜΙΤ, Carlo Ratti, στην έκθεση Expo Milano 2015, σε συνεργασία με την Avanade, μια κοινοπραξία της Accenture με τη Microsoft.