Εκτροφή, επεξεργασία και εμπορία χοιρινού κρέατος με οικογενειακή ταυτότητα

Ο Κωσταντίνος και ο Νίκος Αράπης έχουν εξελίξει τη μονάδα της οικογένειας

Συνάντηση γενεών: Ο Κωνσταντίνος, ο Ιωάννης και ο Νικόλας Αράπης
Συνάντηση γενεών: Ο Κωνσταντίνος, ο Ιωάννης και ο Νικόλας Αράπης

Τα προϊόντα τους διαθέτουν ταυτότητα, όνομα και το μεράκι μιας οικογένειας κτηνοτρόφων για ποιοτικά ελληνικά κρέατα, με τον καταναλωτή να γνωρίζει τον άνθρωπο που βρίσκεται από πίσω. Ο Κωστής και ο Νίκος αποτελούν τη δεύτερη γενιά κτηνοτρόφων της οικογένειας Αράπη, οι οποίοι έχουν στόχο να εξελίσσουν ολοένα και περισσότερο την αγροτική κληρονομιά της οικογένειάς τους, ώστε να διατηρήσουν τον ποιοτικό χαρακτήρα των προϊόντων τους.

Τα δύο αγόρια της οικογένειας διαχειρίζονται, πλέον, τη χοιροτροφική μονάδα της οικογένειάς τους και έχουν καταφέρει, εκτός από την εκτροφή, να μεταποιούν και να διανέμουν τα προϊόντα τους σε ένα δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων, διαθέτοντας παράλληλα ένα «νέο» είδος κρεοπωλείου. «Μεγαλώσαμε μέσα στην κτηνοτροφία, βλέποντας την αγάπη των γονιών μας για τον κλάδο αυτόν. Γνωρίζαμε και τα οικονομικά οφέλη που μπορεί να έχει κάποιος με τη σωστή διαχείριση της μονάδας του. Επομένως, ήταν αναπόφευκτο ότι θα ασχοληθούμε με τη χοιροτροφία», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Κωσταντίνος Αράπης.

Η εξέλιξη, όμως, από την εκτροφή στη μεταποίηση, τη διανομή και την πώληση έγινε μέσω του κατάλληλου υπόβαθρου που είχαν αποκτήσει και τα δύο αδέρφια. Όπως μας πληροφορεί ο Κ. Αράπης, «έχω σπουδάσει γεωπόνος στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ το δεύτερο πτυχίο μου είναι στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην ΑΣΟΕΕ. Ο αδερφός μου είναι κτηνίατρος». Όπως τονίζει, η εκπαίδευση μπορεί να σου ανοίξει ορίζοντες και να δεις τα πράγματα από μια διαφορετική οπτική γωνία. «Οι γνώσεις που έχουμε αποκτήσει μας έχουν βοηθήσει σε πρακτικά κομμάτια της δουλειάς μας. Έχουμε γνώση, δηλαδή, για τις τροφές, την υγιεινή των ζώων και την καλύτερη διαβίωσή τους. Το πτυχίο μου, όμως, στη διοίκηση επιχειρήσεων μου έμαθε ότι ο αγρότης σήμερα πρέπει να είναι και ένα είδος επιχειρηματία. Να σκέφτεται και να γνωρίζει τρόπους προώθησης του προϊόντος του μέσω του μάρκετινγκ».

Εξέλιξη

Η μελέτη της αγοράς, η εύρεση του καταναλωτικού κοινού και η στρατηγική είναι βήματα που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της αγροτικής δραστηριότητας, τονίζει ο Κ. Αράπης. «Εμείς, προτού ξεκινήσουμε, μελετήσαμε τον κλάδο της κτηνοτροφίας και συγκεκριμένα της χοιροτροφίας. Είδαμε πώς εξελίσσεται, τι συμβαίνει σε ελληνικό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, μελετήσαμε τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά, πόσο παράγουμε και πόσο καταναλώνουμε ως Έλληνες. Ποια είναι η ζήτηση και ποια είναι η παραγωγή του ελληνικού χοιρινού κρέατος σε σχέση με το εισαγόμενο, ποιος είναι ο τζίρος των εισαγωγών και κατά πόσο μπορούμε εμείς ως κτηνοτρόφοι να μπούμε σε αυτή την αγορά.

Μεταποίηση, διανομή και εμπορία

Αυτήν τη στιγμή, τα δύο αδέρφια συνεργάζονται με κρεοπωλεία και καταστήματα εστίασης, κάνοντας τη διανομή των προϊόντων τους με δικά τους αυτοκίνητα. Ο Κωνσταντίνος τονίζει πως για να μπορέσει ένας κτηνοτρόφος σήμερα να αποκτήσει μερίδιο στην αγορά του χοιρινού κρέατος, που χαρακτηρίζεται από μεγάλες ποσότητες εισαγωγών, θα πρέπει να εστιάσει στην ποιότητα και στα χαρακτηριστικά του ελληνικού κρέατος και να το προωθήσει ως τέτοιο. «Όλα τα χοιρινά στα οποία έχει γίνει σωστή ψύξη και μεταφορά και έχουν ακολουθηθεί όλες οι σωστές διαδικασίες είναι ποιοτικά, είτε είναι ελληνικά είτε εισαγόμενα. Αυτό που ξεχωρίζει το ελληνικό κρέας από το εισαγόμενο είναι η γεύση, η οποία οφείλεται στις πρώτες ύλες των ζωοτροφών, αλλά και στην ιδιομορφία του ελληνικού κλίματος. Άρα, αυτό που θα πρέπει να κάνουμε είναι να διαφημίσουμε και να προωθήσουμε τα προϊόντα μας ως ελληνικά, έτσι ώστε να μπορέσουμε να πείσουμε τον καταναλωτή ότι ακόμα και η πολύ μικρή διαφορά στην τιμή, που μπορεί να είναι λίγο πιο ακριβό το ελληνικό, αξίζει, γιατί είναι πιο ποιοτικό και πιο γευστικό». Η οικογένεια διαθέτει και το δικό της κρεοπωλείο, μέσω του οποίου «προσπαθούμε να δώσουμε σε κάθε πελάτη που μας προτιμάει μία εντελώς διαφορετική καταναλωτική εμπειρία από αυτήν που ήξερε. Έχουμε ονομάσει το κρεοπωλείο ‘‘meatproject’’ και βρισκόμαστε σε συνεργασία με μικρούς και ποιοτικούς παραγωγούς, εφοδιάζοντας τον καταναλωτή με συμπληρωματικά προϊόντα, σχεδιάζουμε συνταγές ειδικά για τους πελάτες μας μαζί με σχολές μαγειρικής, δημιουργούμε στον χώρο μας εκδηλώσεις γνωριμίας με νέα προϊόντα».

Τεχνολογίες

«Το 90% των διεργασιών στη μονάδα γίνεται αυτοματοποιημένα», αναφέρει ο Κ. Αράπης, τονίζοντας πως αυτό τους έχει βοηθήσει αρκετά να μειώσουν το κόστος παραγωγής, αλλά και τις απώλειες στις ζωοτροφές. Εκτός των άλλων, διαχειρίζονται την κοπριά μέσω ενός είδους κυκλικής οικονομίας, αφού τη διοχετεύουν ως λίπασμα στις καλλιέργειες ιδίας χρήσης που διαθέτουν.

arapis-xoirina-monada
«Στη φάρμα εκτρέφουμε 120 χοιρομητέρες σε ένα περιβάλλον με σπάνιο κλίμα, λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφικής θέσης της μονάδας, γεγονός που προσδίδει τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά στο κρέας μας»

Ο Νίκος Αράπης δηλώνει στην «ΥΧ»: «Στη φάρμα εκτρέφουμε 120 χοιρομητέρες σε ένα περιβάλλον με σπάνιο κλίμα, λόγω της ιδιαίτερης γεωγραφικής θέσης της μονάδας, γεγονός που προσδίδει τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά στο κρέας μας. Εφαρμόζουμε σύγχρονες μεθόδους εκτροφής, ταΐζουμε αγνές τροφές της ελληνικής γης και διασφαλίζουμε την καλή υγεία των χοίρων. Έτσι, καταφέρνουμε να παρέχουμε καθημερινά στο πιάτο του καταναλωτή εγγυημένης ποιότητας κρέας για όλη την οικογένεια». Αναφερόμενος για το μέλλον της χοιροτροφίας στη χώρα μας, ο κ. Αράπης δήλωσε αισιόδοξος. «Πιστεύουμε ότι η ελληνική χοιροτροφία έχει το μέλλον που θέλουν οι Έλληνες καταναλωτές για αυτή. Δεδομένου ότι η παραγωγή μας καλύπτει μόνο το 20% της ζήτησης, υπάρχει περιθώριο για αύξηση της παραγωγής και την εμπλοκή περισσότερων ανθρώπων στον κλάδο, αρκεί οι Έλληνες να διαλέγουν ελληνικά προϊόντα».

gaia-sense