Στην τελική ευθεία τα ΚΕΠ για τα «κόκκινα» δάνεια, πού θα λειτουργήσουν

Μέσα στον Ιανουάριο αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους τα πρώτα 30 Κέντρα Ενημέρωσης-Υποστήριξης Δανειοληπτών σε όλη τη χώρα.

Σύμφωνα με το «Έθνος», το υπουργείο Οικονομίας δημοσίευσε ήδη τη σχετική πρόσκληση ώστε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) να υποβάλει τις προτάσεις για το στήσιμο του δικτύου σε 24 περιφερειακές ενότητες. Η ΕΓΔΙΧ θα είναι και η αρμόδια για τη λειτουργία αυτών των κέντρων. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 15 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα, τα 30 ΚΕΥΔ θα παρέχουν «συμβουλευτικές υπηρεσίες (οικονομικής και νομικής φύσεως) και ενημέρωση των πολιτών για θέματα διαχείρισης οφειλών εξυπηρετούμενων ή μη ιδιωτικών δανείων». Πιο συγκεκριμένα ο ρόλος τους είναι να:

– Ενημερώνουν τους δανειολήπτες ως προς τα δικαιώματά τους σε σχέση με τις οφειλές τους προς τα χρηματιπιστωτικά ιδρύματα, εξυπηρετούμενων ή μη ιδιωτικών δανείων.

– Παρέχουν στους δανειολήπτες συμβουλές διαχείρισης των δανειακών τους υποχρεώσεων λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ατομικές συνθήκες – ιδιότητες (ζητήματα υγείας, ανεργίας, κ.ά.).

– Μεσολαβούν, κατόπιν αιτήσεων των δανειοληπτών, και να συνδιαλέγονται με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία ρύθμισης διακανονισμού της πληρωμής των οφειλών των αιτούντων από εξυπηρετούμενα ή μη ιδιωτικά δάνεια.

– Παρακολουθούν και παρεμβαίνουν, κατόπιν αιτήσεως των δανειοληπτών, για λογαριασμό τους ώστε να προσαρμόζουν ή να τροποποιούν τις συμφωνίες σε περίπτωση νέων δεδομένων για τον δανειολήπτη που ανατρέπουν τον αρχικό σχεδιασμό της αποπληρωμής.

– Υποστηρίζουν και καθοδηγούν τους δανειολήπτες στην κατάρτιση οικογενειακών και ατομικών προϋπολογισμών που βοηθούν στην τήρηση των συμφωνηθέντων με τις τράπεζες ρυθμίσεων – διακανονισμών πληρωμής και οφειλών τους.

– Παρέχουν εξειδικευμένη συμβουλευτική στους οφειλέτες που υπάγονται στον Κώδικα Δεοντολογίας για την Εξωδικαστική Επίλυση Διαφοράς.

– Ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης που στοχεύουν στην καλλιέργεια συνετής καταναλωτικής συμπεριφοράς και κουλτούρας συνεργασίας.

– Πληροφόρησης που στοχεύει στην έγκαιρη παρέμβαση για άτομα ευάλωτα στην υπερχρέωση λόγω οικονομικών παραγόντων όσο και για άτομα που αντιμετωπίζουν ξαφνικές δυσχέρειες.

– Εκπαίδευσης και στοχευμένης επιμόρφωσης που στοχεύουν στη γενική και ειδική πρόληψη αντίστοιχα.

– Υποστήριξης που αφορά και την παροχή συμβουλών για τη διαχείριση χρεών στο πλαίσιο αιτήματος του ενδιαφερομένου.

Πού θα λειτουργήσουν τα κέντρα

Τρία στον κεντρικό τομέα Αττικής

Δύο στον βόρειο τομέα Αθηνών

Τρία στη Θεσσαλονίκη

Από ένα κέντρο σε:

Δυτικό τομέα Αθηνών

Νότιο τομέα Αθηνών

Ανατολική Αττική

Δυτική Αττική

Πειραιά

Έβρο

Καβάλα

Ημαθία

Σέρρες

Κοζάνη

Ιωάννινα

Λάρισα

Μαγνησία

Εύβοια

Αχαΐα

Αιτωλοακαρνανία

Κόρινθο

Μεσσηνία

Ρόδο

Ηράκλειο

Χανιά