Στο στόχαστρο της γαλλικής L’ Oreal βρίσκεται η Αpivita

Στο μικροσκόπιο αρκετών ελληνικών και -κυρίως- ξένων ομίλων, με πρώτη τη L’ Oreal, η οποία βλέπει στο «πρόσωπό» της το ιδανικό όχημα για να εισέλθει στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των φυτικών καλλυντικών, παραμένει η Apivita.

Στο στόχαστρο της γαλλικής L’ Oreal βρίσκεται η Αpivita του Νίκου Κουτσιανά
Η L’ Oreal φλερτάρει με την Αpivita

Το ζήτημα ήλθε στην επιφάνεια μετά την πρόσφατη συνάντηση του πρωθυπουργού με τον επικεφαλής του γαλλικού κολοσσού, Jean-Paul Agon στο Παρίσι, ωστόσο το ενδιαφέρον της L’ Oreal για την Apivita είναι υπαρκτό και χρονολογείται από τα τέλη του περασμένου χρόνου.

Στο στόχαστρο της γαλλικής L’ Oreal  βρίσκεται η Αpivita του Νίκου Κουτσιανά
Ο ιδρυτής της Αpivita, Nίκος Κουτσιανάς

Δεν είναι μυστικό, άλλωστε, ότι η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή ώστε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του υψηλού δανεισμού της. Ο τελευταίος αγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ και λειτουργεί σαν τροχοπέδη στα μελλοντικά της σχέδια τα οποία, όπως είχε αποκαλύψει πρόσφατα ο ιδρυτής της, Nίκος Κουτσιανάς, περιλαμβάνουν ακόμα και συμβολαιακή γεωργία. Ο ίδιος είχε αποτιμήσει το 20% της Apivita στα 18 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι πληροφορίες θέλουν τη L’ Oreal να πιέζει για την απόκτηση πλειοψηφικού ποσοστού.

Σε κάθε περίπτωση, ισχυρό χαρτί στα χέρια της εταιρείας ενδέχεται να αποτελέσουν τα υπόλοιπα -πέραν του δανεισμού- οικονομικά μεγέθη της. Όπως αναφέρουν στην «ΥΧ» πηγές κοντά στη διοίκηση, το 2016 έκλεισε με νέα αύξηση του τζίρου άνω των 35 εκατ. ευρώ και τα EBITDA «στα καλύτερα επίπεδα των τελευταίων ετών».

Την ίδια ώρα, η εταιρεία μπαίνει στην αγορά του τροφίμου, με μια διευρυμένη γκάμα επώνυμων προϊόντων με βάση το μέλι και τα βότανα της ελληνικής γης, βάζοντας σε πρώτη φάση στο στόχαστρο τις ξένες αγορές και σε επόμενο στάδιο την ελληνική.

Το νέο πρότζεκτ της εταιρείας υλοποιείται μέσω της θυγατρικής, Apigea, η οποία έχει ήδη δώσει δείγματα γραφής, λανσάροντας τυποποιημένο μέλι σε περιορισμένες ποσότητες. Όπως αναφέρουν στην «ΥΧ» πηγές από την εταιρεία, η Apigea δημιουργήθηκε με σκοπό τη διαχείριση του δικτύου παραγωγών-προμηθευτών της Apivita σε μια λογική καθετοποίησης. Προκειμένου, ωστόσο, το εγχείρημα να είναι βιώσιμο, κρίθηκε σκόπιμο να επεκταθεί στην παραγωγή τελικών προϊόντων υψηλής υπεραξίας.

Οι πρώτες ύλες θα προέρχονται από τους 40 μελισσοκόμους και τα 20 σχήματα καλλιεργητών αρωματικών/φαρμακευτικών φυτών με τους οποίους συνεργάζεται η Apivita. H δε διάθεση θα πραγματοποιείται αρχικά σε κάποιες από τις 14 ξένες αγορές στις οποίες έχει παρουσία, ενώ στο εγχώριο δίκτυο θα διοχετευθούν μικρές μόνο ποσότητες και σε επιλεγμένα σημεία πώλησης.

Πάνω 10% ετησίως τα φυτικά καλλυντικά

Η L’ Oreal, η οποία έχει εμπορική αλλά όχι και παραγωγική παρουσία στη χώρα μας, είναι από τους μεγαλύτερους «παίκτες» της διεθνούς αγοράς καλλυντικών, κατέχοντας μερίδιο της τάξης του 20% στη Δυτική Ευρώπη και 14% στη Βόρεια Αμερική. Ωστόσο, μόνο αδιάφορη δε μένει απέναντι στη δυναμική της παγκόσμιας αγοράς φυσικών και δη βιολογικών καλλυντικών η οποία, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις των αναλυτών της Technavio, αναμένεται να «τρέξει» με ρυθμούς ανάπτυξης 10% μέχρι το 2020.