Στραγγίζει μικρομεσαίους παραγωγούς και προμηθευτές η μονιμοποίηση των προσφορών

Βίαιη αναδιάταξη δυνάμεων στο επιχειρηματικό σκηνικό φέρνει ο διαγκωνισμός για μια θέση στο ράφι και στο πορτοφόλι του καταναλωτή

nafteboriki-sinedro-2017
-Ειδική έκδοση-
Σπούδασε την αγροτική ειδικότητα που σου αρέσει εντελώς ΔΩΡΕΑΝ!

Σοβαρές ανακατατάξεις στον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας, αλλά και στο επίπεδο της πρωτογενούς παραγωγής, εγκυμονεί η μονιμοποίηση των προσφορών στο οργανωμένο λιανεμπόριο, μιας πρακτικής που πιέζει στα όριά της τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων προμηθευτών.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε πάνελ του 2ου Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής για το λιανεμπόριο, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, σχεδόν ένα στα δύο προϊόντα που διακινούνται σήμερα μέσα από τα ράφια των αλυσίδων πωλείται υπό την «ομπρέλα» κάποιας προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας, το βάρος της οποίας κατά κανόνα καλείται να σηκώσει ο ίδιος ο προμηθευτής. Πολύ συχνά, δε, η παροχή μιας «γενναιόδωρης» προσφοράς –που, στις σημερινές συνθήκες της μειωμένης αγοραστικής δύναμης, μεταφράζεται σε έκπτωση τουλάχιστον 50% ή στη γνωστή πρακτική του «1+1»– αποτελεί το εισιτήριο ή, αλλιώς, την αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου ένας μικρός παραγωγός να εξασφαλίσει πρόσβαση στα δίκτυα πώλησης.

-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki

Όπως ανέφερε, μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της εκδήλωσης ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος, πρόκειται για ένα παιχνίδι στο οποίο όλες οι επιχειρήσεις-παραγωγοί καλούνται να «παίξουν», ώστε να κρατήσουν μερίδια ή να μη βρεθούν εκτός αγοράς. Έστω κι αν αυτό, όπως είπε χαρακτηριστικά, πληρώνεται με αίμα. «Έχουμε φτάσει στο σημείο πολλές επιχειρήσεις να αντλούν σήμερα το 60% ή 70% του τζίρους μέσα από τις προσφορές οι οποίες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, πληρώνονται από τις ίδιες. Για έναν μικρομεσαίο ‘‘παίκτη’’, όπως εμείς, κάτι τέτοιο ισοδυναμεί με πώληση κάτω του κόστους».

Διαβάστε περισσότερα στο φύλλο της «ΥΧ» που κυκλοφορεί

-Διαφήμιση-
gaia epicheirein congress