Συμμαχία για κοινές αγορές από προμηθευτές δημιουργούν Carrefour και Tesco

Συμμαχία για κοινές αγορές από προμηθευτές δημιουργούν Carrefour και Tesco
-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki

Σε στρατηγική συνεργασία για κοινές αγορές προϊόντων από προμηθευτές προχωρούν η γαλλική Carrefour και η βρετανική Tesco, σε μια κίνηση η οποία έρχεται να προστεθεί στη αναδιάταξη δυνάμεων που συντελείται στο χώρο του διεθνούς λιανεμπορίου τα τελευταία χρόνια.

Η συμμαχία των δύο αλυσίδων θα είναι τριετούς διάρκειας- τουλάχιστον σε πρώτη φάση-  και θα αφορά τις στρατηγικές σχέσεις τους με προμηθευτές σε παγκόσμιο επίπεδο (συμπεριλαμβανομένων και των εταιρειών μάρκετινγκ, συλλογής και ανάλυσης στατιστικών στοιχείων κλπ), τις κοινές αγορές προϊόντων που πωλούνται με το δικό τους brand καθώς και αγαθά που δεν προορίζονται για μεταπώληση. Δεν περιλαμβάνει ωστόσο τα νωπά προϊόντα ενώ αμφότεροι οι όμιλοι θα συνεχίσουν να συνεργάζονται με τους τοπικούς τους προμηθευτές.

-Διαφήμιση-

Τόσο η Carrefour όσο και η Tesco υποστηρίζουν ότι η συνεργασία θα βελτιώσει την ποιότητα και την ποικιλία των προϊόντων που διατίθενται στα καταστήματά τους ενώ παράλληλα θα φέρει και χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή. Εκ των πραγμάτων βέβαια ενισχύει κατά πολύ την διαπραγματευτική τους δύναμη απέναντι στους προμηθευτές, σε μια περίοδο που οι τελευταίοι ήδη πιέζονται αρκετά από τη ενίσχυση της συγκέντρωσης στο χώρο του οργανωμένου λιανεμπορίου. 

Οι δυο αλυσίδες αναζητούν τρόπους να περιορίσουν τα κόστη τους και η σχεδιαζόμενη συνεργασία –η οποία αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες– αναμένεται να συμβάλει σε αυτό, ακόμα και σε επίπεδο λειτουργικών εξόδων (κοινές αγορές πετρελαίου για τα μεταφορικά τους μέσα, κοινές νομικές και λογιστικές υπηρεσίες κ.α.)

Η γαλλική εταιρεία (μεγαλύτερος λιανέμπορος της Ευρώπης) είχε ανακοινώσει από τον περασμένο Ιανουάριο σχέδια για την μείωση του κόστους και των θέσεων εργασίας καθώς επίσης και για αύξηση των επενδύσεων ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο ετήσιος τζίρος της ανέρχεται σε 102,5 δισ. δολάρια και το μεγαλύτερο μέρος του προέρχεται από την ευρωπαϊκή αγορά.

Από την πλευρά της η Tesco έχει έναν κύκλο εργασιών της τάξης των 67,2 δισ. δολαρίων ετησίως ωστόσο αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό στη Μεγάλη Βρετανία, μετά την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Sainsbury’s και Asda (No2 και No 3 της τοπικής αγοράς αντιστοίχως) η οποία απειλεί την πρωτοκαθεδρία της.

-Διαφήμιση-
Delegate