Τα «kaloudia» της Ελλάδας σε ψηφιακό χάρτη

Για τους γκουρού του management οι μεγαλύτερες επιτυχίες σημειώθηκαν από ανθρώπους, που αναγνώρισαν ένα πρόβλημα, και το μετέτρεψαν σε ευκαιρία. Το καλοκαίρι του 2014, ο φοιτητής του Πολυτεχνείου Κρήτης, Σπύρος Δασκαλάκης, βοηθούσε τους γονείς του –αγρότες στο επάγγελμα– στη Μεγάλη Βρύση Ηρακλείου. Δύο Γερμανοί τουρίστες, με τα smartphones και τους χάρτες της Google ανα χείρας, τον ρώτησαν πού μπορούν να αγοράσουν τοπικό κρασί και ελαιόλαδο. Ο Σπύρος και οι συμφοιτητές του, βρήκαν την ευκαιρία. Ήταν ψηφιακή και το όνομα αυτής, Kaloudia.

Σε μια εποχή που η ψηφιακή «ταυτότητα» είναι μονόδρομος και για την πρωτογενή παραγωγή, το εγχείρημα μιας ομάδας φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης βάζει τα παραδοσιακά προϊόντα της ελληνικής γης σε online μονοπάτια. Μέσα από τα Kaloudia, μια ηλεκτρονική εφαρμογή για smartphones και tablets, οι τρεις ιθύνοντες νόες της ιδέας άρχισαν να «χτίζουν» σταδιακά έναν «ηλεκτρονικό χάρτη» με τα παραδοσιακά προϊόντα και τους παραγωγούς όλης της Ελλάδας.

Τα «kaloudia» της Ελλάδας σε ψηφιακό χάρτη
Σπύρος Δασκαλάκης

Από το καλοκαίρι του 2014, όταν ο Σπύρος Δασκαλάκης και οι δύο συμφοιτητές του, Πέτρος Κοντογιάννης και Μάριος Καστρινάκης, έβαλαν στοίχημα να δώσουν στους παραγωγούς ένα ηλεκτρονικό εργαλείο, που θα τους εξασφαλίσει ψηφιακή υπόσταση, ανοίγοντας τους τον ευρύχωρο δρόμο του Διαδικτύου, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.Έναν χρόνο περίπου μετά από τη σύλληψη της ιδέας, η ομάδα των τριών φοιτητών έθεσε σε πιλοτική λειτουργία την εφαρμογή, μετρώντας και τεστάροντας τις δυνατότητές της και την ανταπόκριση σε αυτές.

Ήταν το «καυτό» καλοκαίρι του 2015, όταν η Ελλάδα τρανταζόταν συθέμελα από τα capital controls και ακόμη και οι ισχυροί επιχειρηματικοί όμιλοι μετρούσαν τις αντοχές τους.

Η λογική ήταν απλή: η εφαρμογή λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στον παραγωγό/επιχειρηματία και τον καταναλωτή. Πρακτικά, κατεβάζοντας και ανοίγοντας την εφαρμογή, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ανακτήσει όλους τους παραγωγούς και τα παραδοσιακά προϊόντα που βρίσκονται κοντά του. Να δει πληροφορίες και αξιολογήσεις γι’ αυτά, καθώς επίσης και να πλοηγηθεί στα σημεία διάθεσής τους.

Τα «kaloudia» της Ελλάδας σε ψηφιακό χάρτη
Μάριος Καστρινάκης

Το φετινό καλοκαίρι βρήκε τον Σπύρο, τον Πέτρο, τον Μάριο και την εξαμελή ομάδα που έχουν στοιχίσει γύρω τους, να κάνουν το επίσημο πλέον λανσάρισμα του application Kaloudia και της ψηφιακής πλατφόρμας που το συμπληρώνει, δίνοντας ψηφιακή ταυτότητα σε προϊόντα-«διαμάντια» της ελληνικής γης, που μέχρι σήμερα ήταν ηλεκτρονικά… αχαρτογράφητα.

Πλέον, η ιδρυτική ομάδα έχει αρκετούς λόγους να θεωρεί το εγχείρημα επιτυχημένο και όχι άδικα.

Οι αριθμοί

Τα «kaloudia» της Ελλάδας σε ψηφιακό χάρτη
Πέτρος Κοντογιάννης

Όπως μας λέει ο τεχνολογικός υπεύθυνος του εγχειρήματος, ο 25χρονος Πέτρος Κοντογιάννης (σ.σ. ο Πέτρος έχει στην εταιρεία τον ρόλο του chief technology officer- CTO, θέση που ακόμη και μεγάλοι όμιλοι έχουν σήμερα κενή), οι αριθμοί είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικοί. Περισσότεροι από 350 παραγωγοί και εταιρείες και τουλάχιστον 700 παραδοσιακά αγροτικά προϊόντα έχουν αποκτήσει τη δική τους «πινέζα» στον ψηφιακό χάρτη, που έχουν δημιουργήσει τα Kaloudia.

Η εφαρμογή και το website έχει 10.000 μοναδικούς επισκέπτες τον μήνα, ενώ το application στο Play Store της Google (επί του παρόντος η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε Android, αλλά έπεται και το λανσάρισμα στο λειτουργικό της Apple) έχει 2.000 λήψεις, οι 1.500 εκ των οποίων από το εξωτερικό.

«Φανταστείτε ότι ένας τουρίστας ή ακόμη και ένας Έλληνας, που θα βρεθεί σε κάποιο μέρος της χώρας, ανοίγοντας την εφαρμογή ή μπαίνοντας στην ιστοσελίδα, έχει πρόσβαση σε κάθε τι παραδοσιακό που παράγεται σε αυτόν τον τόπο. Και όλα αυτά, με μόνο μερικά “κλικς” στην οθόνη του smartphone ή του tablet του» μας λέει με ειλικρινή επιχειρηματικό ενθουσιασμό ο ένας εκ των ιδρυτών.

Επόμενα βήματα

«Θέλουμε να ανοίξουμε στον παραγωγό ένα μεγαλύτερο κανάλι, να του δώσουμε πρόσβαση σε ένα ευρύτερο κοινό και τη δυνατότητα να αυξήσει το πελατολόγιό του», υπογραμμίζει ο Πέτρος Κοντογιάννης στην «ΥΧ». Όσο για τα επόμενα βήματα; Η ομάδα των νεαρών μάνατζερ ξέρει καλά ότι επιχείρηση που δεν εξελίσσεται, απλά πεθαίνει.

Έτσι σταδιακά, η ομάδα που δημιούργησε τα Kaloudia μελετά τα επόμενά της βήματα. Και αυτά δεν μπορεί παρά να σχετίζονται με την ενδυνάμωση της ψηφιακής παρουσίας των παραγωγών ανά την Ελλάδα και τη δυνατότητά τους να γίνουν ορατοί σε έναν παγκόσμιο ηλεκτρονικό χάρτη.

Το επόμενο βήμα, όπως μας εξηγεί ο Πέτρος, θα δώσει στους παραγωγούς τη δυνατότητα να αποκτήσουν το δικό τους e-shop μέσω της πλατφόρμας και της εφαρμογής και στους χρήστες να κάνουν απευθείας αγορές. Μάλιστα, το εγχείρημα έχει σαφώς και εξωστρεφή προοπτική, με στόχευση στις αγορές της Ευρώπης, αλλά και στο διαχρονικά ενεργό για τα ελληνικά προϊόντα «αμερικανικό όνειρο».

Τα «kaloudia» της Ελλάδας σε ψηφιακό χάρτη

«Με σεβασμό για τα παραδοσιακά προϊόντα όλης της Ελλάδας, αλλά κυρίως για τους ανθρώπους που τα δημιουργούν, στοχεύουμε στην παροχή υψηλής ποιότητας ψηφιακών υπηρεσιών και εργαλείων για κάθε παραγωγό», προσθέτει ο Πέτρος. Ο ίδιος, με καταγωγή από τη Χίο και εγγονός αγροτών, σημειώνει: «Θέλουμε να δώσουμε μία ανάσα στον πρωτογενή τομέα, στην πιο δύσκολη γι’ αυτόν εποχή. Να συνεισφέρουμε, όσο μπορούμε, με τη θέληση και τις γνώσεις μας, ώστε να ξεπεράσει η Ελλάδα τα εμπόδια. Θέλουμε να γνωρίσουμε τα ελληνικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο».

gaia pedia - ηλεκτρονική αγροτική εγκυκλοπέδια