Τα βιολογικά προϊόντα στην υπηρεσία και της ομορφιάς

Αιθέρια έλαια από φλούδες φρούτων στην πρώτη γραμμή ζήτησης

Τα βιολογικά προϊόντα στην υπηρεσία και της ομορφιάς

Η τάση που θέλει τα βιολογικά προϊόντα να χρησιμοποιούνται σε τομείς εκτός της κατανάλωσης τροφίμων έχει διευρυνθεί. Τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται μια αυξημένη χρήση βιολογικών προϊόντων σε καλλυντικά. Η νέα αυτή τάση φαίνεται πως κερδίζει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές, καθιστώντας τη μια προσοδοφόρα επένδυση για τους βιοκαλλιεργητές που θέλουν να διαθέσουν την παραγωγή τους.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση καλλυντικών του Γερμανικού Παρατηρητηρίου Κοσμετολογίας, η αγορά φυσικών καλλυντικών το πρώτο μισό του 2016 σημείωσε αύξηση 10% και συνολικές πωλήσεις δύο δισ. ευρώ. Όπως τονίζεται στην έκθεση, τα φυσικά καλλυντικά έχουν κερδίσει περισσότερο τους πιο νέους σε ηλικία ανθρώπους, που τα προτιμούν γιατί βρίσκονται πιο κοντά στις αξίες τους, όσον αφορά το περιβάλλον και την αειφορία.

Η ζήτηση

Οι βιοκαλλιεργητές που ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην εναλλακτική αυτή αξιοποίηση των προϊόντων τους πρέπει να γνωρίζουν ποια προϊόντα προτιμώνται περισσότερο για χρήση στα καλλυντικά. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, το πρώτο συστατικό που βρίσκεται σε ζήτηση είναι τα αιθέρια έλαια, τα οποία ως κλάδος παρουσιάζουν μεγάλες δυνατότητες, όπως αναφέρεται και σε προηγούμενο άρθρο της «ΥΧ». Το 2014, οι εισαγωγές αιθέριων ελαίων στην Ευρώπη έφτασαν τους 89.000 τόνους που σε αξία υπολογίζονται κοντά στο 1,3 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, τα αιθέρια έλαια με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι των εσπεριδοειδών και κυρίως από πορτοκάλι και λεμόνι. Οι φλούδες των συγκεκριμένων φρούτων, που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των καλλυντικών, στην Ελλάδα μένουν ανεκμετάλλευτες, αφού πάντα τις πετάνε ή χρησιμοποιείται ως υποπροϊόν που θεωρείται ευτελές. Δεύτερο έρχεται το έλαιο μέντας και έπειτα το έλαιο ευκαλύπτου. Στην έκθεση αναφέρεται πως τα φαρμακεία είναι τα πρώτα σημεία πώλησης που επιλέγονται για τέτοιου είδους προϊόντα.

Καταστήματα

Πολλές αλυσίδες καταστημάτων παγκοσμίως με σειρά καλλυντικών επενδύουν πλέον στα φυσικά προϊόντα για να καλύψουν τις ανάγκες των πελάτων τους που αναζητούν καλλυντικά καλύτερης ποιότητας. Στην Ελλάδα, καταστήματα όπως το Sephora και το Fresh line έχουν δημιουργήσει σειρές καλλυντικών από βιολογικά προϊόντα. Τέτοιες αλυσίδες καταστημάτων δίνουν την ευκαιρία σε μικρούς παραγωγούς να διαθέσουν την παραγωγή τους. Όσον αφορά τις εξαγωγές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Γερμανία φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη αγορά φυσικών καλλυντικών.

Βικτωρία Αποστολοπούλου

gaia pedia - ηλεκτρονική αγροτική εγκυκλοπέδια