Θεσσαλία: Οι καταναλωτές στηρίζουν τα προϊόντα Made in Greece

Θεσσαλία: Οι καταναλωτές στηρίζουν τα προϊόντα Made in Greece

Χρήσιμα συμπεράσματα για τη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή έδειξε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρία K Research τον περασμένο Μάρτιο και παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Κίνηση «Ριζοσπαστική Ευρωπαϊκή Μεταρρύθμισης και Ανασυγκρότησης» (ΡΕΥΜΑ) σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο της Λάρισας, με θέμα τον ρόλο των ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων στην ανασυγκρότηση της χώρας.

Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι του ΡΕΥΜΑ, και ιδιαίτερα ο καθηγητής, Γιώργος Μπάλτας, «η βαθιά και δομική αιτία της σημερινής οικονομικής κρίσης είναι η υποχώρηση της παραγωγικής βάσης της ελληνικής οικονομίας. Χρειαζόμαστε νέο οικονομικό μοντέλο, με ενίσχυση της προσφοράς της οικονομίας και διεύρυνση της παραγωγικής βάσης. Χρειαζόμαστε, δηλαδή, μια παραγωγή διεθνώς εμπορεύσιμων προϊόντων. Χρειαζόμαστε το Made in Greece. Γιατί η παραγωγική ανασυγκρότηση είναι εθνική υπόθεση. Η Ελλάδα χρειάζεται βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου με αύξηση εξαγωγών και υποκατάσταση εισαγωγών με εγχώρια παραγωγή, ισχυρές ελληνικές μάρκες και όχι προϊόντα χωρίς ταυτότητα, χωρίς σταθερές προδιαγραφές, χωρίς αγορά-στόχο. Απαιτείται προβολή του Made in Greece ως παράγοντα διαφοροποίησης και μοναδικότητας της ελληνικής μάρκας, το οποίο μετράει πολύ στην εγχώρια αγορά. Είναι μήνυμα ποιότητας, ασφάλειας και αυτοσυντήρησης, με καταναλωτικό κίνημα».

Η έρευνα

Όπως προέκυψε από την σχετική έρευνα της K Research, σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες με βάση τη χώρα προέλευσης των προϊόντων, οι ερωτηθέντες απάντησαν ως εξής: Τον τελευταίο καιρό, όταν επιλέγετε ένα προϊόν τι από τα παρακάτω λαμβάνετε περισσότερο υπόψη; Την τιμή του απάντησε το 49,5% και την αξιοπιστία/ποιότητα της μάρκας, ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης το 25%, ενώ την χώρα προέλευσης το 21%. Στην κατηγορία όμως «Τρόφιμα Ποτά», η χώρα προέλευσης επηρεάζει το 32,5%, ακολουθεί η τιμή με 28,5% και οι προσφορές-εκπτώσεις το 24%. Αντιστρόφως ανάλογα είναι τα ποσοστά στην κατηγορία είδη ένδυσης-υπόδησης και προσωπικής υγιεινής.

Μάλιστα, στην κατηγορία «Τρόφιμα Ποτά», το κριτήριο «να παράγεται στην Ελλάδα άσχετα με την εθνικότητα της εταιρείας που το παράγει» παίζει πρωταρχικό ρόλο για το 53,5%, «να παράγεται από ελληνική εταιρεία άσχετα με τη χώρα παραγωγής του προϊόντος» το 21%, ενώ «να είναι επώνυμο προϊόν, ανεξαρτήτως της χώρας παραγωγής» επηρεάζει το 16%.

Τουρισμός και Γεωργία

Όσον αφορά στους κλάδους που μπορούν να συνεισφέρουν περισσότερο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας τα επόμενα χρόνια, το 78% απάντησε τουρισμός-πολιτισμός και το 49,5% αγροτικός τομέας-παραγωγή τροφίμων. Στην 3η θέση με πτωτική πορεία ο τομέας ενέργεια-ανανεώσιμες πηγές.

Τέλος, σχετικά με τους θεσμούς που μπορούν να συμβάλουν στην πρόοδο και την ευημερία της χώρας μας, όλοι παρουσιάζουν πτωτική πορεία (κόμματα, αυτοδιοίκηση, κ.λπ.), με εξαίρεση τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, τις οποίες εμπιστεύεται ένα 46% (28,5% το 2003).

gaia-sense