Θεσσαλονίκη: Το 2ο Φεστιβάλ Γεύσης αναδεικνύει τη γαστρονομική της ταυτότητα

Μητρόπολη γεύσεων

Θεσσαλονίκη: Το 2ο Φεστιβάλ Γεύσης αναδεικνύει τη γαστρονομική της ταυτότητα

Ένα ταξίδι γεύσης και πολιτισμού, με πολλά αρώματα και χρώματα, που αναδεικνύει τη γαστρονομική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και άλλων περιοχών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας απόλαυσαν οι επισκέπτες του 2ου Φεστιβάλ Γεύσης, που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Στο φεστιβάλ συμμετείχαν μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, εστιατόρια, ειδικές και έθνικ κουζίνες, οινοποιεία από την ευρύτερη περιοχή, παραγωγοί και καλλιεργητές επιλεγμένων ειδών διατροφής, όπως μέλι, μανιτάρια, κρόκος Κοζάνης, κεφίρ με τζίντζερ, ελληνικές μικροζυθοποιίες, συνεταιρισμοί, παραγωγοί βιολογικών και παραδοσιακών προϊόντων και αρτοζαχαροπλαστεία.

Σκοπός του φεστιβάλ ήταν να αναδειχθούν τα ελληνικά προϊόντα και οι τοπικές παραγωγές και, σύμφωνα με τον υπεύθυνο διοργάνωσης, Σαμ Λεβή, ήταν ενταγμένο μέσα στο γενικότερο πλαίσιο προώθησης του γαστρονομικού τουρισμού και του πολιτισμού της Θεσσαλονίκης. «Δεν πρέπει να καταφρονούμε τον γαστρονομικό τουρισμό», επεσήμανε ο κ. Λεβή, «καθώς αποφέρει σημαντικά εισοδήματα σε κάθε τοπική κοινωνία. Οι τοπικές κουζίνες είναι οι πρεσβευτές μιας χώρας, επομένως τα προϊόντα υπάρχουν, οι τόποι υπάρχουν και εμείς οφείλουμε να τα προβάλλουμε και να τα διαφημίζουμε, όπως κάνουν άλλες χώρες». Η Θεσσαλονίκη υπήρξε ανέκαθεν σταυροδρόμι των πολιτισμών και των λαών, μια μητρόπολη των γεύσεων», είπε ο διοργανωτής του φεστιβάλ και κατέληξε, λέγοντας ότι «για τον λόγο αυτόν, αναδείξαμε το χρυσάφι της περιοχής μας, της γης μας, τα μοναδικά και ποιοτικά προϊόντα μας που εξάγουν την Ελλάδα στο εξωτερικό και αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει να τα εκμεταλλευτούμε».

Σε ό,τι αφορά το 3ο Φεστιβάλ Γεύσης, ο κ. Λεβή ανέφερε ότι θα είναι πιο εξωστρεφές, καθώς προγραμματίζεται η συμμετοχή παραγωγών και επιχειρήσεων άλλων βαλκανικών χωρών με κοινή γαστρονομική και παραγωγική ταυτότητα.