Το εντυπωσιακό πλοίο Energy Observer έδεσε στο λιμάνι των Χανίων

Το εντυπωσιακό πλοίο Energy Observer έδεσε στο λιμάνι των Χανίων
-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki

Ένα διαφορετικό σκάφος, τύπου Καταμαράν, κατέπλευσε στο παλιό λιμάνι των Χανίων, τραβώντας την προσοχή όσων βρίσκονται στην περιοχή. Πρόκειται για το υπό γαλλική σημαία «Energy Obserber» (Ενεργειακός Παρατηρητής), το πρώτο σκάφος υδρογόνου στον κόσμο.

Το 6μελές πλήρωμα του πλοίου -προερχόμενο από τη Μάλτα- επέλεξε τα Χανιά ως ένα από τα λιμάνια προορισμού. Εκτελεί πειραματικό πλου, από το 2017, ενώ μετά τα Χανιά, όπου θα παραμείνει λίγες ημέρες, θα βάλει ρότα για το Τελ Αβίβ και κατόπιν θα επιστρέψει στα ελληνικά χωρικά ύδατα, όπου θα προσεγγίσει διάφορα νησιά. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του σκάφους, στα μέσα του Ιουνίου, το Καταμαράν θα πλέει στο Ιόνιο κατευθυνόμενο προς την Αλβανία. Για το 2019 προγραμματίζονται ταξίδια του σε λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης.

-Διαφήμιση-

Το «Energy Obserber» ήταν ιστιοφόρο που κατασκευάστηκε στον Καναδά το 1983 και στην συνέχεια αγοράστηκε από Γάλλους, οι οποίοι το ανακατασκεύασαν προκειμένου να αποδείξουν πως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορούν να αξιοποιηθούν και στη ναυτιλία, δίνοντας κίνηση στα σκάφη με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος ή σωματιδίων.

Κινείται από την ενέργεια που δίνουν μπαταρίες υδρογόνου, οι οποίες τροφοδοτούνται διαρκώς από την σύζευξη των πολλών φωτοβολταικών πάνελ που διαθέτει, καθώς και δύο μικρών ανεμογεννητριών. Εναλλακτικά μπορεί να κινηθεί και με την βοήθεια του ανέμου, ενώ συγκεντρώνει ενέργεια και από τον ήλιο.

Το μήκος του είναι 30 μέτρα, το πλάτος του 12 και το βάρος του 28 μετρικοί τόνοι. Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 12 ναυτικά μίλια την ώρα, ωστόσο, η ταχύτητα πορείας του είναι τα 5 ναυτικά μίλια. Διαθέτει κέντρο ελέγχου ενέργειας και όλα στα σύγχρονα μέσα ασφαλείας και θεωρείται σκάφος παντός καιρού.

Έχει επτά καμπίνες, στις οποίες μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση 16 άτομα.

Σκοπός του εξάχρονου πειραματικού ταξιδιού του πλοίου είναι να βελτιστοποιηθούν οι τεχνολογίες του και να προωθηθούν λύσεις για «απεξάρτηση» στον μέγιστο δυνατό βαθμό της χρήσης πετρελαίου για την κίνηση των σκαφών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

-Διαφήμιση-
Delegate