Το ΠΟΠ σύκο Κύμης στις αγορές του κόσμου

Το ΠΟΠ σύκο Κύμης στις αγορές του κόσμου

Έχει τη φήμη μιας από τις πιο απαιτητικές αγορές του πλανήτη. Δύσκολα εμπιστεύεται γευστικούς ακροβατισμούς, ενώ έχει καταναλωτικό κοινό που επιμένει, μέχρι εμμονής, στη λεπτομέρεια. Ο λόγος για τη γερμανική αγορά, η οποία για πολλές ελληνικές εταιρείες διατροφής αποτελεί την «εμπορική Μέκκα» των επιχειρηματικών τους ονείρων.

Για την εταιρεία «Συκοφάγος», επιχειρηματικό τέκνο δύο γυναικών, της Ειρήνης Παππά και της Χρυσούλας Ζιούτη, με μακρά εμπειρία σε στελεχιακές θέσεις πωλήσεων σε πολυεθνικές και μεγάλες ελληνικές εταιρείες τροφίμων, η γερμανική αγορά είναι, εδώ και μία τριετία, ο ζωτικός εξαγωγικός τους χώρος και το εφαλτήριο της εξωστρέφειάς τους. Όχημά τους, ένα από τα πλέον παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, το ΠΟΠ σύκο της Κύμης Ευβοίας και μάλιστα στην πιο γκουρμέ εκδοχή του.

Η Συκοφάγος, το 2013, στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης, ξεκίνησε να παράγει και να εξάγει, αρχής γενομένης από τη Γερμανία, μεταποιημένα προϊόντα με βάση τα ΠΟΠ σύκα της Κύμης, που συλλέγονται από τα 25.000 συκόδεντρα της ευρύτερης περιοχής. Μεταξύ αυτών, καπνιστό σαλάμι από σύκα, συκομπουκιές με κόκκους κόκκινου πιπεριού, σύκα με κάλυψη σοκολάτας γάλακτος ή σοκολάτας υγείας.

salami-siko-kapnisti-paprika-sikofagosΗ εταιρεία διαθέτει πλέον τα πρωτότυπα προϊόντα της σε 15 χώρες του κόσμου και ετοιμάζεται να λανσάρει μια ακόμα καινοτομία, το βιολογικό σαλάμι σύκου.

Ρωτώντας τη μία εκ των δύο δημιουργών της «Συκοφάγος» για την αρχή του επιχειρηματικού νήματος της εταιρείας, η κυρία Ειρήνη Παππά απαντά στην «ΥΧ»: «Το σύκο είναι το αιώνιο gourmet της Ελλάδας. Εμείς θελήσαμε να του δώσουμε μια ακόμη πιο premium μορφή, που να απαντά στα γαστρονομικά πρότυπα αγορών-στόχων, όπως αυτή της Γερμανίας. Δημιουργήσαμε ένα προϊόν από το μηδέν, αποτέλεσμα αυτής της μαγικής στιγμής, όπου συναντιέται η εμπειρία με την έμπνευση».

Για τις δημιουργούς της «Συκοφάγος», αυτή η στιγμή προέκυψε όταν, βρισκόμενες στη Γερμανία και αναζητώντας τρόπους να προωθήσουν ελληνικά προϊόντα στην εκεί αγορά, διασταυρώθηκαν με ένα ισπανικό σοκολατάκι σύκου. «Το σύκο ήταν χάλια. Μέσα σε 15 ημέρες γυρίσαμε στην Ελλάδα με στόχο να εξελίξουμε το εξαιρετικό σύκο της Κύμης Ευβοίας σε ένα πιο premium προϊόν, το οποίο θα βρει τη θέση που του αξίζει διεθνώς», προσθέτει η κυρία Παππά, μιλώντας στην «ΥΧ».

Έτσι, από έναν παραγωγό το 2013, σήμερα η Συκοφάγος συνεργάζεται με 17 επιλεγμένους αγρότες από την Κύμη, απορροφώντας παραγωγή της τάξης των 50 τόνων ετησίως.