UNWTO: Το ελληνικό τουριστικό προϊόν μπορεί να ικανοποιήσει τον Ασιάτη τουρίστα

UNWTO: Το ελληνικό τουριστικό προϊόν μπορεί να ικανοποιήσει τον Ασιάτη τουρίστα

Ο ειδικός σύμβουλος του γγ του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Γ. Δρακόπουλος, μιλά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το άνοιγμα στην ασιατική αγορά 

Σε πύλη εισόδου τουριστών από την Ασία έχει τη δυνατότητα να εξελιχθεί η Ελλάδα, χάρη στη γεωγραφική της θέση, κι αυτό είναι κάτι που η χώρα θα πρέπει να αξιοποιήσει με όρους μάρκετινγκ.

Αυτό επισήμανε στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ), ο ειδικός σύμβουλος του γενικού γραμματέα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), Γιώργος Δρακόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Tourism Generis» της εταιρείας που έχει το ρόλο συμβούλου οργάνωσης του κεντρικού συνεδρίου της φετινής τουριστικής έκθεσης Philoxenia, με θέμα τον ασιατικό τουρισμό.

Κατά τον ίδιο, το μείγμα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μπορεί να ικανοποιήσει τον Ασιάτη τουρίστα, αρκεί η προστιθέμενη αξία -όπως αυτή εκφράζεται σε όρους εξυπηρέτησης- να είναι προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Ασιατών. Ενόψει της έναρξης της 33ης Philoxenia, την οποία αναμένεται να εγκαινιάσει την Παρασκευή η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ο κ.Δρακόπουλος μίλησε για το άνοιγμα στην ασιατική αγορά, τις προσδοκίες, τους στόχους και τα βήματα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα.

Τα τελευταία χρόνια επιχειρείται άνοιγμα στην ασιατική αγορά, όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από την Ευρώπη συνολικά, που αποδίδεται στο γεγονός ότι αποτελεί μια ανερχόμενη και πολλά υποσχόμενη αγορά. Είναι αυτός ένας από τους λόγους που το κεντρικό συνέδριο της φετινής Philoxenia έχει ως θέμα τον ασιατικό τουρισμό;

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια, πολλές από τις ασιατικές οικονομίες παρουσιάζουν ρυθμούς ανάπτυξης μεγαλύτερους του μέσου παγκόσμιου όρου. Αυτό προφανώς δημιουργεί διαθέσιμο εισόδημα για ταξίδια, σε ένα γενικότερο πλαίσιο ευημερίας. Είναι επίσης αλήθεια, ότι ο εξερχόμενος τουρισμός από τις ασιατικές χώρες και κυρίως από την Κίνα, αναπτύσσεται επίσης με πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς από τον υπόλοιπο κόσμο, όχι μόνο σε αριθμό ταξιδιωτών, αλλά, και κυρίως, σε ύψος ταξιδιωτικής δαπάνης.

Αυτός είναι ο προφανής λόγος για τον οποίον όλοι οι τουριστικοί προορισμοί προσπαθούν να πάρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από την ασιατική αγορά. Αυτός επίσης, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους επελέγη το θέμα του ασιατικού τουρισμού για τη συνεδριακή εκδήλωση της Philoxenia, που θα γίνει την Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2017, στο Ι. Βελλίδης, με σκοπό να παρουσιάσει τις τάσεις και τις προοπτικές του εξερχόμενου τουρισμού από την Ασία και να δείξει τρόπους και βέλτιστες πρακτικές για την προσέγγιση των τουριστών από την Ασία. Έχουμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για όλα αυτά, από εκπροσώπους του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων, το Παγκόσμιο Φόρουμ Τουριστικής Οικονομίας και την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορέων.

Ποια βήματα έχει κάνει η χώρα μας ως τώρα;

Η ανάπτυξη του εξερχόμενου ασιατικού τουρισμού αυτήν τη στιγμή, τροφοδοτείται κατά κύριο λόγο από την Κίνα. Οι τουριστικές ροές των Κινέζων τουριστών προς το εξωτερικό, είναι προφανές ότι σχετίζονται με την ευρύτερη στρατηγική της Κίνας για την ανάπτυξη του εξωτερικού της εμπορίου.

Άρα, το πρώτο βήμα, το οποίο για την Ελλάδα έχει ήδη γίνει, είναι σε πολιτικό επίπεδο. Η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα έθεσε βάσεις και για την ανάπτυξη του τουρισμού μεταξύ των δύο χωρών. Ο ΕΟΤ έχει εδώ και αρκετά χρόνια γραφείο στο Πεκίνο, το οποίο όμως, θα πρέπει να ενισχυθεί, τόσο οικονομικά όσο και με πρόσθετο ανθρώπινο δυναμικό.

Η πρόσφατη έναρξη των απευθείας πτήσεων μεταξύ Πεκίνου- Αθήνας, είναι επίσης ένα πολύ θετικό σημάδι. Για πιθανές πρόσθετες αεροπορικές απευθείας συνδέσεις, καθώς και για τις προσπάθειες που γίνονται για την επιτάχυνση χορήγησης visa, θα ενημερωθούμε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου από εκπροσώπους του υπουργείου Εξωτερικών, του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας και της Fraport. Ως επόμενο βήμα, αυτό που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ, για τη διείσδυση του ελληνικού τουρισμού στην κινεζική αγορά, με χρονικό ορίζοντα 3-5 χρόνια.

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας σε σχέση με άλλες χώρες για τον Ασιάτη τουρίστα;

Οι Ασιάτες που ταξιδεύουν προς την Ευρώπη θέλουν σε ένα ταξίδι να επισκεφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες. Η επιλογή των χωρών επηρεάζεται από μία σειρά παραγόντων, όπως η αναγνωρισιμότητα λόγω ιστορικού-πολιτιστικού παρελθόντος και κυρίως, η συνδεσιμότητα και η ευκολία χορήγησης visa, μαζί με τη διάθεση ελκυστικών προτάσεων-τουριστικών πακέτων.

Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας της επιτρέπει να είναι η πύλη εισόδου των τουριστών από την Ασία και αυτό είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε με όρους μάρκετινγκ και να μη μείνουμε σε φιλολογικές-λογοτεχνικές προσεγγίσεις. Το μείγμα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μπορεί να ικανοποιήσει τον Ασιάτη τουρίστα, αρκεί η προστιθέμενη αξία -όπως αυτή εκφράζεται με όρους εξυπηρέτησης- να είναι προσαρμοσμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των Ασιατών. Για να προλάβω σχετική ερώτηση, σας ενημερώνω ότι στο αυριανό συνέδριο θα αναφερθούμε και σε αυτό το θέμα.

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Α. Ταγιάνι δήλωσε πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι η Ελλάδα και συγκεκριμένα η Αθήνα, θα μπορούσε να αποτελέσει αφετηρία και αφορμή για να έρθει κάποιος στην Ευρώπη, δεδομένου ότι οι Ασιάτες τουρίστες επισκέπτονται περισσότερες από μία χώρες, όπως κι εσείς ο ίδιος προαναφέρατε. Πώς το σχολιάζετε αυτό;

Να θυμηθούμε ότι ο κ. Ταγιάνι, προτού γίνει πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ήταν πρόεδρος της Γενικής Διεύθυνσης που είχε υπό την εποπτεία της και τον τουρισμό. Άρα, έχει γνώση και εμπειρία επί τουριστικών θεμάτων, οπότε η γνώμη του μετράει λίγο παραπάνω.

Συμφωνώ με τη δήλωσή του, που ουσιαστικά επιβεβαιώνει αυτό που σας είπα προηγουμένως. Για να γίνει όμως αυτό, χρειάζεται κάτι παραπάνω, πέρα από τις διαπιστώσεις και τα ευχολόγια: χρειάζεται να πάρει η Ελλάδα, ο ελληνικός τουρισμός την πρωτοβουλία να βγει στις αγορές της Ασίας, να τους συστηθεί ως ένας από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, να τους συστηθεί ως πρεσβευτής της Ευρώπης, φροντίζοντας ταυτόχρονα να προετοιμαστεί για να καλύψει τις ανάγκες των Ασιατών ταξιδιωτών. Αυτό είναι το θέμα με το οποίο θα κλείσει το συνέδριό μας. Εκπρόσωποι του υπουργείου Τουρισμού και των τουριστικών φορέων της χώρας, θα συζητήσουν κατά πόσο ο ελληνικός τουρισμός είναι έτοιμος για την διείσδυσή του στις ασιατικές αγορές και ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα. 

ΑΠΕ ΜΠΕ