Βερίκοκα Διαμαντοπούλου: Σε δυσθεώρητα ύψη η ψαλίδα παραγωγού-καταναλωτή

Τις τελευταίες μέρες του Ιουνίου, μέχρι τις 25 του μήνα, η φετινή συγκομιδή παραδιδόταν στους εμπόρους μέχρι 1,5 ευρώ το κιλό

Βερίκοκα Διαμαντοπούλου: Σε δυσθεώρητα ύψη η ψαλίδα παραγωγού-καταναλωτή

Ακόμα και 226,6% περισσότερο από την υψηλότερη τιμή που «έπιασε» στους παραγωγούς της Πελοποννήσου, τις τελευταίες μέρες της συγκομιδής του, πωλείται αυτές τις μέρες το βερίκοκο Διαμαντοπούλου στους καταναλωτές. Τις τελευταίες μέρες του Ιουνίου, μέχρι τις 25 του μήνα, οι παραγωγοί διέθεταν τη φετινή συγκομιδή στους εμπόρους μέχρι 1,5 ευρώ το κιλό.

Οι ποσότητες που διατίθενται από εκεί και πέρα στη λιανική είναι διατηρημένες στα ψυγεία και φτάνουν μέχρι και 4,9 ευρώ το κιλό. Πιο συγκεκριμένα, την προηγούμενη Δευτέρα, στη λαϊκή αγορά, τα Διαμαντοπούλου πωλούνταν προς 3,5-4,9 ευρώ το κιλό, ήτοι με διαφορά της τάξης του 133,3%-226,6% από την τιμή παραγωγού, σύμφωνα με την τιμοληψία του υπουργείου Ανάπτυξης που αναρτάται στο παρατηρητήριο τιμών.

Στα σούπερ μάρκετ, τις προηγούμενες ημέρες πωλούνταν προς 3,1-4,39 ευρώ το κιλό ή με διαφορά 106,6%-192,6% από την τιμή παραγωγού. Ακόμη, στην κεντρική αγορά της Αθήνας (ΟΚΑΑ), η τιμή διάθεσης που διαμόρφωναν οι χονδρεμπορικές επιχειρήσεις ήταν 2,8-3,5 ευρώ το κιλό, με ποσοστό διαφοράς 86,6%-133,3%.

Την ίδια περίοδο, τα βερίκοκα Μπεμπέκου στην Αργολίδα και την Κόρινθο διατέθηκαν από τους παραγωγούς προς 45-50 λεπτά. Τις προηγούμενες ημέρες, καταγραφόταν τιμή στα σούπερ μάρκετ μέχρι 1,79 ευρώ το κιλό, ενώ στον ΟΚΑΑ πωλούνταν στα 0,8-1,2 ευρώ το κιλό.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ομάδας Παραγωγών Εσπεριδοειδών και Βερίκοκου Κορίνθου, Χρ. Γεωργάς, η τιμή του προϊόντος δεν κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα την περίοδο αιχμής του προϊόντος, το οποίο ξεκίνησε καλύτερα –στα πρώιμα– και η μεγαλύτερη ποσότητα στη διάρκεια της συγκομιδής διατέθηκε στα 35 λεπτά. Τα τελευταία, σημειώνει, διατέθηκαν στα 45-50 λεπτά το κιλό.

Όσο για την τελική τιμή, που βλέπουν οι καταναλωτές στα ράφια της λιανικής, κύκλοι των παραγωγών τονίζουν ότι η φιλοσοφία των ασκούμενων πολιτικών όλα τα τελευταία χρόνια είναι η συγκέντρωση της παραγωγής στα χέρια λίγων και τα μεγαλύτερα κέρδη να συγκεντρώνονται στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ. Οι ίδιοι συμπληρώνουν ότι οι έμποροι, προκειμένου να καταστήσουν ανταγωνιστική την τιμή του προϊόντος, «ροκανίζουν» το εισόδημα του παραγωγού.

Μελίνα Ζιάγκου