Οι σύγχρονοι Κίκονες στη θρακιώτικη γη

Βιολογικό κρασί εκλεκτής ποιότητας

Βιολογικό κρασί: Οι σύγχρονοι Κίκονες στη θρακιώτικη γη

Οι Κίκονες μνημονεύονται από τον Όμηρο ως θρακικό φύλο που έφτιαχνε κρασί πριν 2.500 χρόνια. Τροφοδοτούσαν τους Τρώες και τους Έλληνες με κρασί στον Τρωικό πόλεμο. Στο Μουσείο Οίνου της Βουργουνδίας, η Μαρώνεια αναφέρεται ως η πρώτη αμπελουργική ζώνη της Ευρώπης. Το 2004 δημιουργήθηκε το οινοποιείο ΚΙΚΟΝΕΣ, προς τιμήν του λαού που παρήγαγε κρασί στην Θράκη.

«Τα εδάφη είναι ιδανικά για αμπελοκαλλιέργεια, γεγονός που συνετέλεσε στην ανάδειξη του οινοποιείου. Ο συνδυασμός μικροκλίματος και εδάφους καθιστά την Μαρώνεια ένα από τα καταλληλότερα αμπελοτόπια παγκοσμίως» μεταφέρει η Μελίνα Τάσσου, οινολόγος, ιδρύτρια του οινοποιείου, μία από τους γεωπόνους της οικογένειας που με μεράκι ανέστησε την αμπελοκαλλιέργεια. Οι αμπελώνες βιολογικής καλλιέργειας εκτείνονται σε 100 στρέμματα στη Μαρώνεια. Οι ποικιλίες που καλλιεργούνται είναι Λημνιό, Μαλαγουζιά, Chardonnay, Merlot, Cabernet Sauvignon, Syrah και το αυστραλέζικης έμπνευσης Sangiovese, που κέρδισε χρυσό μετάλλιο στην Κίνα, ένα από τα 25 διεθνή των ΚΙΚΟΝΩΝ.

Η σωστή καλλιέργεια των αμπελώνων διασφαλίζεται από τον Βασίλειο Τάσσου. Η αδελφή του, Μελίνα, μυήθηκε στην τέχνη της οινοποίησης στο Bordeaux, τη Βουργουνδία και την Αυστραλία. Οι επιστημονικές τεχνικές ελέγχου ποιότητας βασίζονται στη Σχολή του Bordeaux, ο αμπελώνας είναι εμπνευσμένος από το αυστραλέζικο σύστημα, η παραδοσιακή οινοποίηση προέρχεται από τη Βουργουνδία.

Η αρχή τους είναι «μια εμφιάλωση ανά χρονιά ανά ετικέτα», για να γνωρίζει ο καταναλωτής το κρασί που θα απολαύσει. Οι ετικέτες των ΚΙΚΟΝΩΝ έχουν το έμβλημα του Θράκα Ιππέα και είναι: Μάρων Λευκό και Ερυθρό, Chardonnay, Ροζέ, Λημνιό, Ιππέας, Syrah. Οι φίλοι του καλού κρασιού μπορούν να τις βρουν σε κάβες, εστιατόρια και e-shops. «Μέσω e-shops έχουμε πολλές αγορές από το εξωτερικό. Στην Αθήνα, είμαστε σε 200 σημεία, στα καλύτερα ξενοδοχεία και εστιατόρια. Ένα νέο wine bar αποφασίζει όχι αν θα έχει ΚΙΚΟΝΕΣ αλλά ποιες ετικέτες θα συμπεριλάβει». Σχεδιάζουν ένα wine club με προνόμια για τα μέλη, όπως «η υπηρεσία sommelier στο σπίτι» κι εκπτώσεις στις αγορές.