Yγιεινή διατροφή: Tι αγοράζουν οι καταναλωτές και τι ζητούν οι ευρωπαϊκές αγορές

Αποκαλυπτική ευρωπαϊκή έρευνα που καταγράφει τις τάσεις αλλά και τις αλλαγές

Yγιεινή διατροφή Tι αγοράζουν οι καταναλωτές και τι ζητούν οι ευρωπαϊκές αγορές

Μία νέα πτυχή για τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών της Ευρώπης, που συγκλίνουν μεταξύ τους προς μία δυτικού τύπου διατροφή, δίνει νέα έρευνα στην Ευρώπη, που επισημαίνει πως οι κάτοικοί της δεν έχουν αμελήσει την κατανάλωση υγιεινών τροφίμων. Η ανησυχία που δημιουργούν τα αυξημένα ποσοστά παχυσαρκίας και ο διαβήτης οδηγούν τους καταναλωτές σε πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήχθη στην Ευρώπη από το European Consumer Perception Survey, και είχε ως δείγμα άντρες και γυναίκες ηλικίας από 18 έως 75 χρονών, το 82% και το 75% αναγνωρίζει πως τα ποσοστά παχυσαρκίας και του διαβήτη αντίστοιχα έχουν λάβει τεράστιες διαστάσεις.

Περισσότεροι από το 75% των καταναλωτών, που συμμετείχαν στην έρευνα, αναζητούν υγιεινά τρόφιμα και ποτά, με την πλειονότητα να αναγνωρίζει πλέον πως η μείωση της ζάχαρης και των λιπαρών στα τρόφιμα είναι επιτακτική ανάγκη. Οι καταναλωτές στην Ευρώπη αναγνωρίζουν ως υγιεινά τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα τρόφιμα που παραδοσιακά έχουν συνδεθεί με την υγιεινή διατροφή, όπως το γιαούρτι και τα δημητριακά, όπως επίσης και τα λειτουργικά τρόφιμα, αυτά δηλαδή, που έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παρέχουν κάποιο συγκεκριμένο όφελος για την υγεία, πέρα από τα θρεπτικά συστατικά που, ούτως ή άλλως, περιέχουν.

Κανάλια διανομής

Σύμφωνα με την έρευνα, τα σούπερ μάρκετ αποτελούν την πρώτη επιλογή των καταναλωτών για την αγορά υγιεινών τροφίμων, με το 82% να τα επιλέγει. Δεύτερη επιλογή στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι τα μανάβικα με 43%, ενώ οι υπαίθριες αγορές φτάνουν το 16%. Μεγάλες αγορές της Ευρώπης όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Σουηδία εστιάζουν σε τρόφιμα όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το γιαούρτι και τα δημητριακά. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών σε χώρες, όπως η Ιταλία, ξεπερνά το 65% ημερησίως, ενώ στις ίδιες κατηγορίες προϊόντων εστιάζει και η Γερμανία, με την καθημερινή κατανάλωση να φτάνει το 56%. Το γεγονός αυτό για μια χώρα όπως η Ελλάδα με πλούσια παραγωγή οπωροκηπευτικών προϊόντων ανοίγει ευκαιρίες για την προώθησή τους σε αυτές τις μεγάλες αγορές.

Βικτωρία Αποστολοπούλου