Anuga 2019: Άρωμα Ελλάδας γέμισε η Κολωνία, με περισσότερες από ποτέ συμμετοχές

Τα 100 χρόνια γιόρτασε φέτος η έκθεση

Ελαιόλαδα, ελιές, μέλι, τυριά, γαλακτοκομικά προϊόντα, παξιμάδια, χαλβάς, νερό, τουρσί, κομπόστες ροδάκινου, είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που ταξίδεψαν από κάθε γωνιά της Ελλάδας μέχρι την Κολωνία, για να συμμετάσχουν στο κορυφαίο εκθεσιακό γεγονός στον χώρο των τροφίμων και των ποτών, τη φετινή διοργάνωση της Anuga.

Με τιμώμενη χώρα την Παραγουάη, η έκθεση-θεσμός γιόρτασε φέτος τα 100 της χρόνια, φιλοξενώντας πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων και επετειακών δράσεων. Μεταξύ αυτών ξεχώρισε η νέα εκδήλωση Anuga Horizon 2050, που φέρνει σε επαφή οραματιστές, πρωτοπόρους, πρωτοβουλίες και νεοσύστατες επιχειρήσεις, για να διαμορφώσουν από κοινού το μέλλον της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην καινοτομία από τη διοργάνωση, διαθέτοντας για πρώτη φορά 6 περιοχές για νεοφυείς επιχειρήσεις.

Κυρίαρχες τάσεις στη φετινή διοργάνωση

Τα βιολογικά, τα μη γενετικά τροποποιημένα, αλλά και κατηγορίες πιστοποιημένων προϊόντων, όπως τα χαλάλ και τα κόσερ, είχαν τη δική τους θέση στην έκθεση, ενώ μεταξύ των τάσεων που κυριάρχησαν στη φετινή διοργάνωση ήταν τα λειτουργικά, τα «απαλλαγμένα από κάποιο συστατικό» τρόφιμα, καθώς και τα βίγκαν. Και δεν θα μπορούσαν διαφορετικά, αφού το 2018, το 23% των προϊόντων έφεραν κάποια επισήμανση «απαλλαγμένα από…», με τα χωρίς γλουτένη να αποτελούν το 58% της κατηγορίας. Αντίστοιχα, και τα χορτοφαγικά προϊόντα παρουσίασαν μέση ετήσια αύξηση 30%, μεταξύ 2014-2018.

Κομβική θέση επίσης είχαν τα έτοιμα γεύματα, οι υπερτροφές, τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ, αλλά και τα προϊόντα που βασίζονται στους κανόνες δίκαιου εμπορίου, ακολουθώντας τις καταναλωτικές επιταγές.

Ρεκόρ συμμετοχών – στην πρώτη πεντάδα και η Ελλάδα

Ο συνολικός αριθμός των εκθετών φέτος άγγιξε τους 7.590, εκ των οποίων 738 από τη Γερμανία και 6.852 από 105 συνολικά χώρες, ενώ ο συνολικός αριθμός των εμπορικών επισκεπτών ξεπέρασε τους 170.000 από 200 χώρες του κόσμου.

Έντονο ήταν και το ελληνικό «άρωμα» στη φετινή διοργάνωση, με 286 συμμετοχές που κάλυψαν συνολική επιφάνεια 6.349 τ.μ., τη μεγαλύτερη στην ιστορία για τη χώρα, κατατάσσοντας την Ελλάδα τέταρτη μεταξύ των χωρών που καταλάμβαναν τη μεγαλύτερη επιφάνεια της έκθεσης, εξαιρουμένων των διοργανωτών Γερμανών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, επίσημου αντιπροσώπου της έκθεσης στην Ελλάδα.

Ενδιαφέρον και προοπτικές συνεργασιών για τις ελληνικές συμμετοχές

«Νομίζω αυτή ήταν η πιο πλούσια από άποψη ελληνικών συμμετοχών έκθεση» τόνισε, μιλώντας στην «ΥΧ», ο γενικός διευθυντής της Venus Growers, Στέλιος Θεοδουλίδης, που συμμετέχει στην Anuga από το 1993. «Η χώρα έχει φύγει από το κάδρο των κακών ειδήσεων, το βλέπουμε κι εμείς εμπορικά από τους ενδιαφερόμενους», σχολίασε. Τα μέλη της εταιρείας επέστρεψαν στην Ελλάδα με την προοπτική νέων συνεργασιών, αφού τα προϊόντα τους προσέλκυσαν το ενδιαφέρον χωρών της Κεντρικής και Λατινικής Αμερικής και της Ασίας.

Στον κλάδο των γαλακτοκομικών, από τις συμμετοχές ξεχώρισε αυτή της ΜΕΒΓΑΛ, με ένα περίπτερο που απέπνεε Ελλάδα, αλλά και τη μουσική βραδιά και γεύσεις με τη σφραγίδα της, που διοργάνωσε η εταιρεία.

Για πρώτη φορά συμμετείχε στην έκθεση, στο περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης, ο ΑΣ Εμπάρου, με το ελαιόλαδο Εμπάρου-Νάμα. Ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, Γιώργος Περογιαννάκης, μιλώντας στην «ΥΧ», αναφέρθηκε στην «άψογη» διοργάνωση και τη δυνατότητα ανταλλαγής ιδεών με τους συμμετέχοντες άλλων χωρών, όπως η Ιταλία. Το προϊόν προσέλκυσε ιδιαίτερα τους Γερμανούς, οι οποίοι μάλιστα ενδιαφέρονται για αγουρέλαιο, ενώ δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο να προέρχεται από ομάδα παραγωγών, εξήγησε.

Το παρόν στην Anuga έδωσε και ο υπουργός ΑΑΤ, Μάκης Βορίδης, ο οποίος και τιμήθηκε από τον πρόεδρο του Διεθνούς Εκθεσιακού Κέντρου Κολωνίας, ενώ κατά τη διάρκεια της διήμερης επίσκεψής του είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί τα ελληνικά περίπτερα και να συνομιλήσει με τους συμμετέχοντες, ιδιαίτερα για το επίκαιρο θέμα των αμερικανικών δασμών.