Ανατολική Μακεδονία – Θράκη: Τα Χριστούγεννα θέλουν το… κρασί τους
Κάθε εποχή έχει τα… κρασιά της και τα Χριστούγεννα πρωταγωνιστεί το κόκκινο. Οι επιλογές στο γιορτινό τραπέζι διαφέρουν από τόπο σε τόπο, όμως κάθε τραπέζι ζητάει κι ένα μπουκάλι κρασί για το καλό, αλλά και για την απόλαυση. Η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη μετρούν πολλές και αξιόλογες ετικέτες οίνων, που ταξιδεύουν στα πέρατα της Γης, τιμώντας ποικιλίες διαφορετικές, ανάμεσά τους και παραδοσιακές. Άξιοι γεωπόνοι και οινοποιοί εργάζονται όλο τον χρόνο για να μας προσφέρουν ποιοτικά κρασιά, επιτρέποντάς μας να επιλέξουμε την παρέα που θα τα μοιραστούμε.
«Τα μέλη μας έχουν ειδικές εκπτώσεις που ισχύουν και σε άλλες χρονικές περιόδους, όπως συμβαίνει σε όλα τα οινοποιεία του κόσμου», επισημαίνει η γεωπόνος-οινολόγος Μελίνα Τάσσου, ιδρύτρια του οινοποιείου «Κίκονες»
Εορταστικά δώρα
Θερμή προετοιμασία για την εορταστική περίοδο επικρατεί στο οινοποιείο «Κίκονες» της Ροδόπης, καθώς παράλληλα με τις σταθερές πωλήσεις σχεδίασαν δώρα, προσωπικά και επαγγελματικά. Η ιδρύτρια του οινοποιείου, γεωπόνος-οινολόγος Μελίνα Τάσσου, εξηγεί πως η ζήτηση είναι αυξημένη χάρη και στην ομάδα DOMAINE KIKONES FAMILY, που δημιούργησαν, στα μέλη της οποίας υπενθυμίζουν τα εορταστικά δώρα προκειμένου να προγραμματίσουν έγκαιρα τις αγορές τους.
«Ουσιαστικά, είναι ένα wine club. Τα μέλη μας έχουν ειδικές εκπτώσεις που ισχύουν και σε άλλες χρονικές περιόδους, όπως συμβαίνει σε όλα τα οινοποιεία του κόσμου. Επιπλέον, έχουν προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση, καθώς είναι οι άνθρωποι που μας στηρίζουν. Φέτος, σχεδιάσαμε πακέτα δώρων. Για παράδειγμα, τρεις φιάλες σε μια κασετίνα με μαγνητικό κλείσιμο και το λογότυπο των Κικόνων σε μια καλή τιμή», περιγράφει.
Στην κορυφή της εορταστικής ζήτησης είναι το κόκκινο κρασί, το οποίο τους θερινούς μήνες, ειδικά φέτος, είχε μεγάλη ύφεση. Ο ίδιος μεταφέρει με δυσαρέσκεια ότι «στην Ελλάδα σερβίρεται σε λάθος θερμοκρασία, γιατί δεν έχουμε συντηρητές κρασιών» και σημειώνει πως «πρέπει να είναι δροσερό όλες τις εποχές. Το καλύτερο είναι το καλοκαίρι να διατηρείται στο ψυγείο, γιατί με το που βγαίνει φτάνει στη σωστή θερμοκρασία. Το ίδιο συμβαίνει και τον χειμώνα, εάν το πιούμε σε θερμό χώρο».
Νούμερο 1 στην google
Στους εξαγωγικούς προορισμούς των Κικόνων βρίσκονται οι ΗΠΑ και το Ντουμπάι και λόγω του χρόνου που απαιτείται για τη μεταφορά με αεροπλάνα και πλοία οι παραγγελίες έγιναν πολύ νωρίς. «Για τις κοντινές χώρες, χρειάζεται μια οργάνωση 1-2 μηνών. Όλα, βέβαια, εξαρτώνται από τον εισαγωγέα», προσθέτει.
Η ίδια αποτιμά ως πολύ θετική τη χρονιά και υπογραμμίζει ότι οι Κίκονες αποκτούν όλο και μεγαλύτερη «δημοσιότητα», καθώς είναι το νούμερο 1 οινοποιείο σε αναζητήσεις στην google για τις επιλογές στην Κομοτηνή, γι’ αυτό και έχουν πολλούς επισκέπτες.
Οι ρίζες της αμπέλου είναι άρρηκτα δεμένες με τον κάθε τόπο στην Ελλάδα. «Στην παγκοσμιοποίηση και την εποχή της AI, το μόνο που θα διατηρηθεί είναι αυτό που είναι σταθερό, όπως το κρασί που συνδέεται με τη γη και τον άνθρωπο και δεν μπορεί να παραχθεί από AI. Η απόλαυση, πίνοντας ένα μπουκάλι κρασί με παρέα, δεν αντικαθίσταται», υπογραμμίζει η κα Τάσσου.
Εξαγωγές
Πολύ καλές είναι οι πωλήσεις ενόψει των εορτών για το Κτήμα Παυλίδη στη Δράμα, σε κάβες, σούπερ μάρκετ, εστιατόρια και wine bar, όπως σημειώνει ο γεωπόνος – διευθυντής Αμπελώνων του Κτήματος, Γιάννης Χρόνης, επισημαίνοντας ότι η αγοραστική δύναμη έχει μειωθεί. «Οι λευκές ετικέτες αποτελούν σταθερή αξία, αλλά τον χειμώνα, ειδικά τις γιορτές, αυξάνεται η ζήτηση στα ερυθρά. Τα ροζέ παρουσιάζουν παγκοσμίως μια σχετική πτώση, ακόμη και στη Γαλλία», επισημαίνει.
Το Κτήμα Παυλίδη εξάγει σε πλήθος χωρών και οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν το 30% της εμπορίας. Στη Γερμανία, κυριαρχούν οι παραγγελίες σε ερυθρά κρασιά. «Ανοίξαμε μια νέα αγορά στον Καναδά που ζήτησε μια μεγάλη ποσότητα λευκού», προσθέτει ο κ. Χρόνης, σχολιάζοντας πως πρόκειται για μια υποσχόμενη χρονιά. Τονίζει, δε, ότι η ζήτηση για τις ετικέτες τους είναι σταθερή. «”Χτίσαμε” οπαδούς που ζητάνε επώνυμα το κρασί, γιατί το γνωρίζουν και αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του», υπογραμμίζει.
Κλείνοντας, ο κ. Χρόνης σχολιάζει πως ο καιρός είναι σύμμαχος στις εξόδους των Ελλήνων, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τους εστιάτορες. Όπως παρατηρεί, σε ορισμένα εστιατόρια οι χρεώσεις των κρασιών είναι υπερβολικές. «Δεν είναι δυνατόν ένα εστιατόριο να βγάλει τα έξοδα του τραπεζιού από ένα μπουκάλι κρασί και να το χρεώνει από 13 ευρώ αγορά στα 40!», τονίζει με νόημα.