BOOST: Πρόγραμμα κατάρτισης στη γεωργία ακριβείας για τους Έλληνες αγρότες

Ενα εξελιγμένο πρόγραμμα κατάρτισης, που έχει ως σκοπό να συνδέσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την επαγγελματική κατάρτιση και την έρευνα, με τους γεωργούς, τους κτηνοτρόφους και τους συνεταιρισμούς, έχοντας ως βάση τη γεωργία ακριβείας, παρέχεται και στην Ελλάδα μέσω του ευρωπαϊκού έργου BOOST. Συντονιστής του έργου είναι το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και ο καθηγητής του τμήματος Γεωπονίας, Αναστάσιος Μιχαηλίδης.

Όπως εξηγεί ο ίδιος στην «ΥΧ», «μέσω του έργου επιχειρείται η κάλυψη του κενού μεταξύ της έρευνας και της πρακτικής εφαρμογής και η σύνδεση του παραδοσιακού παραγωγικού μοντέλου με ένα νέο, καινοτόμο και βιώσιμο. Στη μετάβαση αυτή, οι γεωργοί και οι κτηνοτρόφοι θα καταρτιστούν ως μελλοντικοί επιχειρηματίες, που θα υιοθετήσουν πρακτικές γεωργίας ακριβείας και θα αλληλεπιδράσουν με επιχειρήσεις και ερευνητές για να εντοπίσουν τα προβλήματα και τις ευκαιρίες του κλάδου και να αναπτύξουν νέες επιχειρηματικές ιδέες. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του έργου (https://www.project-boost.eu/courses/) και μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτό όποιος χρήστης κάνει εγγραφή. Αποτελείται από τρία προγράμματα σπουδών, για τη γεωργία, τις επιχειρήσεις-μάρκετινγκ και, τέλος, την τεχνολογία. Το κάθε πρόγραμμα σπουδών περιλαμβάνει επιμέρους μαθήματα».

Τα οφέλη του έργου

Ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων κατάρτισης έτσι ώστε να είναι συμβατά με τις προκλήσεις του αγροτικού επιχειρείν βρίσκεται ανάμεσα στα προσδοκώμενα οφέλη του έργου. Επίσης, αναμένεται ότι «θα διαμορφώσει νέα προγράμματα σπουδών και θα δημιουργήσει μια καινοτόμο εκπαιδευτική πλατφόρμα, προσφέροντας κατάρτιση και ενδυνάμωση των νεοεισερχομένων στον τομέα της γεωργίας ακριβείας», όπως τονίζει ο κ. Μιχαηλίδης.

«Σε οργανωτικό επίπεδο, το έργο θα χτίσει τα θεμέλια για τη μετατροπή της διαχείρισης των αγροκτημάτων σε ένα μοντέλο ανάπτυξης αγροτικών επιχειρήσεων, το οποίο θα στοχεύει προσεκτικά σε παρεμβάσεις που καθοδηγούνται από τις πολιτικές της ΕΕ», αναφέρει.

Ο ίδιος καταλήγει λέγοντας ότι «πριν από τη δημιουργία της εκπαιδευτικής πλατφόρμας, προηγήθηκε έρευνα σε φοιτητές, γεωργούς και ερευνητές για τον εντοπισμό των αναγκών κατάρτισης σχετικά με τη γεωργία ακριβείας. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν οδήγησαν στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού υλικού και στη δομή της εκπαιδευτικής πλατφόρμας. Όλες οι ομάδες-στόχοι ήταν δεκτικές στην εκπαίδευση, καθώς η ταχεία εξέλιξη της γεωργίας ακριβείας απαιτεί τη συνεχή εκπαίδευσή τους».