Διαδικτυακές πωλήσεις οπωροκηπευτικών: Το μέλλον βρίσκεται στα smartphones

Διαδικτυακές πωλήσεις για τα οπωροκηπευτικά

Καίριας σημασίας κρίνεται στις μέρες μας η ανάγκη για τους εμπλεκόμενους στο λιανεμπόριο τροφίμων (ειδικότερα οπωροκηπευτικών), να εισχωρήσουν άμεσα στον τομέα της διαδικτυακής πώλησης προϊόντων μέσω συσκευών κινητής τηλεφωνίας (smartphones), προκειμένου να εξυπηρετούν καλύτερα τους καταναλωτές αλλά και να διατηρήσουν το πελατολόγιό τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μελέτης που διεξήχθη από το κέντρο «Mercatus» στο Πανεπιστήμιο του George Mason στις ΗΠΑ (κορυφαία πανεπιστημιακή πηγή που προάγει ιδέες προσανατολισμένες στην αγορά), το 2020, το 45% του ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως θα πραγματοποιείται μέσω κινητών τηλεφώνων τελευταίας γενιάς, που αντιστοιχούν σε πωλήσεις 284 δισ. δολαρίων, ενώ μέχρι το τέλος του 2017, περίπου 2 δισ. καταναλωτών θα πραγματοποιούν κάποιου είδους ηλεκτρονικής εμπορικής συναλλαγής.

Οι σύγχρονοι καταναλωτές χρησιμοποιούν πια τα κινητά τους καθημερινά, για διαδικτυακές αναζητήσεις και αγορές προϊόντων, για την προσωπική τους αλληλογραφία αλλά και για την επικοινωνία και συναναστροφή τους. Δράττοντας αυτής της αλλαγής στη συμπεριφορά των καταναλωτών, μεγάλες εταιρείες δημιουργούν συνεχώς διαδικτυακές πλατφόρμες ειδικά για κινητά τηλέφωνα, κερδίζοντας έτσι μεγαλύτερα κομμάτια από την αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου.

Έτσι, το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου το 19% των ηλεκτρονικών πωλήσεων πραγματοποιείται μέσω συσκευών κινητής τηλεφωνίας (ποσοστό που θα φτάσει στο 27% έως το 2018) υιοθετούν και οι ευρωπαϊκές χώρες, ενώ οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων πρέπει σύντομα να βρεθούν στην ίδια κατεύθυνση με τους πελάτες τους.

Πρόσβαση από παντού

Το 2017 θεωρείται η χρονιά όπου το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών κινητής τηλεφωνίας θα είναι σε θέση και θα νιώθει ασφαλές ώστε να πραγματοποιεί αγορές και να πληρώνει μέσω κινητών τηλεφώνων. Αυτό επιβεβαιώνεται και από έρευνα της διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης πληροφοριών Google, που αναφέρει πως το 90% των χρηστών κινητών τηλεφώνων τελευταίας γενιάς διεκπεραιώνει τις συναλλαγές του και τις εκκρεμότητές του εν κινήσει. Οι καταναλωτές νέας γενιάς έχουν τη δυνατότητα πια ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε σημείο, όπου υπάρχει διαδικτυακή σύνδεση, να βρίσκουν και να επιλέγουν τα προϊόντα που επιθυμούν, να συγκρίνουν τιμές, να ανακαλύπτουν προσφορές και, τέλος, να προχωρούν σε αγορές.

Με τον αριθμό των συγκεκριμένων καταναλωτών να αυξάνεται συνεχώς και ένα στα τέσσερα δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2018 να ξοδεύεται σε αγορές μέσω κινητών τηλεφώνων, οι έμποροι λιανικού εμπορίου έχουν τη δυνατότητα και να προσφέρουν περισσότερα αλλά και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Εφαρμογή στο λιανεμπόριο τροφίμων

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας NinthDecimal, ένα ποσοστό 86% των καταναλωτών, χρησιμοποιούν ήδη τις συσκευές τους για να προετοιμάσουν τις διαδικτυακές αγορές τροφίμων και ειδών μαναβικής (οπωροκηπευτικά). Πιο συγκεκριμένα, το 69% χρησιμοποιούν τα κινητά τους για την ανεύρεση κουπονιών και προσφορών, ένα 59% για να δημιουργήσει λίστες προϊόντων ενώ ένα 35% για επιλογή συνταγών μαγειρικής.

Επιπλέον, το 59% των καταναλωτών χρησιμοποιούν το κινητό τους όταν πραγματοποιούν τα ψώνια τους σε κάποιο οπωροπωλείο, με το 42% να τσεκάρει τη λίστα με τα ψώνια τους, το 37% να ελέγχει τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειες και ένα 27% τις τιμές σε ανταγωνιστικά καταστήματα.

Σύμφωνα, δε, με τη διαδικτυακή πλατφόρμα Invesp, πάνω από 2 δισ. χρηστών κινητών τηλεφώνων και tablets χρησιμοποιούν τις συσκευές για κάποια συναλλαγή, ενώ ένα 95% ψάχνει για κάποιου είδους πληροφορία που αφορά κάποια επιχείρηση.

Όλα αυτά τα στοιχεία δίνουν την απάντηση στους λιανέμπορους τροφίμων και οπωροκηπευτικών για τον λόγο που θα πρέπει να εισχωρήσουν άμεσα στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω κινητών, καθώς ο ανταγωνισμός έχει ήδη αρχίσει να επενδύει στον νέο αυτό τρόπο αγορών, αλλά και οι καταναλωτές είναι πλέον εξοικειωμένοι.

Τα βήματα για να ξεκινήσεις

Η εφαρμογή μίας στρατηγικής πώλησης διατροφικών προϊόντων μέσω ειδικών εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας δεν αποτελεί απλά επιλογή, αλλά απαίτηση για τους εμπόρους λιανικής. Το σημαντικό είναι, βέβαια, να προσέξουν στην εφαρμογή δεδομένων και στις ιδιαιτερότητες που έχει η μικρή οθόνη ενός κινητού, σε σχέση με αυτή του υπολογιστή. Επίσης, θα πρέπει να έχουν κατανοήσει πλήρως ποιες είναι οι ανάγκες των καταναλωτών, ώστε να μπορούν να τις καλύψουν μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής που θα δημιουργήσουν και να εστιάσουν στο ότι οι αγοραστές θέλουν όλα να γίνονται γρήγορα, αξιόπιστα και με ασφάλεια.

Τέλος, έκθεση της εταιρείας ερευνών (στον τομέα της τεχνολογίας) Forrester, με τίτλο «επιχειρείν για επαγγελματίες μέσω κινητών τηλεφώνων», προτείνει στους εμπόρους λιανικής πέντε βήματα για τη δημιουργία της κατάλληλης εφαρμογής πώλησης. Αυτά καταγράφονται ως εξής:

  • Καθορισμός των βασικών στόχων που επιθυμεί κάποιος να επιτύχει μέσα από την πώληση προϊόντων μέσω εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας
  • Κατανόηση των αναγκών των καταναλωτών
  • Καθορισμός στόχων και δεικτών απόδοσης (KPIs) για την επίτευξη των στόχων αυτών
  • Ικανότητα αντιμετώπισης εσωτερικών προκλήσεων που εμποδίζουν την υλοποίηση του έργου
  • Επιλογή της κατάλληλης διαδικτυακής πλατφόρμας για τη συγκεκριμένη μορφή εμπορίου.