Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ για 81 προγράμματα προώθησης αγροτικών προϊόντων

✱ Πράσινο φως σε 12 ελληνικές προτάσεις
✱ Να διευρύνουν τις αγορές τους προς τρίτες χώρες στοχεύουν τα κράτη-μέλη

Με ποσό ύψους 200 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων για τα επόμενα τρία χρόνια δεκάδες εκστρατείες προώθησης γεωργικών προϊόντων, όχι μόνο εντός, αλλά και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνολικά, πρόκειται να «τρέξουν» 81 καμπάνιες από τα κράτη-μέλη, όπως εγκρίθηκαν την 21η Οκτωβρίου από την Κομισιόν και τον Εκτελεστικό Οργανισμό για τους Καταναλωτές, την Υγεία, τη Γεωργία και τα Τρόφιμα, CHAFEA, στο πλαίσιο του προγράμματος «Enjoy it’s from Europe».

«Τα προγράμματα προώθησης στόχο έχουν να βοηθήσουν τους παραγωγούς να επικοινωνήσουν την ποιότητα των προϊόντων τους, να τα προωθήσουν εντός και εκτός της ΕΕ και να βρουν νέες αγορές»

Από τις 81 εκστρατείες που εγκρίθηκαν, οι 56 αφορούν απλά προγράμματα προώθησης, με τον διαθέσιμο προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 100 εκατ. ευρώ, και οι 25 αφορούν τα λεγόμενα «πολλαπλά προγράμματα», με διαθέσιμο προϋπολογισμό τα 91,6 εκατ. ευρώ. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση μετά την Ιταλία, ως προς τον αριθμό προτάσεων που υποβλήθηκαν και εγκρίθηκαν.

«Τα προγράμματα προώθησης στόχο έχουν να βοηθήσουν τους παραγωγούς να επικοινωνήσουν την ποιότητα των προϊόντων τους, να τα προωθήσουν εντός και εκτός της ΕΕ και να βρουν νέες αγορές», τονίζει, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο επίτροπος Γεωργίας, Φιλ Χόγκαν.

Απλά προγράμματα

Για τα απλά προγράμματα προώθησης, που υποβάλλονται δηλαδή από μία ή περισσότερες οργανώσεις από το ίδιο κράτος-μέλος, υποβλήθηκαν συνολικά 109 προτάσεις. Ειδικότερα, από την Ελλάδα υποβλήθηκαν δώδεκα προτάσεις και εγκρίθηκαν οι οκτώ, από την Ιταλία 25 και εγκρίθηκαν οι 17, από τη Γαλλία υποβλήθηκαν 15 και εγκρίθηκαν οι έξι προτάσεις, από την Πολωνία επτά και εγκρίθηκαν οι τρεις.

Το 77% των εγκριθεισών προτάσεων στόχο έχουν την προώθηση αγροδιατροφικών προϊόντων σε τρίτες χώρες, με την Κίνα και τις ΗΠΑ να μοιράζονται την πρώτη θέση των προτιμήσεων (κράτη-στόχος). Ενδιαφέρον παρουσιάζει ελληνικό πρόγραμμα που εγκρίθηκε για τα ροδάκινα, όπου μεταξύ των κρατών προώθησης είναι η Βολιβία, η Κολομβία, το Εκουαδόρ, το Μεξικό και το Περού.

Όσο για τα προϊόντα, η πλειονότητα των προγραμμάτων στόχο έχουν την προώθηση φρούτων και λαχανικών, αλλά και κρέατος, με το μπάτζετ να προορίζεται κυρίως στην πρώτη κατηγορία. Όσον αφορά την προώθηση του ελαιολάδου, μόνο μία εκστρατεία θα τρέξει και αυτή από τη γειτονική Ιταλία.

Τα προγράμματα προώθησης από την Ελλάδα εγκρίθηκαν με προϋπολογισμό ύψους 11,7 εκατ. ευρώ περίπου.

Πολλαπλά προγράμματα

Πρόκειται για προγράμματα που υποβάλλονται από τουλάχιστον δύο οργανώσεις τουλάχιστον δύο κρατών-μελών ή ενός ή περισσότερων ευρωπαϊκών οργανισμών. Συνολικά, υποβλήθηκαν 35 προτάσεις στο πλαίσιο των πολλαπλών προγραμμάτων προώθησης, εκ των οποίων εγκρίθηκαν οι 25.

Από αυτές, οι 13 στόχο έχουν την προώθηση προϊόντων εντός της ΕΕ. Συγκεκριμένα, για την Ιταλία εγκρίθηκαν πέντε προτάσεις, ενώ για την Ελλάδα και το Βέλγιο από τέσσερις έκαστος. Συνολικά, οι περισσότερες εκστρατείες, επτά στον αριθμό, θα στοχεύσουν στην προώθηση καλαθιών με προϊόντα, ενώ πέντε στην προώθηση κρέατος.

Οι αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους θα μπορούν να υποβάλλονται από τον Ιανουάριο του 2020 και μέχρι τα μέσα Απριλίου του ίδιου έτους.