FarmSuite: Εναλλακτική πώληση βιολογικών προϊόντων την περίοδο του κορωνοϊού

Χρήση της τεχνολογίας από Ιταλούς αγρότες

Η περίοδος της πανδημίας του κορωνοϊού έφερε εμπόδια στην πώληση των αγροδιατροφικών προϊόντων, αναγκάζοντας τους εμπλεκόμενους, όπως τους αγρότες, αλλά και τις επιχειρήσεις στην εύρεση λύσεων για την προώθηση των προϊόντων τους μέσω της τεχνολογίας.

Μία τέτοια περίπτωση είναι το FarmSuite, που δημιουργήθηκε από την Ιταλική Ένωση για τον τομέα της βιολογικής γεωργίας, AIAB, μαζί με άλλους εταίρους, όπως παρουσιάζεται από το πρόγραμμα SmartAgriHubs. Το FarmSuite αποτελεί μία διαδικτυακή πλατφόρμα που έχει ως σκοπό να συνδέσει τις βιολογικές αγροτικές εκμεταλλεύσεις με τους καταναλωτές, τις επιχειρήσεις στον αγροδιατροφικό τομέα και τις τοπικές αρχές.

Συγκεκριμένα, όπως εξηγούν οι υπεύθυνοι, το ταξίδι που οδηγεί στη συν-δημιουργία του FarmSuite ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού άρχισε να διαταράσσει τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων, με συνέπειες στους περισσότερους τομείς της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένης της γεωργίας.

«Χάρη στη σύνδεσή μας με τις καθημερινές δραστηριότητες εκατοντάδων μικρών και μεσαίων βιολογικών εκμεταλλεύσεων, καταφέραμε να παρακολουθήσουμε άμεσα τις επιπτώσεις της πανδημίας στις αγορές βιολογικών τροφίμων και στις αγροτικές επιχειρήσεις, που βασίζονται σε κανάλια προώθησης απευθείας τους καταναλωτές.

Είδαμε ότι οι αγρότες εξεπλάγησαν από αυτές τις αλλαγές και συχνά αγωνίζονταν να προσαρμοστούν σε έναν κόσμο, στον οποίο οι διαδικτυακές πωλήσεις και οι παραδόσεις στο σπίτι έγιναν απαραίτητες. Αυτή η συντριπτική διαδικασία υπογράμμισε ορισμένες από τις αδυναμίες πολλών μικρομεσαίων ιταλικών βιολογικών εκμεταλλεύσεων που πωλούν απευθείας στους τελικούς καταναλωτές: έλλειψη διαδικτυακής παρουσίας και τοποθέτησης, απουσία αποτελεσματικής στρατηγικής επικοινωνίας και δυσκολίες στη χάραξη αποτελεσματικών στρατηγικών για την αντιμετώπιση των επιχειρήσεων/διαχείριση αποθεμάτων και εφοδιαστική».

Η λύση, λοιπόν, του FarmSuite θα δώσει τη δυνατότητα αποτελεσματικής διαχείρισης του αποθέματος. Επίσης, θα επιτρέψει τον προγραμματισμό των συγκομιδών και θα χρησιμεύσει ως βάση δεδομένων πελατών, επιτρέποντας τη δημιουργία ειδικών τιμοκαταλόγων και εκπτώσεων για διαφορετικές ομάδες πελατών, όπως τα εστιατόρια.

Επιπλέον, θα χρησιμεύσει ως εργαλείο παρακολούθησης των πωλήσεων, επιτρέποντας στους αγρότες να έχουν πάντα υπό έλεγχο την κατάσταση. Από την άλλη πλευρά, θα επιτρέπει στους αγρότες να «μπαίνουν» σε ηλεκτρονικές βιολογικές αγορές για να πωλούν απευθείας τα προϊόντα τους στους καταναλωτές, ενώ, τέλος, να διαθέτουν και τη δική τους ηλεκτρονική παρουσία για την πώληση των προϊόντων τους.