FoodTrex: Διεθνές συνέδριο για τον γαστρονομικό τουρισμό στη Θεσσαλονίκη

Η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού και το πώς η τοπική γαστρονομία μπορεί να συνδεθεί και να ταυτιστεί με τον προορισμό, δημιουργώντας ένα ελκυστικό και επιτυχημένο τουριστικό προϊόν, θα βρεθούν στο επίκεντρο του διεθνούς συνεδρίου, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Η World Food Travel Association, που είναι ο μεγαλύτερος φορέας παγκοσμίως, όσον αφορά τον γαστρονομικό τουρισμό με έδρα τις ΗΠΑ, σε συνεργασία με τις πιστοποιημένες πρέσβειρές του στην Ελλάδα, διοργανώνουν το ετήσιο συνέδριο Foodtrex, εστιάζοντας στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού, καθώς και στο πώς αυτή η ανάπτυξη μπορεί να επιτευχθεί μέσα από δοκιμασμένες πρακτικές branding, marketing και αφήγησης (storytelling).

Σύμφωνα με την ambassador της Ένωσης στην Ελλάδα και ιδιοκτήτρια εταιρείας τουριστικού marketing, Μαρία Αθανασοπούλου, το φετινό συνέδριο λαμβάνει περισσότερο τοπικά χαρακτηριστικά: «Προσπαθήσαμε να φέρουμε ανθρώπους του γαστρονομικού τουρισμού από το εξωτερικό για να μιλήσουν στην Ελλάδα και στις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Στο πλαίσιο αυτό, γίνεται στη Θεσσαλονίκη, με στόχο να εντείνουμε τις προσπάθειες ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού στη χώρα μας».

Αγροτικά προϊόντα

Επισημαίνει ακόμη ότι καθώς ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ο μοναδικός τομέας που έχει άμεση σχέση με την αγροτική ανάπτυξη ενός τόπου, αυτός μπορεί να βοηθήσει και να ενισχύσει όσους παράγουν τοπικά αγροτικά προϊόντα, αλλά και τις μονάδες παραγωγής από έναν άλλο δρόμο, ο οποίος δεν αφορά μόνον τις εξαγωγές, αλλά και τις τοπικές πωλήσεις.

Ωστόσο, όπως τονίζει, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει, διεθνώς, μια πολύ γνωστή γαστρονομία, τα βήματα για τη σύνδεση γαστρονομίας – τουρισμού υπολείπονται άλλων χωρών. «Τα κομμάτια της γαστρονομίας που μπορούν να γίνουν εμπειρίες και να πάρουν τιμή είναι αυτά που αφορούν τον γαστρονομικό τουρισμό. Εμείς είμαστε ακόμη στην αρχή, αν και ως χώρα σε σχέση με άλλες έχουμε το πλεονέκτημα να διαθέτουμε διαφορετικές τοπικές κουζίνες. Απαιτείται, λοιπόν, καταγραφή των ‘‘εμπειριών’’ που μπορούν να προσφερθούν, να τιμολογηθούν και να κατατεθούν στα τουριστικά γραφεία και να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο προσέλκυσης περισσότερων τουριστών από όλα τα μέρη της γης», καταλήγει η κα Αθανασοπούλου.

Στη διάρκεια του συνεδρίου, οι ομιλητές θα μοιραστούν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους πάνω στη γαστρονομία, ενώ θα παρουσιαστούν επιτυχημένες επιχειρηματικές ιδέες, όπως και τοπικά προϊόντα και οίνοι.

Ταυτόχρονα, θα πραγματοποιηθεί έκθεση παρουσίασης ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων και εκδηλώσεις γευσιγνωσίας.