Η κινεζική αγορά ενδιαφέρεται για λευκά κρασιά, αφρώδη … ακόμη και ροζέ

Αν και η κατανάλωση οίνων εξακολουθεί να κυριαρχείται από τους κόκκινους οίνους, η Κίνα αρχίζει να ζει στους ρυθμούς διαφοροποίησης της κατανάλωσης αν παρατηρήσουμε τον απόηχο της Prowine China.

Εδώ και μερικά χρόνια, η κινεζική κατανάλωση δεν περιορίζεται πλέον στα ερυθρά κρασιά. “Κινέζοι επισκέπτες δημιουργούν ρήγματα στην παραδοσιακή κατανάλωση μέσω λευκών οίνων. Μας λένε ότι έχουν βαρεθεί με τα βαριά κόκκινα κρασιά του Μπορντό. Ψάχνουν για φρεσκάδα και περισσότερη ελαφρότητα “, αναφέρει ο αλσατός οινοποιός Thierry Laurent (Saint Wendelin, Niedermorschwihr) στις 12 Νοεμβρίου στη Σαγκάη, ανοίγοντας το show Prowine China.

“Βλέπουμε περισσότερη ζήτηση για λευκά και ροζέ. Οι Κινέζοι αγοραστές με ρώτησαν σήμερα το πρωί για το Sauvignon Blanc και υπέβαλλαν ερωτήσεις σχετικά με τα ροζέ. Δεν θα συνέβαινε αυτό πέρυσι. Πιστεύουμε ότι η ζήτηση αυξάνεται “επιβεβαιώνει ο Mathilde Huon, διευθυντής εξαγωγών Ασίας-Ειρηνικού για τους αμπελοκαλλιεργητές του Tutiac (Bordeaux), ο οποίος επίσης τονίζει ότι τα προφίλ των κρασιών του αντιστοιχούν στις κινεζικές προσδοκίες: “εκφραστικά και αρωματικά λευκά με γλυκύτητα. Τα ροζέ, είναι ακόμα προς διερεύνηση και ανακάλυψη”.

Αυτή η αίσθηση σταδιακού ανοίγματος της κινεζικής κατανάλωσης επιβεβαιώνεται από την αγορά, η οποία δείχνει την τάση το ηγεμονικό της χρώμα να παραχωρεί μερίδιά του. “Η πιο πρόσφατη ηλεκτρονική έρευνα Smart Path Digital Retail Audit επιβεβαιώνει αυτή τη διαφοροποίηση. Οι κινέζοι καταναλωτές αγοράζουν 86% κόκκινο κρασί, 7% αφρώδη οίνο (συμπεριλαμβανομένου 2% σαμπάνια), 6% ξηρό λευκό κρασί και 1% ροζέ », δήλωσε ο Sean Liu, γενικός διευθυντής του κινεζικού κολοσσού Greatwall (ομάδα Cofco).

“Οι κινέζοι εισαγωγείς διαφοροποιούν πολύ τα χαρτοφυλάκιά τους λόγω του ανταγωνισμού. Ψάχνουν για νέες προμήθειες για να ξεχωρίζουν από τους άλλους” αναλύει ο Benjamin Bourgoin, ο ασιατικός εκπρόσωπος των Champagnes A. Bergère (Epernay). Αυτό αποδεικνύεται από τις πωλήσεις αφρώδεις οίνων.

“Πρέπει να είστε υπομονετικοί”

Πολλά υποσχόμενα, αυτά τα σημάδια είναι μόνο η αρχή μιας διαφοροποίησης της κατανάλωσης που θα χρειαστεί χρόνο. Μια παράκαμψη στο κοντινό σούπερ μάρκετ της Σαγκάης το οποίο γειτνιάζει με το εκθεσιακό κέντρο, με ένα μεγάλο τμήμα κρασιών, τα λευκά και ροζέ κρασιά ήταν ελάχιστα παρόντα. “Στην Κίνα, πρέπει να είστε υπομονετικοί. Δεν είναι El Dorado”, προειδοποιεί ο Benjamin Bourgouin, ενώ επισημαίνει ότι “δεν μπορούμε να εμφυτεύσουμε την αλλαγή των συνηθειών σε τρεις ημέρες. Είναι καλό να βρίσκεστε εκεί και να βρίσκεστε πίσω από τους εισαγωγείς”.

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ