Αυτό το άρθρο είναι 11 μηνών

Μετά την Κίνα, η προστασία του ελαιολάδου Καλαμάτας κατοχυρώθηκε και στην Ινδία

Οι επιτυχημένες ενέργειες της «Ένωσης Μεσσηνίας»
27/11/2023
2' διάβασμα
meta-tin-kina-i-prostasia-tou-elaioladou-kalamatas-katochyrothike-kai-stin-india-307605

Άλλη μία αγορά του εξωτερικού, όπου κατοχυρώνεται η Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη, κέρδισε η Ένωση Μεσσηνίας μετά από αρκετά χρόνια απαιτητικών αγώνων που είχαν στόχο την προστασία του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου ΠΟΠ Καλαμάτας από απομιμήσεις που κυκλοφορούν σε όλες τις αγορές.

«Καταχωρίσαμε στο μητρώο Γεωγραφικών Ενδείξεων της Ινδίας το ελαιόλαδο ΠΟΠ Καλαμάτας και είμαστε εν αναμονή και της απάντησης για τις ελιές Καλαμάτας ΠΟΠ», τόνισε στην «ΥΧ» ο διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ένωση Μεσσηνίας, Γιάννης Πάζιος.

Μακρόχρονη η προσπάθεια

Πρόκειται για μία διαδικασία που ξεκίνησε αρχικά το 2010, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπάθησε να περάσει στην Ινδία την προστασία προϊόντων με Γεωγραφικές Ενδείξεις, αλλά χωρίς επιτυχία.

«Τελικά, το 2019, ειδοποιηθήκαμε όσοι φορείς ενδιαφερόμαστε να τρέξουμε τις σχετικές διαδικασίες με το ινδικό μητρώο, προκειμένου να καταχωρίσουμε τα προϊόντα με ένδειξη ΠΓΕ. Με αυτόν τον τρόπο, προστατεύουμε πλέον τους εξαγωγείς μας σε μία τεράστια αγορά, όπως είναι η Ινδία. Πριν από αυτήν, είχαμε πετύχει την προστασία του ελαιολάδου και στην Κίνα», εξήγησε ο κ. Πάζιος.

Στόχος η προστασία του προϊόντος

Όπως ο ίδιος επισήμανε, «τα τελευταία χρόνια, στόχος μας είναι να προστατεύσουμε το προϊόν σε διάφορες χώρες και ήδη το έχουμε πετύχει στην Ιαπωνία, στην Κίνα και στην Ινδία. Σκοπός μας είναι να κλειδώσουμε αυτή την ονομασία σε όσες περισσότερες χώρες μπορούμε εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και έτσι να είμαστε προστατευμένοι από κάθε κακόβουλο που θέλει να εκμεταλλευτεί την ονομασία ‘‘Καλαμάτα’’ χωρίς να τηρεί τους όρους και τις προϋποθέσεις που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέσα από τέτοιες κινήσεις διασφαλίζονται τα συμφέροντα όλων των εμπλεκομένων στην παραγωγή και στη διάθεση του ελαιολάδου».

Από εδώ και πέρα, σύμφωνα με τον κ. Πάζιο, «πρέπει να υπάρξουν στοχευμένες καμπάνιες σε όλες τις χώρες, προκειμένου να ενημερώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές για τα οφέλη των προϊόντων μας. Φυσικά, ζήτημα παραμένει η απλούστευση των εξαγωγικών διαδικασιών σε χώρες όπως η Ινδία».

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: