Οκτώ στους δέκα Ευρωπαίους αγοράζουν τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας

Πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο η «εκτίμησή» τους στα μη επώνυμα

Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές στο σύνολό τους φαίνεται να έχουν θετική ματιά απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen, την οποία επικαλείται το USDA σε έκθεσή του σχετικά με την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της Γερμανίας, το 81% των Ευρωπαίων, έναντι 70% του παγκόσμιου μέσου όρου, δήλωσε ότι αγοράζει προϊόντα PL, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα.

Με βάση τα ευρήματα της Nielsen, μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα:

✱ To 76% πιστεύει ότι τα PL προϊόντα συνήθως είναι εξαιρετικά υψηλής αξίας σε σχέση με την τιμή τους, έναντι 67% του παγκόσμιου μέσου όρου.

✱ Το 75% θεωρεί πως τα PL είναι μια καλή εναλλακτική απέναντι στα επώνυμα, έναντι 65% του παγκόσμιου μέσου όρου.

✱ Το 74% αναφέρει πως η άποψή του για την ποιότητα των PL έχει βελτιωθεί με τον καιρό, έναντι 71% του παγκόσμιου μέσου όρου.

Τα μισά τρόφιμα που αγοράζουν οι Γερμανοί δεν είναι «επώνυμα»

Η αγορά τροφίμων ιδιωτικής ετικέτας (Private Label – PL) στη Γερμανία ανήλθε το 2018 σε 123 δισ. δολάρια και αντιστοιχούσε στο 45% των συνολικών πωλήσεων τροφίμων, καταγράφοντας μια συνεχόμενη δυναμική ανάπτυξης, όταν, μάλιστα, στις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 18,5%. Σε συγκεκριμένους τομείς, μάλιστα, το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 50%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται σε σχετική έκθεση του αμερικανικού υπουργείου Γεωργίας (USDA), στα κατεψυγμένα τρόφιμα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύουν το 55,2% της αξίας των συνολικών πωλήσεων, οι ζωοτροφές το 54,2%, τα είδη ψυγείου το 54,1%, τα αναψυκτικά το 31%, τα αλκοολούχα το 26%, τα είδη ζαχαροπλαστικής το 20,7%. Στην πραγματικότητα, όπως σημειώνεται, η αγορά τροφίμων συνολικά στη χώρα ελέγχεται από μια χούφτα αλυσίδων, καθεμιά από τις οποίες διατηρεί ένα ισχυρό και αναπτυσσόμενο τμήμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στα οποία συμπεριλαμβάνονται κατεψυγμένα, αναψυκτικά, αλκοολούχα, είδη ζαχαροπλαστικής, σνακς, γαλακτοκομικά, αλλαντικά.

Όπως αναφέρεται, ενώ οι χαμηλές τιμές έχουν σε βάθος χρόνου καθορίσει την αγορά ιδιωτικής ετικέτας στη Γερμανία, φαίνεται ότι οι αλλαγές στις προσδοκίες των καταναλωτών στρέφουν όλο και περισσότερο το λιανεμπόριο στην προσφορά μοναδικών και υψηλής ποιότητας προϊόντων σε λογικές τιμές.