Farmer’s fashion: Η μόδα θέλει Αγροτιά..

Farmer’s fashion: Η μόδα θέλει Αγροτιά..

Οι μεγαλύτεροι οίκοι μόδας το καθιέρωσαν, το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να το «τιμά», αλλά η διαχρονικότητά του είναι τελικά που το ξεχώρισε ως νέα τάση. Το “farmer’s fashion” δεν είναι απλά ένα στυλ, αλλά στηρίζει σημαντικά τη βιομηχανία ένδυσης και υπόδησης στον κόσμο. Κι αν κάποτε, η φόρμα εργασίας και η γαλότσα αποτελούσαν χαρακτηριστικά της εργατικής και αγροτικής τάξης, σήμερα ντύνουν τους πιο ακριβοπληρωμένους εκπροσώπους του star system.

Την ίδια ώρα, οι ενδυματολογικές επιλογές των αγροτών αν και παραμένουν σταθερές, καθώς βασίζονται στην άνεση και την ανθεκτικότητα, ακολουθούν το ρεύμα της εποχής. Ρούχα deux pieces, ολόσωμες φόρμες ακόμη και σε έντονα χρώματα, γυαλιά προστασίας πιο space από ποτέ, μπότες για κάθε γούστο, ακόμη και σε λευκό χρώμα, τραχτερωτά μποτάκια χωρίς κορδόνια ή αθλητικού τύπου, έχουν ανανεώσει τη γκαρνταρόμπα του σύγχρονου αγρότη.

Το ντύσιμο, όμως, είναι κυρίως γυναικεία υπόθεση. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση γυναικών στη Γαλλία, που αποφάσισαν το 2006 να λανσάρουν σειρά ρούχων για αγρότισσες. Οι ίδιες δούλευαν τη γη, και ήθελαν τα ρούχα εργασίας τους να ταιριάζουν περισσότερο με τις αναλογίες και τα γούστα τους.

Και κάπως έτσι φτάσαμε στο 2015, με τη διοργάνωση ενός διαφορετικού fashion show. Στην Cote d’ Or, λοιπόν, το περασμένο Μάιο, πραγματοποιήθηκε επίδειξη μόδας σε στάβλο, με μοντέλα αγρότες στο επάγγελμα, και με ρούχα από ανακυκλώσιμα υλικά! Στόχος των διοργανωτών, να συναντηθούν δύο κόσμοι, η υψηλή ραπτική και ο αγροτικός κόσμος. Και τα κατάφεραν.

Και για να συνοψίσουμε: Γαλότσες, εσπαντρίγιες, οι λεγόμενες «κίτρινες μπότες του Σβαρτς», τα καραβίσια και ψάθινα καπέλα, η σαλοπέτα, έχουν σήμερα κατακτήσει την παγκόσμια αγορά, αγαπηθεί από fashion icons και φορεθεί από άντρες και γυναίκες. Και όλα έχουν την ίδια αναφορά: Τους ανθρώπους της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της αλιείας!

Γεωργία Μπόχτη