Φόβοι για αύξηση του κόστους παραγωγής από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Με έντονο σκεπτικισμό αντιμετωπίζουν παράγοντες της αγοράς αγροτικών προϊόντων και της βιομηχανίας τροφίμων τα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών για αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα στο πλαίσιο των προωθούμενων αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας.

Όπως ανέφερε πρόσφατα ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός, Τρύφωνας Αλεξιάδης, η κυβέρνηση σχεδιάζει να μεταφέρει το βάρος από την κατοχή στη χρήση, κάτι που, μεταξύ άλλων, μεταφράζεται σε αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) τόσο στη βενζίνη όσο και στο πετρέλαιο κίνησης. Οι πρώτες σκέψεις μιλούν για αύξηση του ΕΦΚ κατά 5 έως 10 λεπτά του ευρώ και αντίστοιχη μείωση στα τέλη κυκλοφορίας.

Κάτι τέτοιο, ωστόσο, αναμένεται να φέρει νέες επιβαρύνσεις τόσο στο κόστος μεταφοράς και διακίνησης των αγροτικών προϊόντων όσο και στο κόστος παραγωγής. Κι αυτό σε μια στιγμή που η κυβέρνηση ήδη, στο πλαίσιο των μνημονιακών δεσμεύσεων, έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή τη μείωση των επιστροφών φόρου στο αγροτικό πετρέλαιο με σκοπό την πλήρη κατάργησή του από την επόμενη κιόλας χρονιά.

Να σημειωθεί ότι το αντίκτυπο του μέτρου –εφόσον τελικά εφαρμοστεί- στην τελική τιμή των καυσίμων θα είναι μεγαλύτερο των 5-10 λεπτών/λίτρο καθώς ο αυξημένος ΕΦΚ επιβαρύνεται και με ΦΠΑ.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε, ακόμα, ότι ήδη στη χώρα μας οι φόροι στα καύσιμα ξεπερνούν το 60% της τελικής τιμής.

Γιάννης Τσατσάκης