Οι 9 τεχνολογικές και καταναλωτικές «βόμβες» που έπεσαν στην πτηνοτροφία το 2021

Από προσπάθειες ορθές πρακτικών που προσάραξαν στα ρηχά μέχρι viral ειδήσεις που έκαναν τον γύρο του κόσμου μέσα σε λίγα λεπτά, ο πτηνοτροφικός κλάδος φαίνεται πως είχε την «τιμητική» του μέσα στο 2021. Παρακάτω είναι 9 από τις πιο περίεργες, δημοφιλείς και ενδιαφέρουσες ειδήσεις του επταμήνου που μας πέρασε.

1 Η μετατροπή οργανικών αποβλήτων σε σιτηρέσια είναι πλέον γεγονός. Νέα τεχνολογία, που παρουσίασε η Menon Renewable Products τον περασμένο Μάιο, μετατρέπει οργανικά απόβλητα και παραπροϊόντα σε πλήρως υγιεινές και θρεπτικές ζωοτροφές για πουλερικά.

2 Η παγκόσμια έλλειψη σε πίκλες κάνει τα Burger King να αναβάλλουν το λανσάρισμα ενός νέου σάντουιτς κοτόπουλου. Το είδαμε και αυτό, μια αλυσίδα διεθνούς βεληνεκούς να «γονατίζει» εξαιτίας μίας… πίκλας.

3 Κολοσσός της πτηνοτροφίας απεμπολεί τα κλουβιά άπαξ διά παντός. Σε μία πρωτοφανή εκσυγχρονιστική δήλωση προχώρησε η Cal-Maine Foods, λέγοντας πως είναι πλέον έτοιμη για τη μετάβαση σε μία πτηνοτροφία καθαρά ελευθέρας βοσκής. Η εταιρεία έχει επενδύσει μέχρι σήμερα πάνω από 400 εκατομμύρια δολάρια για την κατάργηση των κλουβιών.

4 Άφαντα τα κοτόπουλα στις ΗΠΑ. Τον περασμένο Μάιο, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήρθαν αντιμέτωπες για πρώτη φορά στην ιστορία τους με την έλλειψη πουλερικών, κάνοντας αλυσίδες όπως η KFC και η Wingstop, να παλεύουν εις διπλούν για να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

5 Αβγά ελευθέρας βοσκής, ένας λογιστικός εφιάλτης. Πρόσφατοι νόμοι σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ απαγορεύουν την πώληση αβγών κλωβοστοιχίας στη λιανική, προωθώντας έτσι τα ελευθέρας βοσκής. Αυτό όμως εγείρει μία τεράστια πρόκληση για τις αλυσίδες, καθώς το μπέρδεμα στα κέντρα διαλογής και διανομής, για το ποια αβγά πρέπει να πάνε σε ποιες πολιτείες, είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ όσο οι νομοθέτες υπολόγιζαν.

6 Η αστάθεια στην αβγοπαραγωγή θα συνεχιστεί και στη μετά-COVID εποχή. Αυτό τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Αβγοπαραγωγών ΗΠΑ, Chad Gregory, καθώς όλες οι εκτιμήσεις για την παραγωγή του 2020, αλλά και για την εξέλιξη των εταιρειών, έπεσαν έξω λόγω κορωνοϊού. Αυτό δημιούργησε μία πολύ μεγάλη αστάθεια στην αγορά και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, κάτι που δεν δύναται να αντισταθμιστεί το ίδιο άμεσα και αποτελεσματικά. Θα χρειαστεί χρόνος, επιμονή και υπομονή.

7 Η Tyson Foods δίνει στα κοτόπουλά της το… δικαίωμα της επιλογής. Στο ερώτημα πού προτιμούν να διαμένουν τα πουλερικά, σε ράμπες, κουτιά ή καλύβες, η εταιρεία άφησε τα ίδια να δώσουν την απάντηση. Αδιαμφισβήτητος νικητής βγήκε η καλύβα, καθώς τα επίπεδα σεροτονίνης των πουλερικών, όταν βρίσκονταν καλυμμένα μέσα στα σπιτάκια τους, ήταν κατά πολύ ανεβασμένα σε σχέση με τις άλλες δύο επιλογές.

8 Η εναλλασσόμενη ένταση φωτός βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσης των πουλερικών. Αυτή η καινοτομία εφαρμόστηκε σε πτηνοτροφική φάρμα της Κίνας. Τα φώτα αναβοσβήνουν με εξαιρετικά ταχείς ρυθμούς, χιλιάδες φορές το δευτερόλεπτο. Στο γυμνό μάτι δεν υπάρχει καμία εμφανής διαφορά, όμως έπειτα από έρευνα 2,5 χρόνων φάνηκε ότι τα πουλερικά ήταν πιο ήρεμα και πιο παραγωγικά, ενώ αυξήθηκε και το προσδόκιμο ζωής τους.

9 Τα McDonald’s του Καναδά «σπάνε» την παγκόσμια υπόσχεση της εταιρείας για antibiotics-free κοτόπουλα. Ο τακτικός προμηθευτής πουλερικών για την αλυσίδα δεν κατάφερνε να αντεπεξέλθει, ελέω κορωνοϊού. Έτσι, ως «λύση ανάγκης», η καναδέζικη διοίκηση αποφάσισε να στραφεί προσωρινά σε πτηνοτροφικές φάρμες που χρησιμοποιούν συμβατικές μεθόδους εκτροφής, δηλαδή και αντιβιοτικά, για να μπορέσει να κρατήσει την παραγωγή των γνωστών McChicken και McNuggets στα κανονικά επίπεδα.