Αυτό το άρθρο είναι 5 μηνών

Γαλλία: Οι άμεσες πωλήσεις ενθαρρύνουν τον τομέα βιολογικών

Τα ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσίασε ο φορέας Agence Bio.
19/07/2024
4' διάβασμα
gallia-oi-ameses-poliseis-entharrynoun-ton-tomea-viologikon-326476

Αύξηση των άμεσων πωλήσεων, χαμηλότερος πληθωρισμός στα βιολογικά, αλλά και ανάκαμψη στις διεθνείς πωλήσεις καταγράφει το 2023 ο τομέας των βιολογικών της Γαλλίας, ο οποίος όμως στη γενική εικόνα του διένυσε μια χρονιά στασιμότητας. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε τον περασμένο μήνα ο γαλλικός φορέας βιολογικών Agence Bio, η κατανάλωση κατά την περασμένη χρονιά παρέμεινε σταθερή, ενώ οι εκτάσεις μειώθηκαν ελαφρώς κατά 2%, με αντίστροφα αντίστοιχη άνοδο του αριθμού των βιοκαλλιεργητών, ιδιαίτερα των μικρών.

Με την κατ’ οίκον κατανάλωση να κυριαρχεί (91%), η αγορά βιολογικών προϊόντων της Γαλλίας σημείωσε μηδενική ανάπτυξη, καθώς πρόσθεσε μόλις 5 εκατ. ευρώ επιπλέον πωλήσεις. Η δαπάνη των νοικοκυριών για τρόφιμα, εξαιρουμένου του πληθωρισμού, ανήλθε στα 180 δισ. ευρώ, μειωμένη κατά 4,7%, ενώ το μερίδιο των βιολογικών σε αυτήν τη δαπάνη θα περιοριστεί από το 6% στο 5,6%.

Πλην του ακόμη κυρίαρχου καναλιού των σούπερ μάρκετ (50%), οι πωλήσεις του οποίου υποχώρησαν κατά 3,8% σε αξία, αύξηση καταγράφεται σε όλα τα υπόλοιπα κανάλια διάθεσης βιολογικών προϊόντων. Ενδεικτικά, οι βιοτέχνες/καταστηματάρχες +4,3% (8%), τα εξειδικευμένα καταστήματα +2,2% (28%) και οι άμεσες πωλήσεις +8,7% (14%). Οι άμεσες πωλήσεις παραμένουν το πιο δυναμικό κανάλι για την οικιακή κατανάλωση, με αύξηση 5% στα σημεία πώλησης, σημειώνει ο φορέας, με τη διευθύντριά του, Laure Verdeau, να σχολιάζει τη θετική αυτήν πορεία. «Το 14% των αγορών προέρχεται από άμεσες πωλήσεις, με 27.000 βιολογικά αγροκτήματα να χρησιμοποιούν αυτήν τη μέθοδο, δηλαδή το 43% των αγροκτημάτων, που παράγουν επιπλέον 140 εκατ. ευρώ», αναφέρει.

Με τη «βοήθεια» του πληθωρισμού η άνοδος σε αγορές του εξωτερικού

Ενδιαφέροντα στοιχεία ανέφερε ο Agence Bio, σύμφωνα με το freshplaza, και για τις σημαντικότερες αγορές βιολογικών του εξωτερικού. Ενδεικτικά, για τη γερμανική βιολογική αγορά, η αξία της προβλέπεται αυξημένη κατά 5% το 2023, ωστόσο το μερίδιο αγοράς των βιολογικών θα έχει μία μικρή υποχώρηση από το 6,3% στο 6,2% . Αύξηση κατά 6% προβλέπεται και για την ισπανική αγορά βιολογικών προϊόντων το 2023 σε σύγκριση με το 2022, η οποία αναμένεται να φτάσει τα 3 δισ. ευρώ. Ακόμη μεγαλύτερη άνοδος κατά 8% αναφέρεται για την αγορά βιολογικών της Ιταλίας, η οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 5,5 δισ. ευρώ.

Στα 3,65 δισ. ευρώ ανήλθε η αγορά βιολογικών προϊόντων του Ην. Βασιλείου, αυξημένη κατά 2% το 2023, άνοδος που αποδίδεται στην αύξηση κατά 3% σε αξία των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, λόγω, όμως, του πληθωρισμού. Τα σούπερ μάρκετ παραμένουν το κορυφαίο κανάλι διανομής βιολογικών προϊόντων, με μερίδιο αγοράς 62% βάσει της αξίας, μπροστά από τις παραδόσεις κατ’ οίκον (16,6%) και τους ανεξάρτητους διανομείς (15%). Κατά 4% αυξήθηκε η αντίστοιχη αγορά των ΗΠΑ, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, φτάνοντας τα 57,7 δισ. ευρώ.

Το 2023, η ανάπτυξη της αγοράς οφείλεται στον πληθωρισμό, αλλά και στην αύξηση του όγκου των συναλλαγών. Φρούτα και λαχανικά παρέμειναν κυρίαρχα (32% της βιολογικής αγοράς και πάνω από 15% της συνολικής αγοράς φρούτων και λαχανικών), ακολούθησαν τα προϊόντα παντοπωλείου (24% της βιολογικής αγοράς), τα ποτά (15%) και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (13% της βιολογικής αγοράς και πάνω από 8% των συνολικών πωλήσεων γαλακτοκομικών προϊόντων).

ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΑΠΟ: