Αίολος: Τηλεχειριζόµενο υβριδικό ελαιοραβδιστικό µηχάνηµα 3×3 από την Αυγέρος ΑΕ
Το υβριδικό τηλεχειριζόµενο ελαιοραβδιστικό µηχάνηµα είναι ένα καινοτόµο µηχάνηµα συλλογής ελαιοκάρπου από τα ελαιόδεντρα µε τη µέθοδο του ραβδισµού των κλαδιών. Αποτελείται από ένα αυτοφερόµενο πλαίσιο, µε δυνατότητα κίνησης µέσω κινητήρων προσαρµοσµένων στους τροχούς, στο οποίο είναι προσαρµοσµένος περιστρεφόµενος τηλεσκοπικός βραχίονας. Ο άξονας της βούρτσας εκτελεί στροφική ταλάντωση, προσδίδοντας παλµική κίνηση τύπου κουπεπέ, στις ελαστικές βέργες, οι οποίες «ραβδίζουν» µε αυτόν τον τρόπο τα κλαδιά και τινάζεται ο ελαιόκαρπος. Ο έλεγχος της λειτουργίας του µηχανήµατος γίνεται µε ασύρµατο ηλεκτρονικό χειριστήριο, έτσι ώστε ο χειριστής να έχει πλήρη έλεγχο της κεφαλής ραβδισµού, για µέγιστη αποτελεσµατικότητα του µηχανήµατος. Μπορούµε, δηλαδή, να έχουµε πτώση καρπού 100%, αφού βλέπουµε από κοντά την κεφαλή ραβδισµού.
Το µηχάνηµα αυτό έχει ως πλεονεκτήµατα τον µεγάλο βαθµό ευελιξίας στη µετακίνηση και στη λειτουργία, τη δυνατότητα πρόσβασης παντού στο χωράφι, την εύκολη προσέγγιση στο ελαιόδεντρο και τη µικρή ισχύ των κινητήρων, επιτυγχάνοντας χαµηλό κόστος λειτουργίας και, κατά συνέπεια, χαµηλό περιβαλλοντικό αποτύπωµα.
Η κίνηση στον «Αίολο» γίνεται µε διαφορικό στον πίσω άξονα. Έτσι, το µηχάνηµα έχει µόνιµα κίνηση 3×3 και µπορεί να κινείται σε πολύ πιο ανώµαλο έδαφος. Έχει, επίσης, στο µοτέρ του διαφορικού ηλεκτρικό φρένο, ώστε να ακινητοποιείται αυτόµατα στη θέση εργασίας, ακόµη και σε επικλινές έδαφος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά και εξοπλισµός
- Συνολικό µήκος: 3.500mm l Συνολικό πλάτος: 2.000mm
- Ολικό ύψος βραχίονα (σε κατακόρυφη θέση): 7,5m
- Μήκος βούρτσας: 1,2m l Βάρος: 1.140kg
- Πλήρως ασύρµατο χειριστήριο
- Πλήρης περιστροφή κορµού 360Ο νέου τύπου
- Βενζινοκινητήρας: 15ΗP l Διαστάσεις ελαστικών: 7.5-20
- Διεύθυνση στον µπροστινό τροχό l Υδραυλική κοτσαδούρα
Ο έλεγχος της λειτουργίας του µηχανήµατος γίνεται µε ασύρµατο ηλεκτρονικό χειριστήριο, έτσι ώστε ο χειριστής να έχει πλήρη έλεγχο της κεφαλής ραβδισµού, για µέγιστη αποτελεσµατικότητα του µηχανήµατος.