Ανοιχτά οινοποιεία σε Καβάλα και Δράμα για την Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού

Μια μεγάλη γιορτή οινοτουρισμού έλαβε χώρα σε πολλά οινοποιεία της χώρας την Κυριακή 12 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Δρόμοι του Κρασιού της Βορείου Ελλάδος», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού. Ανάμεσα στις πόλεις που γιόρτασαν και φέτος ήταν η Καβάλα και η Δράμα, ενταγμένες στον παγκόσμιο χάρτη των οινοτουριστικών περιοχών του κόσμου.

Πολύ ικανοποιημένος από την επισκεψιμότητα, αλλά και το αληθινό ενδιαφέρον για το κρασί, εμφανίζεται ο χημικός-οινολόγος και συνιδιοκτήτης στο Κτήμα Βιβλία Χώρα, στην Καβάλα, Βασίλης Τσακτσαρλής. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, πάνω από 2.500 άτομα, ανάμεσά τους πολλοί νέοι, βρέθηκαν για πρώτη φορά στο οινοποιείο, γεύτηκαν τα κρασιά και περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις.

Ενδιαφέρον

Ο ίδιος διαπιστώνει μια θετική τάση του κόσμου απέναντι στο κρασί, αλλά και τη διάθεσή του να επισκεφθεί οινοποιεία. Σημειώνει, μάλιστα, τη μεγάλη κινητικότητα που παρουσιάστηκε και στο οινοποιείο τους στη Γουμένισσα, το Μικρό Κτήμα Τίτου, όπου είχαν επισκέψεις από τη Δράμα και την Καβάλα.

«Οι νέοι που έρχονται ρωτάνε για το κρασί, την οινοποίηση και τις ποικιλίες, δείχνοντας πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τον κλάδο μας. Επιθυμούν να μάθουν τι πίνουν και γιατί», σημειώνει ο κ. Τσακτσαρλής. «Είχαμε επισκέπτες κυρίως από Δράμα, Καβάλα, Σέρρες και Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλους που ήρθαν από πιο μακριά, όπως η Λάρισα. Ο θεσμός “Ανοιχτές Πόρτες” τον Μάιο και η Ημέρα Οινοτουρισμού τον Νοέμβριο, επέτρεψαν στους λάτρεις του κρασιού, και όχι μόνο, να προγραμματίσουν επισκέψεις σε διαφορετικούς προορισμούς, την Ημαθία, τη Φλώρινα, τη Δράμα κ.ά.».

Ποικιλίες

Ως προς τις ποικιλίες που επέλεξαν να γευτούν οι επισκέπτες, ο κ. Τσακτσαρλής θυμίζει ότι το «best seller» τους είναι η λευκή Βιβλία Χώρα, της οποίας πολλοί θέλησαν να δοκιμάσουν τη νέα παραγωγή, και το premium κρασί, ο λευκός Όβηλος. Επισημαίνει, επίσης, ότι φέτος υπήρξε ζήτηση και για πολλούς ερυθρούς οίνους. «Στα οινοποιεία επιλέγουν κυρίως τις ετικέτες που δεν μπορούν να βρουν στο εμπόριο, που έχουν μικρή παραγωγή ή βρίσκονται σε έλλειψη το καλοκαίρι», εξηγεί.

Ο ίδιος δηλώνει εντυπωσιασμένος από τη μεγάλη υπομονή των επισκεπτών, οι οποίοι περίμεναν με διακριτικότητα στην ουρά. Ενδεικτικά, μέσα σε ένα τέταρτο έτυχε να βρεθούν μέχρι και 500 άτομα στο οινοποιείο. «Ο θεσμός είναι καλός και φέρνει το κοινό στα οινοποιεία. Ο κόσμος το βλέπει ως ευκαιρία για εκδρομή, στην οποία θα γνωρίσει καινούργιους τόπους και ποικιλίες. Ενδέχεται να ξεκινήσει κάποιος από την Ήπειρο και να έρθει να γνωρίσει την Ανατολική Μακεδονία», καταλήγει.

Περισσότερη επισκεψιμότητα από πέρυσι, αλλά λιγότερη συγκριτικά με τη ΔΡΑΜΟΙΝΟΓΝΩΣΙΑ, που συγκεντρώνει πλήθος κόσμου λόγω και της ποικιλομορφίας των εκδηλώσεων, παρατηρεί ο γεωπόνος και διευθυντής Αμπελώνων στο Κτήμα Παυλίδη, Γιάννης Χρόνης. «Το κοινό δεν συμμετέχει στον ίδιο βαθμό που ανταποκρίνεται στις “Ανοιχτές Πόρτες” και τη ΔΡΑΜΟΙΝΟΓΝΩΣΙΑ, συγκριτικά με την οποία η επισκεψιμότητα ήταν μειωμένη κατά 40%».

Από την άλλη, ο τελευταίος διαπιστώνει τη διαρκώς αυξανόμενη στροφή του καταναλωτικού κοινού στο κρασί. «Ήρθαν κυρίως από τη Δράμα και τους όμορους νομούς για να δοκιμάσουν τις νέες εσοδείες. Οι επισκέπτες μας ήταν από τη Βόρεια Ελλάδα και ελάχιστοι από τη Βουλγαρία», εξηγεί. Στον χάρτη με τα αγαπημένα κρασιά, μαζί με τα ερυθρά προστίθενται τα λευκά και τα ροζέ, που κερδίζουν έδαφος.