Αυξάνονται οι Βαλκάνιοι τουρίστες και τα καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων

Η τουριστική περίοδος για τη Θάσο ξεκινάει από τον Μάιο, ενίοτε και τον Απρίλιο, και ουσιαστικά σηματοδοτείται από το άνοιγμα των πτήσεων από τις ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία και η Αγγλία προς το αεροδρόμιο της Καβάλας, αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Θάσου, Πάρης Παρασχούδης. Η κίνηση φέτος από τη Γερμανία ήταν υποτονική στην εκκίνηση, εικόνα που ανατράπηκε τους καλοκαιρινούς μήνες. Η εγγύτητα στις βαλκανικές χώρες επιτρέπει την άφιξη χιλιάδων Βαλκάνιων, με αποτέλεσμα οι τουρίστες μέσω πτήσεων να είναι λιγότεροι από αυτούς που καταφθάνουν οδικώς.

Μια άλλη παράμετρος που επηρέασε την τουριστική κίνηση είναι ότι η Τουρκία επανέκαμψε τουριστικά και μάλιστα η Δυτική Ευρώπη, ιδίως η γερμανική αγορά, κατευθύνθηκε στη γειτονική χώρα, πλην όμως η Θάσος δεν εξαρτάται από τους Γερμανούς.

Ο κ. Παρασχούδης εκτιμά ότι ο Σεπτέμβρης θα είναι δυνατός μήνας, αν και δεν χαρακτηρίζεται από προκρατήσεις. Χαρακτηριστικό είναι ότι η κίνηση των Βαλκάνιων συνεχίζεται και τον Σεπτέμβρη. «Στις γειτονικές χώρες, όπως η Βουλγαρία, έχουν πολλές γιορτές, οπότε οι Βούλγαροι και οι Τούρκοι έρχονται μέχρι το τέλος Σεπτέμβρη. Φέτος, παρότι δεν περιμέναμε πολλούς επισκέπτες από την Τουρκία λόγω συναλλαγματικής διαφοράς έχουμε περισσότερους από πέρυσι».

Η επιχειρηματικότητα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις, αλλά χρειάζεται να προσαρμοστούν και οι υπόλοιπες δομές ώστε να συμβαδίσουν με το επιχειρηματικό πνεύμα

Ο αριθμός των καταλυμάτων παραμένει σταθερός, αντίθετα αυξάνεται η προσφορά τύπου AIRBNB που λειτουργεί ανασταλτικά για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Η Θάσος διαθέτει 10.500 κλίνες σε ξενοδοχεία και περίπου 13.500 σε ενοικιαζόμενα καταλύματα. Μερίδα των επισκεπτών επιλέγει καταλύματα με κουζίνα, οπότε μειώνεται η κατανάλωση σε χώρους εστίασης, εξηγεί ο πρόεδρος των Ξενοδόχων. Παρ’ όλα αυτά, η κίνηση ειδών διατροφής βαίνει καλώς. «Αυξήθηκαν τα καταστήματα πώλησης τοπικών προϊόντων, όπως μέλι, λάδι και γλυκά του κουταλιού. Ορισμένοι διαμαρτύρονται ότι οι Βαλκάνιοι έρχονται γεμίζοντας τα πορτμπαγκάζ τους με προϊόντα τους, αλλά ξεχνούν ότι επιστρέφοντας είναι γεμάτα με προϊόντα Θάσου, ειδικά ελαιόλαδο που είναι ακριβό στις χώρες τους».

Οι επιλογές των τουριστών διαφοροποιούνται και μάλιστα φέτος πολλοί προσανατολίζονται στα ορεινά χωριά, για παράδειγμα στον Θεολόγο και στην Παναγία. Εξάλλου, τα χωριά επιτρέπουν μια εμπειρία βιωματική μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων που αναζητούν οι τουρίστες. «Η επιχειρηματικότητα προσαρμόζεται στις απαιτήσεις, αλλά χρειάζεται να προσαρμοστούν και οι υπόλοιπες δομές ώστε να συμβαδίσουν με το επιχειρηματικό πνεύμα», καταλήγει.