Chipita: Μπαίνει σε λειτουργία το εργοστάσιο στη Σλοβακία – Επόμενος σταθμός οι ΗΠΑ

Στις 6 Απριλίου θα πάρουν μπρος οι μηχανές στο νέο εργοστάσιο της Chipita, στη Σλοβακία, μία πολυαναμενόμενη επένδυση για τον όμιλο, καθώς μέσω αυτής θα ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία του στην Κεντρική Ευρώπη. Το εργοστάσιο, η κατασκευή του οποίου είχε γίνει γνωστή από το 2017, περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής, μία για τα κρουασάν, το προϊόν που έχει κάνει γνωστή την ελληνική εταιρεία από το Μεξικό έως τη Μαλαισία και μία για τα Bake Rolls.

Επόμενος σταθμός για την Chipita, την ελληνική πολυεθνική στον κλάδο των σνακς, όπως πολλοί την αποκαλούν, είναι οι ΗΠΑ, με τη διοίκηση της εταιρείας μάλλον να καταλήγει, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, στην Τζόρτζια ως την πολιτεία, όπου θα κατασκευάσει εργοστάσιο κρουασάν.

Το σχέδιο για παραγωγική δραστηριότητα εκ νέου της Chipita στις ΗΠΑ τέθηκε σε εφαρμογή το 2019, όταν η εταιρεία προχώρησε στην εξαγορά του 51% της EPTA America LLC, η οποία εδρεύει στο Νιου Τζέρσεϊ και αποτελεί αποκλειστικό αντιπρόσωπο και διανομέα των προϊόντων της Chipita στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του εργοστασίου δεν έχει προσδιορισθεί ακόμη από την εταιρεία, καθώς πρέπει να οριστικοποιηθεί η τοποθεσία που αυτό θα κατασκευαστεί. Υπενθυμίζεται ότι μες στο 2019 η εταιρεία κατασκεύασε το νέο εργοστάσιό της στο Μεξικό – καθώς το προηγούμενο καταστράφηκε από πυρκαγιά- το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί τον Φεβρουάριο του 2020.

Η Chipita διαθέτει οχτώ ιδιόκτητα εργοστάσια με 38 γραμμές παραγωγής σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ρωσία, Τουρκία και πλέον και στη Σλοβακία. Επίσης, διαθέτει έξι εργοστάσια που λειτουργούν μέσω στρατηγικών συνεργασιών (joint ventures) σε τέσσερις διαφορετικές χώρες και συγκεκριμένα σε Ινδία, Μαλαισία, Μεξικό και Σαουδική Αραβία. Τα εργοστάσια αυτά διαθέτουν συνολικά 12 γραμμές παραγωγής.

Συνολικά, οι πωλήσεις της Chipita το 2020, επηρεάστηκαν ελαφρώς από την πανδημία, καταγράφοντας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, μικρή πτώση του τζίρου, αλλά την ίδια ώρα σημαντική αύξηση των κερδών. Η αύξηση των κερδών επιτεύχθηκε σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, λόγω κυρίως της μείωσης εξόδων διαφήμισης. Το 2019 οι ενοποιημένες πωλήσεις της Chipita ήταν 567,4 εκατ. ευρώ έναντι 510,2 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους είχαν διαμορφωθεί το 2019 σε 66 εκατ. ευρώ για τον όμιλο και 89,6 εκατ. ευρώ για την εταιρεία.
 

Πηγή:  kathimerini.gr