CityCrop – Υδροπονική καλλιέργεια σε ελληνικά σούπερ μάρκετ

Λαχανικά και βότανα παράγονται σε κλειστά θερμοκήπια μπροστά στον καταναλωτή

Ποιος θα φανταζόταν ότι θα έρθει μία μέρα που ο Έλληνας καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να προμηθευτεί ένα προϊόν το οποίο καλλιεργείται μπροστά του με μηδενικά φυτοφάρμακα, 95% λιγότερη κατανάλωση νερού, 90% λιγότερα μεταφορικά και είδη συσκευασίας, 99,5% λιγότερη ανάγκη χώρου και μηδενικά απόβλητα, και μάλιστα να είναι το πιο φρέσκο προϊόν στην κατηγορία του;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι η CityCrop. Μία εταιρεία αγροτικής τεχνολογίας που το 2015 οραματίστηκε να προσφέρει στους Έλληνες καταναλωτές τη δυνατότητα να καλλιεργούν οι ίδιοι στο σπίτι τους λαχανικά και βότανα σε μία κλειστού τύπου συσκευή υδροπονικής καλλιέργειας. Σήμερα, εκτός από τις οικιακές συσκευές, έχει δημιουργήσει και την επαγγελματική, την οποία έχει εγκαταστήσει σε δύο καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος, στο Ελληνικό και στο Μαρούσι, μετά τη συμφωνία στην οποία προχώρησε, πρόσφατα, με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

«Θερμοκήπια» υδροπονίας

Οκτώ διαφορετικοί κωδικοί (σ.σ. τέσσερις σαλάτες και τέσσερα είδη βοτάνων) καλλιεργούνται με τη μέθοδο της υδροπονίας στα «θερμοκήπια» της CityCrop, μέσα στα δύο αυτά καταστήματα. 

«Προσεγγίσαμε την ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία έδειξε ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες και το μοντέλο παραγωγής που προσφέρουμε, ξεκινώντας τη συνεργασία μας τον Νοέμβριο του 2023. Έχουμε εγκαταστήσει, λοιπόν, στα καταστήματα τις συσκευές μας, στις οποίες τα φυτά καλλιεργούνται με τη μέθοδο της υδροπονίας και όταν είναι έτοιμα συγκομίζονται και τοποθετούνται σε ένα stand, δίπλα ακριβώς από το θερμοκήπιο, έτσι ώστε να τα προμηθευτούν οι καταναλωτές. Ο πελάτης δεν έχει τη δυνατότητα να ανοίξει τη συσκευή, καθώς δεν θα μπορέσουν να διατηρηθούν οι κατάλληλες συνθήκες», εξηγεί στην «ΥΧ» ο Χρήστος Ραυτογιάννης, CEO και ιδρυτής της CityCrop.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί ένα υβριδικό μοντέλο, στο οποίο μεγαλώνει τα φυτά μέχρι το 70% στις δικές της εγκαταστάσεις και έπειτα τα μεταφέρει στις συσκευές που έχει τοποθετήσει στα καταστήματα, για να ολοκληρωθεί η ανάπτυξή τους. Όπως τονίζει ο ίδιος, «με τον τρόπο αυτόν, καταφέρνουμε να καλύψουμε τη ζήτηση που υπάρχει και να προσφέρουμε το πιο φρέσκο προϊόν στην κατηγορία του, καθώς, μόλις το φυτό είναι έτοιμο, μεταφέρεται στο stand, έτοιμο προς πώληση. Επίσης, μέσω της τεχνολογίας μας έχουμε μηδενικά απόβλητα, καθώς δεν πετάμε τίποτα. Ό,τι μένει μέσα στη συσκευή, θα συνεχίσει να μεγαλώνει και να αναπτύσσεται κανονικά, χωρίς να χαλάσει, τη στιγμή που τα σούπερ μάρκετ στα είδη μαναβικής έχουν πολλές καταστροφές, της τάξης του 30% με 40% των προϊόντων».

Είδη προϊόντων και ανταγωνιστική τιμή

Αυτήν τη στιγμή, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν σαλάτες, όπως πράσινη και κόκκινη, αλλά και βότανα, όπως μαϊντανό, βασιλικό και δυόσμο, φθάνοντας στο σύνολο τους οκτώ διαφορετικούς κωδικούς. «Ξεκινήσαμε με τα πιο γνωστά και γνώριμα προϊόντα, έτσι ώστε να γνωρίσει ο κόσμος τόσο την εταιρεία όσο και την υδροπονική καλλιέργεια. Το θετικό είναι ότι, όποιος δοκιμάζει, επιστρέφει έπειτα πάλι στα προϊόντα μας, καθώς αντιλαμβάνεται ότι είναι όσο πιο φρέσκα γίνεται, καθώς δεν έχουν διανύσει χιλιόμετρα για να φτάσουν στο ράφι ούτε έχουν χάσει θρεπτικά συστατικά», τονίζει ο κ. Ραυτογιάννης.

Ο ίδιος σημειώνει, επίσης, ότι η φρεσκάδα αυτή παραμένει ακόμα και όταν τα προϊόντα συγκομιστούν. «Για παράδειγμα, εάν βάλουμε λίγο νερό στο σακουλάκι με τη σαλάτα και την τοποθετήσουμε στο ψυγείο, αυτή μπορεί να διατηρηθεί έως και 16 μέρες, παραμένοντας στην κατάσταση που ήταν όταν την αγοράσαμε. Όσον αφορά την τιμή, αυτή είναι ανταγωνιστική, έτσι ώστε να μπορεί να είναι προσιτή στο καταναλωτικό κοινό», επισημαίνει.

Οικιακή χρήση

Η εταιρεία δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν και στο σπίτι τους τα φυτά που επιθυμούν. «Η συσκευή για οικιακή χρήση διατίθεται σε τρία μεγέθη: Micro, One και Twin, και οι κωδικοί τους οποίους διαθέτουμε είναι περισσότεροι από 60. Ο καταναλωτής, λοιπόν, αγοράζει τη συσκευή και την τοποθετεί όπου θέλει. Έπειτα, τη συνδέει στο Wi-Fi, επιλέγει το φυτό που επιθυμεί, προσθέτει νερό και ξεκινά η όλη διαδικασία. Όσον αφορά τους σπόρους, ο πελάτης λαμβάνει ένα πακέτο (seedbar) με τους σπόρους που έχει επιλέξει», εξηγεί ο κ. Ραυτογιάννης.

Δίνεται, επίσης, και η δυνατότητα της συνδρομής, χάρη στην οποία ο πελάτης μπορεί να λαμβάνει κάθε μήνα τους σπόρους στο σπίτι του. «Έχουμε αυτοματοποιήσει τη διαδικασία και, πριν έρθουν οι καινούργιοι σπόροι, στέλνουμε ένα ερωτηματολόγιο στο σπίτι, έτσι ώστε, εάν κάποιος το επιθυμεί, να αλλάξει τους σπόρους που είχε πάρει τον προηγούμενο μήνα», διευκρινίζει ο ίδιος.

Επίσης, ο κ. Ραυτογιάννης τονίζει ότι, μετά την πανδημία του κορωνοϊού, ο κόσμος ενδιαφέρεται περισσότερο για τα προϊόντα που καταναλώνει και τον τρόπο με τον οποίο καλλιεργούνται, επομένως υπάρχει ζήτηση τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό για τις συσκευές μας».

Άντληση κεφαλαίων

Η εταιρεία βρίσκεται αυτήν τη στιγμή σε έναν κύκλο χρηματοδότησης με σκοπό να αντλήσει 1, 1 εκατ. ευρώ. Σκοπός είναι τα κεφάλαια που θα αντληθούν να αξιοποιηθούν στην επέκταση της εταιρείας στο κομμάτι της παραγωγής και της κατασκευής περισσότερων συσκευών για επαγγελματική χρήση. Επίσης, στόχος είναι η ενίσχυση του μάρκετινγκ της εταιρείας, αλλά και η εκπαίδευση του καταναλωτικού κοινού στη μέθοδο της υδροπονίας.

Εκτός των άλλων, βασική στόχευση είναι η αύξηση των πωλήσεων, αλλά και η μεγέθυνση της ομάδας.

Επόμενα σχέδια

Στα επόμενα σχέδια της εταιρείας είναι να επεκτείνει τη συνεργασία της με ελληνικά σούπερ μάρκετ και να αποκτήσει παρουσία σε 35 με 40 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους.