Δ. Σλαβούδης: «Η νέα γενιά έχει μεράκι και κατανοεί την αξία της κατάρτισης»

Συνέντευξη με τον διευθυντή του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, Δημήτρη Σλαβούδη

dimitris-slavoudis
-Διαφήμιση-
Σπούδασε την αγροτική ειδικότητα που σου αρέσει εντελώς ΔΩΡΕΑΝ!

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, ο διευθυντής του Επαγγελματικού Λυκείου της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, Δημήτρης Σλαβούδης, μίλησε στην «Ύπαιθρο Χώρα» για την αξία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τις στρατηγικές και το όραμα της σχολής, αλλά και τη νέα σημαντική πρόκληση που τον περιμένει, αφού σύντομα θα αναλάβει καθήκοντα διευθυντή στο Γυμνάσιο της ΑΓΣ, όταν αυτό ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2019.

Ο χρονικός ορίζοντας έναρξης της λειτουργίας του Γυμνασίου δεν είναι τυχαίος. «Καθώς τα τελευταία πέντε χρόνια η σχολή διαθέτει δημοτικό, το ξεκίνημα της λειτουργίας του Γυμνασίου έρχεται την κατάλληλη χρονική συγκυρία, ώστε να συμπίπτει με την αποφοίτηση της πρώτης φουρνιάς μαθητών από το Δημοτικό. Ένας από τους βασικούς στόχους του Γυμνασίου θα είναι η υποστήριξη των παιδιών και η προετοιμασία στο ακαδημαϊκό κομμάτι, ώστε να έχουν τα κατάλληλα εφόδια, προκειμένου να μεταπηδήσουν στο απαιτητικό Λύκειο», αναφέρει ο κ. Σλαβούδης, ο οποίος ήδη προετοιμάζει τον σχεδιασμό των βασικών προτεραιοτήτων.

-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki

Εμπλουτίζοντας τις εκπαιδευτικές της βαθμίδες, η ΑΓΣ θέλει να υιοθετήσει βιωματικό μοντέλο διδασκαλίας και για το Γυμνάσιο της. «Τα παιδιά θα συμμετέχουν σε δράσεις στις οποίες θα απαιτείται ενεργή στάση. Αυτό θα τα βοηθήσει τόσο στο να κατανοήσουν έννοιες οι οποίες είναι όλο και περισσότερο επιστημονικές, όσο και στο να έχουν ενδιαφέρον για τα μαθήματα. Επιπλέον, θα εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τα καινούργια εργαστήρια του Γυμνασίου, αλλά και το πολύ μεγάλο «ζωντανό» εργαστήριο που έχει η σχολή, το οποίο δεν είναι άλλο από το αγρόκτημά της. Η πρακτική άσκηση, με τον βιωματικό χαρακτήρα της, έχει σκοπό να προσφέρει ολιστική γνώση, που δεν θα περιορίζεται μόνο στον αγροτικό, τον περιβαλλοντικό ή τον επιχειρηματικό κλάδο. Ακόμη, θα προσφέρει εμπειρίες στους μαθητές μέσα από διάφορα πρότζεκτ επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε να μπαίνουν στο Λύκειο πιο συνειδητοποιημένοι», επισημαίνει ο κ. Σλαβούδης.

Σημαντική παράμετρος η αγροδιατροφική επιχειρηματικότητα

Όσον αφορά το αγροτικό κομμάτι, αυτό θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον κλάδο της διατροφής και των τροφίμων. Άλλωστε, η σχολή φημίζεται για τον προπαρασκευαστικό της ρόλο, όσον αφορά την επαγγελματική σταδιοδρομία των αποφοίτων της τόσο στη γεωργία όσο και στη βιομηχανία τροφίμων. Όπως μας πληροφορεί ο κ. Σλαβούδης, θα υπάρχει εστίαση σε θέματα αγροδιατροφικής επιχειρηματικότητας, «όπου θα προσπαθήσουμε να εντάξουμε τα παιδιά στη λογική ότι ένας σύγχρονος αγρότης δεν αρκεί να κατέχει μόνο τις αγροτικές εργασίες, όπως η σπορά και η συγκομιδή, αλλά υπάρχει και η παράμετρος της επιχειρηματικότητας. Όλα αυτά, στον βαθμό που μπορεί να τα υποστηρίξει η ηλικία των μαθητών».

dimitris-slavoudis
Τον Σεπτέµβριο του 2019, ο Δημήτρης Σλαβούδης θα µεταπηδήσει στη Διεύθυνση του Γυμνασίου της σχολής

Στο διάστημα παραμονής του κ. Σλαβούδη στο διευθυντικό πόστο του Επαγγελματικού Λυκείου, έχει επιχειρηθεί να δοθεί έμφαση στη σχέση του Επαγγελματικού Λυκείου με τον χώρο των επιχειρήσεων. «Θέλουμε τα παιδιά όχι μόνο να επισκέπτονται πολλές επιχειρήσεις αγροδιατροφικού τύπου, αλλά και να τις αξιολογούν, μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επίσης, ως σχολή προσκαλούμε σημαίνουσες προσωπικότητες του αγροδιατροφικού κλάδου και τους φέρνουμε σε επαφή με τους μαθητές.

Είναι μια ενδιαφέρουσα διαδικασία αφενός από την άποψη ότι αυτοί οι άνθρωποι μεταλαμπαδεύουν τις γνώσεις τους, και αφετέρου υπό την έννοια ότι οι μαθητές μας μπορεί σε μερικά χρόνια να είναι οι μελλοντικοί εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις των πρώτων.

Γνωρίζοντας επιτυχημένες επιχειρήσεις και τον τρόπο λειτουργίας τους, οι μαθητές αντιλαμβάνονται πού μπορεί να τους οδηγήσουν όλα όσα μαθαίνουν στη σχολή, διαπιστώνουν ποιες μπορούν να είναι οι μελλοντικές τους ευκαιρίες, ενώ μιλάνε και αναπτύσσουν σχέσεις με τους ανθρώπους των επιχειρήσεων. Ακόμη, βλέπουν μηχανήματα τα οποία δεν μπορούν να τα έχουν και στο σχολείο, ή ακόμα και διαφορετικούς τρόπους καλλιέργειας. Αυτή η στρατηγική έχει κυλήσει πολύ καλά για εμάς».

Οι μαθητές έχουν επίγνωση

Παλαιότερα, πολλοί επαγγελματίες του πρωτογενούς τομέα λειτουργούσαν σε μεγάλο βαθμό με γνώμονα την εμπειρία. Σήμερα, η εκπαίδευση και η κατάρτιση πάνω στο αντικείμενο είναι μονόδρομος για τον εκκολαπτόμενο αγρότη και ο κ. Σλαβούδης συντάσσεται με αυτήν τη διαπίστωση. «Σε αυτό συντελεί και η ίδια η κοινωνία, διότι με το πέρασμα των χρόνων έχει αλλάξει με τέτοιον τρόπο, ώστε όλο και περισσότερα παιδιά να τελειώνουν το σχολείο, να μορφώνονται και να αποκτούν προσανατολισμό. Πλέον, και οι ίδιοι οι μαθητές έχουν επίγνωση ότι οι συνθήκες είναι πιο δύσκολες. Δεν αρκεί μόνο να παράξεις το προϊόν, αφού πρέπει και να το πουλήσεις. Επομένως, για να επιβιώσει κανείς θα πρέπει να έχει καινούργιες ιδέες, να είναι πιο εξειδικευμένος, να γνωρίζει καλύτερα για να έχει λιγότερα έξοδα και, φυσικά, να μη μολύνει το περιβάλλον. Γενικά, τα παιδιά έχουν μεράκι να ασχοληθούν και να δώσουν κάτι παραπάνω σε σχέση με αυτό που πήραν από τους γονείς τους. Να το συνεχίσουν, και να του δώσουν προστιθέμενη αξία», τονίζει.

-Διαφήμιση-
gaia epicheirein congress