Εμπορικός πόλεμος: Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης από τις εταιρείες τροφίμων και ποτών

Η συνεχιζόμενη αβεβαιότητα γύρω από τους εισαγωγικούς δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ αναγκάζει ολοένα και περισσότερες αμερικανικές επιχειρήσεις στον τομέα τροφίμων και ποτών να υιοθετήσουν τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI). Οι συνεχείς καθυστερήσεις, οι αλλαγές και οι αναστολές στην πολιτική των δασμών έχουν προκαλέσει παγκόσμια σύγχυση και έχουν φέρει τη βιομηχανία σε κατάσταση συναγερμού.
Μιλώντας στην ιστοσελίδα Food Navigator, ο Georgie Thomas, διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας τροφίμων και ποτών Choco για τις ΗΠΑ, αναφέρει ότι «η αβεβαιότητα γύρω από τους δασμούς σε συνδυασμό με τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού ασκεί έντονες πιέσεις στις επιχειρήσεις».
Πράγματι, οι παραγωγοί βρίσκονται αντιμέτωποι με το αυξανόμενο κόστος παραγωγής και τις συνεχείς διακυμάνσεις στις τιμές βασικών αγαθών. Οι δασμοί πρόκειται να οδηγήσουν, επιπλέον, σε αύξηση των τιμών εισαγόμενων προϊόντων όπως φρούτα, λαχανικά και ποτά, επιβαρύνοντας κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες συχνά δεν διαθέτουν το διαπραγματευτικό πλεονέκτημα των μεγαλύτερων παικτών της αγοράς.
Πολύτιμος σύμμαχος
Όπως όλα δείχνουν, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λειτουργήσει ως πολύτιμος σύμμαχος σε αυτό το μεταβαλλόμενο τοπίο, καθώς επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αυτοματοποιήσουν χρονοβόρες διαδικασίες, να βελτιώσουν τις προβλέψεις ζήτησης και να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά τα αποθέματά τους. «Με την αυτοματοποίηση μέσω τεχνητής νοημοσύνης, οι εργαζόμενοι μπορούν να εστιάσουν σε πιο κρίσιμες δραστηριότητες, όπως η εξυπηρέτηση πελατών και η ανάπτυξη πωλήσεων», επισημαίνει ο G. Thomas. Παρότι οι δασμοί του Τραμπ αναμένεται να αυξήσουν το κόστος υιοθέτησης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, η υιοθέτησή της αναμένεται να συνεχιστεί απρόσκοπτα.
«Η έλλειψη ενισχύει την υιοθέτηση. Αν οι εταιρείες είναι διατεθειμένες να πληρώσουν περισσότερα για πρόσβαση σε υπολογιστική ισχύ, αυτό δείχνει πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι πλέον αναγκαία, όχι προαιρετική», τονίζει ο Jason Snyder, τεχνικός διευθυντής της διαφημιστικής εταιρείας Momentum Worldwide.
Η τεχνητή νοημοσύνη, έστω και στα αρχικά της βήματα, αλλάζει ήδη το παιχνίδι στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. Προωθεί και επιταχύνει την επιστημονική έρευνα, εξορθολογίζει τη διαχείριση αποθεμάτων και υποστηρίζει την αναγεννητική γεωργία μέσω της εξέλιξης της πράσινης τεχνολογίας. Βελτιώνει, επίσης, την εμπειρία των καταναλωτών, μέσω λειτουργιών όπως η ιχνηλασιμότητα.
Επιπλέον, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης βελτιώνουν την ακρίβεια της πρόβλεψης, δίνοντας τη δυνατότητα στις εταιρείες να προβλέπουν καλύτερα τη ζήτηση, να βελτιστοποιούν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να διαχειρίζονται το απόθεμα. Σε μια εποχή προκλήσεων, αποτελεί εργαλείο επιβίωσης, προσαρμογής και καινοτομίας.