Ενδυναμώνει την παρουσία της στην αγορά οίνου η Άμβυξ

Με στόχο να καταστεί μία από τις καλύτερες εταιρείες οίνου η ‘Αμβυξ, η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην Ελλάδα, ενισχύει το τμήμα Oenothèque της, διευρύνοντας το wine portfolio της με την προσθήκη νέων ετικετών μέσα από μια σειρά καινούριων συνεργασιών με οινοποιεία ενώ δημιουργεί και το δικό της brand κρασιού.

Όπως ανέφερε εχθές στο πλαίσιο ενημερωτικής εκδήλωσης ο Στάθης Σάλτας, Oenothèque Manager της ‘Αμβυξ «το κρασί έχει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και η διεύρυνση της δραστηριότητας στην κατηγορία αποτελεί στρατηγική επιλογή της ‘Αμβυξ». Σύμφωνα με τον ίδιο επιδίωξη της εταιρείας είναι να διευρυνθεί περαιτέρω η δυναμική του κρασιού μέσω από την δημιουργία ενός προϊοντικού χαρτοφυλακίου το οποίο θα έχει γεωγραφική διασπορά σε όλη την χώρα και θα περιλαμβάνει κρασιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά κατάλληλα για κάθε επιλογή.

«Κάθε χρονιά που περνάει μας δίνεται η ευκαιρία να καλωσορίσουμε στο χαρτοφυλάκιο της ‘Αμβυξ και μια νέα, σημαντική προσθήκη κτημάτων, που ενδυναμώνουν την παρουσία της στην αγορά οίνου και επιβεβαιώνουν την προσπάθεια για περαιτέρω γεωγραφική διάχυση. Παραμένουμε απόλυτα προσηλωμένοι στο όραμα μας, η ‘Αμβυξ να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία κρασιού στον Ελλάδα, ότι πετύχαμε και στον κλάδο των οινοπνευματωδών.

Δουλεύουμε μεθοδικά προς αυτόν τον σκοπό, ώστε να ενδυναμώσουμε το χαρτοφυλάκιο μας και να ενισχύσουμε τη σχέση μας με τους πελάτες και το καταναλωτικό κοινό, αναδεικνύοντας ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει ο εγχώριος και διεθνής αμπελώνας» ανέφερε από την πλευρά του ο Γιάννης Αρτινός, γενικός διευθυντής της εταιρείας.

Στο πλαίσιο αυτό, η ‘Αμβυξ έχει προχωρήσει στην προσθήκη ακόμα τριών συνεργασιών με εγχώρια οινοποιεία όπως το Κτήμα Κοκοτός στην Αττική, Κτήμα Παλυβού στη Νεμέα και Κτήμα Μωραϊτη στη Πάρο. Επίσης συνεργάζεται με το Κτήμα Alpha στο Αμύνταιο από το 2010 ενώ διατηρεί συνεργασίες με οινοποιεία σε Αργεντινή, Νέα Ζηλανδία και Γαλλία (Προβηγκία). Την ίδια ώρα η εταιρεία εξετάζει πιθανές συνεργασίες με οινοποιεία σε Κρήτη, Σαντορίνη και Κεντρική Ελλάδα με έμφαση σε Εύβοια και Θεσσαλία. 

Αξιοποιώντας την μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού προς το κρασί, η ‘Αμβυξ δημιούργησε δική της ετικέτα με την ονομασία «Βορράστρι» σε τρεις κωδικούς λευκού, ερυθρού και ροζέ οίνου. Την οινοποίηση έχει αναλάβει για λογαριασμό της ‘Αμβυξ η Διόνυσος Οινοποιητική στην Κόρινθο, σε 100.000 φιάλες. Το συγκεκριμένο προϊόν απευθύνεται κυρίως στο κανάλι HoReCa χωρίς ωστόσο να αποκλείεται από τη διοίκηση στο μέλλον η διάθεση στο λιανεμπόριο.

Η ‘Αμβυξ, από το 1917 και για περισσότερα από 100 χρόνια, διανέμει στην Ελλάδα διάσημες και υψηλού κύρους μάρκες ποτών, οίνων, μπύρας, και άλλων αλκοολούχων-αλλά και μη- προϊόντων. Ξεχωριστή θέση στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας κατέχει ο διεθνούς κύρους οίκος οίνου & οινοπνευματωδών ποτών της Moët Hennessy. Περίπου το 45% του τζίρου της προέρχεται από τα αλκοολούχα ποτά, το 26% από τη σαμπάνια και τα αφρώδη κρασιά, το 16% από το κρασί και το υπόλοιπο αφορά μη αλκοολούχα (ποσοστό 11%) και μπύρες (ποσοστό 2%). Το 2022 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 145 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να δραστηριοποιείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands, διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως. Την περυσινή χρονιά η κατηγορία σαμπάνιας και αφρωδών κρασιών εισέφερε περίπου 20 εκατ. ευρώ στον τζίρο έναντι 16 εκατ. ευρώ που εισέφερε η κατηγορία κρασιού. Για το 2023 προβλέπεται αύξηση τζίρου στο κρασί τουλάχιστον στα 20 εκατ. ευρώ. Επίσης προβλέπεται ότι η κατηγορία σαμπάνιας, αφρωδών κρασιών και οίνου θα αυξήσει το μερίδιό της από 42% αθροιστικά σε 45-47%. Με ορίζοντα πενταετίας, στόχος της διοίκησης είναι ο διπλασιασμός του κύκλου εργασιών της ‘Αμβυξ με μεγαλύτερη συνεισφορά της κατηγορίας του κρασιού όπου στοχεύει σε ηγετική θέση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ