Επενδύουν στην εξωστρέφεια του τσίπουρου για να κερδίσουν τις ξένες αγορές

Φοιτητές του Πανεπιστημίου της Βουργουνδίας σε Τύρναβο και Βόλο

Στο μικροσκόπιο των ειδικών του διεθνούς μάρκετινγκ αποσταγμάτων «Burgundy School of Wine & Spirits Business», που εδρεύει στην Dijon, μπήκαν 21 τσίπουρα, φρέσκα και παλαιωμένα, από 13 αποσταγματοποιεία, μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και της Ένωσης Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδας (ΕΝΑΠΑΠΕ).

Ο ΣΕΑΟΠ και η ΕΝΑΠΑΠΕ συνεργάζονται με τη φημισμένη σχολή της Βουργουνδίας και τον Τομέα της Διοίκησης Επιχειρήσεων του κρασιού και των αλκοολούχων ποτών, με στόχο να μπορέσει το τσίπουρο να διεισδύσει με επιτυχία σε αγορές του εξωτερικού. Βασισμένο στο μοντέλο συνεργασίας που έχει θεσμοθετήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου με το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα τα τελευταία χρόνια, το πρόγραμμα των αποσταγμάτων έχει δύο πυλώνες: Αφενός, την έρευνα των καταναλωτικών συμπεριφορών διεθνώς ως προς το τσίπουρο (φρέσκο και παλαιωμένο) σε σχέση με αντίστοιχα ανταγωνιστικά προϊόντα άλλων χωρών, με σκοπό την αύξηση της προστιθέμενης αξίας του εν γένει. Αφετέρου, ειδικά για τα αποσταγματοποιεία, την παροχή συμβουλών εξειδικευμένου μάρκετινγκ και στρατηγικής, προσαρμοσμένων στις εξατομικευμένες ανάγκες τους.

Έτσι, εννέα σπουδαστές του προγράμματος ΜΒΑ από οκτώ διαφορετικές χώρες (Καναδά, Μεξικό, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Γαλλία, Ταΐβάν) παρουσίασαν την πολύμηνη μελέτη (στην οποία συμμετείχαν 13 αγροτικοί οινοποιητικοί συνεταιρισμοί και επιχειρήσεις αποσταγμάτων) των σπουδαστών που εξέτασαν σε δύο ομάδες τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική φρέσκου και παλαιωμένου τσίπουρου.

Παρέδωσαν, δε, στους εκπροσώπους του κάθε αποσταγματοποιείου εμπιστευτική μελέτη με ανάλυση των στοιχείων της επιχείρησης, δεδομένα από τις διεθνείς αγορές και συγκεκριμένες προτάσεις. Ακολούθησαν επισκέψεις σε επιχειρήσεις της περιοχής Τυρνάβου και Βόλου, καθώς και γευσιγνωσία των αποσταγμάτων.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του προγράμματος ΜΒΑ, Jacques Thebault, οι φοιτητές του οποίου συμμετείχαν στο πρόγραμμα, «σε αυτόν τον τρίτο χρόνο της συνεργασίας μας με τους ελληνικούς φορείς του οίνου και των αποσταγμάτων, είχαμε την τεράστια χαρά και το προνόμιο να συνεργαστούμε με αρκετούς παραγωγούς κρασιού και τσίπουρου στη Θεσσαλία.

Η ανακάλυψη του τσίπουρου, ιδιαίτερα, ήταν εμπνευσμένη και οι σπουδαστές μας απόλαυσαν πάρα πολύ την ευκαιρία να μελετήσουν αυτό το υπέροχο απόσταγμα και να αξιολογήσουν τις δυνατότητές του για περαιτέρω ανάπτυξη στις εξαγωγικές αγορές. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους παραγωγούς για τον ενθουσιασμό, τη γενναιοδωρία και την υποστήριξή τους». Ο πρόεδρος ΕΝΑΠΑΠΕ, Δημήτρης Αποστολάκης, αναφέρθηκε «στην εξωστρέφεια, η οποία είναι μονόδρομος για τις επιχειρήσεις παραγωγής αποσταγμάτων αμπελοοινικής προέλευσης.

Το τσίπουρο και η τσικουδιά επιβάλλεται να πάρουν τη θέση που τους αναλογεί στις διεθνείς αγορές και η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία έγινε από τη διεθνούς φήμης σχολή του Bourgoundy Wine & Spirits Business, απέδειξε ότι με στοχευμένες ενέργειες είναι δυνατή η επίτευξη αυτού του σκοπού. Ήταν, λοιπόν, μία αρχή σε μία μακροπρόθεσμη προσπάθεια, την οποία οι δύο φορείς ΣΕΑΟΠ & ΕΝΑΠΑΠΕ θα εντείνουν με περαιτέρω ενέργειες τέτοιου βεληνεκούς».