Επιστολή δημάρχων και φορέων Αν. Αττικής προς τον πρωθυπουργό, για την επέκταση προαστιακού και αττικής οδού σε Λαύριο και Ραφήνα

Επιστολή δημάρχων και φορέων Αν. Αττικής προς τον πρωθυπουργό, για την επέκταση προαστιακού και αττικής οδού σε Λαύριο και Ραφήνα
-Διαφήμιση-
Σπούδασε την αγροτική ειδικότητα που σου αρέσει εντελώς ΔΩΡΕΑΝ!

Κοινή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, έστειλαν εννέα Δήμαρχοι της Ανατολικής Αττικής , ο Πρόεδρος της ΠΕΔΑ , ο Αντιπεριφερειάρχης Ανατ. Αττικής, και οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι των Οργανισμών Λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας. Η επιστολή είχε ως θέμα: « Η επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λαύριο και τη Ραφήνα, κατεπείγον αναπτυξιακό έργο ».

Δείτε παρακάτω την επιστολή

-Διαφήμιση-

«Η επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο Λαύριο και τη Ραφήνα, αναγγέλθηκαν ως επείγοντα και πολύ σημαντικά έργα από τον Πρωθυπουργό της χώρας και από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών στο Περιφερειακό Συνέδριο Ανατολικής Αττικής, που έλαβε χώρα στο Λαύριο, το Μάρτιο του 2018.

Επισημάνθηκε η ανάγκη να προχωρήσει άμεσα η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών του Λαυρίου και της Ραφήνας με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Επίσης, ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι στις αρχές του 2019 μπορεί να έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αμέσως να ξεκινήσουν τα έργα, που είναι ζητούμενο και διαχρονική απαίτηση των Δήμων και των κατοίκων της Ανατολικής Αττικής.

Με τη μέριμνα, την καθοδήγηση και τη διαρκή παρακολούθηση από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και τη συμμετοχή των Υπηρεσιών του, ξεκίνησε ο σχεδιασμός του έργου από την Αττική Οδό Α.Ε. σε συνεργασία με τους Δήμους και τις Υπηρεσίες τους. Το Υπουργείο και η ηγεσία του επεδίωξαν προσδιορισμό έργου με ισχυρά κοινωνικό-οικονομικά οφέλη, προκειμένου να πολλαπλασιάζονται τα οφέλη της χώρας και της Ανατολικής Αττικής και να εξασφαλίζεται πλέον η βιωσιμότητα των έργων. Ωστόσο, επεδίωξαν παράλληλα και σε συνεργασία με τους Δήμους να προκύψει ένα έργο συμβατό με τις λοιπές προβλέψεις στην περιοχή, με σεβασμό στο περιβάλλον και την ιστορική και πολιτισμική μας κληρονομιά, φιλικό προς τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής.

Αναλυτική παρουσίαση της επέκτασης της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηρόδρομου έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Επιχειρηματικό Συνέδριο που διοργανώθηκε στο Λαύριο τον περασμένο Ιούνιο, κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα εντυπωσιακά και ισχυρά κοινωνικό-οικονομικά οφέλη που προκύπτουν για τους χρήστες του έργου και τους κατοίκους της Ανατολικής Αττικής και αναδείχτηκε η συμβατότητα του έργου με τις λοιπές προβλέψεις στην περιοχή, καθώς και ο σεβασμός στο περιβάλλον και την ιστορική και πολιτισμική μας κληρονομιά.

Σήμερα, γνωρίζουμε πως το έργο βρίσκεται στο τελικό στάδιο ενός προκαταρκτικού σχεδιασμού που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους και επετεύχθη δεδομένης της διοικητικής μέριμνας της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και των Δήμων μας, συνεπικουρούμενες από τις Τεχνικές μας Υπηρεσίες, γεγονός το οποίο οφείλεται κυρίως στη στήριξη, τη μεθοδικότητα και την επιμέλεια που επέδειξε η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, που αναγνωρίζουμε και επικροτούμε.

Οι κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Κροατίας, διαπραγματεύτηκαν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και πέτυχαν την επέκταση Συμβάσεων Παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, συνολικού ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, με βασική αιτία επέκτασης την ανάγκη άμεσης τόνωσης της ανάπτυξης και την προστασία του περιβάλλοντος. Το δρόμο, λοιπόν, άνοιξαν οι συγκεκριμένες χώρες και είναι βέβαιο ότι ακολουθούν και άλλες. Εάν, λοιπόν, η ανάπτυξη είναι ζητούμενο στη Γαλλία και την Ιταλία, τότε τι θα πρέπει να ζητήσει και να πετύχει αντίστοιχα η κυβέρνηση της Ελλάδος που μόλις βγήκε από τα μνημόνια;

Πληροφορηθήκαμε ότι η κυβέρνηση έχει κάνει προκαταρκτικές συζητήσεις διερεύνησης της δυνατότητας επέκτασης Συμβάσεων Παραχώρησης στην Ελλάδα και καταρχήν έλαβε θετική αντίδραση από τις Υπηρεσίες της Ε.Ε., γεγονός που προφανώς και θεωρούμε ως σημαντικότατο βήμα για την τόνωση της ανάπτυξης και της απασχόλησης στη χώρα.

Η άμεση επέκταση της Αττικής Οδού και του προαστιακού σιδηρόδρομου στο Λαύριο και τη Ραφήνα, δυνατότητα που διασφαλίζεται μόνο δια της επέκτασης της υφιστάμενης Σύμβασης Παραχώρησης, είναι σημαντική και κρίσιμη δεδομένου ότι προκύπτουν αντίστοιχα άμεσα οφέλη και ειδικότερα:

  • Τόνωση της Ανάπτυξης και της απασχόλησης τόσο από την κατασκευαστική δραστηριότητα όσο και από τη μεσο-μακροπρόθεσμη συμβολή που θα επιφέρουν οι υποδομές (τεράστιας σημασίας ιδιαίτερα μετά την έξοδο της χώρας μας από τα μνημόνια).
  • Δυνατότητα πρακτικά άμεσης απόσβεσης των κεφαλαίων που απαιτούνται για την κατασκευή από τα κεφάλαια του υπό λειτουργία έργου παραχώρησης, χωρίς επιβάρυνση του εθνικού μας προϋπολογισμού.
  • α) Δραστική αναβάθμιση της εξυπηρέτησης του συνόλου των Δήμων της Ανατολικής Αττικής, β) μείωση των χρόνων διαδρομής, γ) βελτίωση της οδικής ασφάλειας και δ) περιορισμός των

– εκπεμπόμενων κυκλοφοριακών ρύπων.

  • Ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας, δεδομένου του παγκόσμιου ενδιαφέροντος που έχουν τα νησιά του Αιγαίου και της βέλτιστης εξυπηρέτησης αυτών από τους Λιμένες Ραφήνας και Λαυρίου, σε συνδυασμό με την οδική και σιδηροδρομική ανταπόκριση με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος».
  • Εξασφάλιση εναλλακτικών διαδρομών διαφυγής σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ώστε να αποφευχθούν καταστροφές όπως η πρόσφατη στο Μάτι.

Η τυχόν καθυστέρηση της άμεσης έναρξης κατασκευής της επέκτασης της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στο Λαύριο και τη Ραφήνα συνιστά υπονομευτική πράξη της ανάπτυξης της χώρας και του οικονομικού μέλλοντος της Ανατολικής Αττικής και ως εκ τούτου μας βρίσκει ριζικά αντίθετους.

Η μη διασφάλιση της άμεσης εκκίνησης του έργου, ουσιαστικά το παραπέμπει για άλλη μια φορά στις καλένδες, όπως άλλωστε γίνεται τις δύο τελευταίες δεκαετίες, πράγμα που δεν είναι δυνατόν πλέον να αποδεχθούμε.

Δεδομένου ότι η δυνατότητα άμεσης έναρξης κατασκευής του συνόλου των συγκεκριμένων συγκοινωνιακών έργων και εύρεσης των απαιτούμενων προς τούτο κεφαλαίων, διασφαλίζεται μόνο δια της επέκτασης της Σύμβασης Παραχώρησης της Αττικής Οδού, πρακτική που αντίστοιχα δοκιμασμένα έπραξαν και οι ανωτέρω αναφερόμενες χώρες μέλη της Ε. Ε. για λόγους άμεσης ανάπτυξης της οικονομίας τους (πόσο μάλλον απαραίτητο για τη χώρα μας!), σας παρακαλούμε να εντείνετε και να ολοκληρώσετε τη σημαντικότατη προσπάθεια που ξεκινήσατε εντατικοποιώντας και ολοκληρώνοντας τη διαπραγμάτευση με την Ε.Ε. και τον Παραχωρησιούχο, προκειμένου να εκκινήσει άμεσα το έργο και να προκύψουν τα αντίστοιχα οφέλη για τη χώρα μας και για την Ανατολική Αττική».

-Διαφήμιση-
vamvaki prasino skouliki