EUCOTTON: Εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος για την αλυσίδα αξίας του «λευκού χρυσού»

Ειδική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας.
10/07/2024
5' διάβασμα
eucotton-ekstrateia-tis-evropaikis-symmachias-vamvakos-gia-tin-alysida-axias-tou-lefkou-chrysou-326044

Στοχευμένες δράσεις και ενέργειες για τη δημιουργία ενός ισχυρού brand name για το ευρωπαϊκό βαμβάκι, που θα αναδεικνύει την υψηλή ποιότητα της πρώτης ύλης και τον βιώσιμο τρόπο παραγωγής του έναντι ανταγωνιστικών αγορών, υλοποιεί τα τελευταία χρόνια ο ελληνικός κλάδος βάμβακος. Στο περιθώριο αυτής της προσπάθειας, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ειδική εκδήλωση-ανοιχτή συζήτηση για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας EUCOTTON και της στρατηγικής της, αλλά και της νέας πλατφόρμας ιχνηλασιμότητας του ευρωπαϊκού βαμβακιού.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Βάμβακος (ECA), η οποία είναι ένας ευρωπαϊκός φορέας που έχει συσταθεί με τη συνεργασία των παραγωγών και των μεταποιητών στις χώρες παραγωγής βάμβακος της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το σύνολο του κλάδου σε αυτήν.

Η πρόσκληση αφορούσε, σε αυτήν τη φάση, τους επαγγελματίες των κλάδων της μόδας και της κλωστοϋφαντουργίας, προσελκύοντας εκπροσώπους από περισσότερες από 65 ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στους κλάδους μεταποίησης βάμβακος, και ιδιαίτερα στα στάδια της τελικής επεξεργασίας υφάσματος και παραγωγής ρούχου.

 

Yψηλή η ποιότητα και η βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού βαμβακιού

Στην πρωτοβουλία EUCOTTON, η οποία έχει πλέον μία αναγνωρίσιμη ταυτότητα της πολύτιμης πρώτης ύλης για την ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας, αναφέρθηκε ο εκκοκκιστής και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, Αντώνης Σιάρκος.

«Το ευρωπαϊκό βαμβάκι, λόγω των ποιοτικών του χαρακτηριστικών, του βιώσιμου τρόπου καλλιέργειας και μεταποίησης, της ασφάλειας που προκύπτει από τις αυστηρές διαδικασίες και τους ελέγχους παραγωγής, αλλά και της χωρικής εγγύτητας προς την ευρωπαϊκή παραγωγή ενδυμάτων, αποτελεί μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την ανασύσταση του ευρωπαϊκού κλάδου κλωστοϋφαντουργίας και τη στροφή του προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον», επεσήμανε, μεταξύ άλλων.

Επιπλέον, αναφερόμενος στην πρωτοβουλία EUCOTTON, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, Αντώνης Σιάρκος, τόνισε ότι στην πρώτη φάση της οι αγορές-στόχοι είναι οι Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία. Παράλληλα, σημείωσε ότι έχουν ήδη ενταχθεί 40 επιχειρήσεις όλης της αλυσίδας αξίας του βάμβακος, με τον αριθμό να είναι αυξανόμενος.

Αναφερόμενος στην πρωτοβουλία EUCOTTON, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος, Αντώνης Σιάρκος, τόνισε ότι στην πρώτη φάση της οι αγορές-στόχοι είναι οι Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία

Από την πλευρά του, ο CEO της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου ΑΕΒΕ και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Κλωστοϋφαντουργών, Δημήτρης Πολύχρονος, έκανε λόγο για μια βιώσιμη προοπτική για την Ευρωπαϊκή Κλωστοϋφαντουργία, σε σχέση με το ευρωπαϊκό βαμβάκι. «Υπολογίζεται ότι περισσότερες από 197.000 επιχειρήσεις στην Ευρώπη μπορούν να ωφεληθούν από τη χρήση ευρωπαϊκής πρώτης ύλης.

Με ρούχα φτιαγμένα με πρώτη ύλη από ευρωπαϊκό βαμβάκι, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα είναι μειωμένο, καθώς το ρούχο δεν κάνει τον γύρο του κόσμου για κάθε στάδιο επεξεργασίας και μεταποίησης μέχρι να φτάσει στον τελικό καταναλωτή», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πολύχρονος. Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι της Ένωσης Ελλήνων Σχεδιαστών Μόδας, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος και του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ετοίμων Ενδυμάτων.

Τις θέσεις τους για το ευρωπαϊκό βαμβάκι και το μέλλον της ευρωπαϊκής κλωστοϋφαντουργίας ανέλυσαν, επίσης, ο Γιώργος Ελευθεριάδης, σχεδιαστής και αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σχεδιαστών Μόδας, ο Θεόφιλος Ασλανίδης, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος, και ο Πάνος Σοφιανός, εκπρόσωπος της έκθεσης Munich Fabric Start. Στην εκδήλωση της ECA απηύθυναν χαιρετισμό ο πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Βάμβακος –η οποία αποτελεί ιδρυτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Βάμβακος–, Ευθύμιος Φωτεινός, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εξαγωγέων Βάμβακος, Πρόδρομος Ουσουλτζόγλου, και ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Παναγιώτης Χασάπης.

Προϊόντα «Made with European Cotton»

Σύμφωνα με την project manager της πρωτοβουλίας EUCOTTON, Άντα Τσαΐρα, στόχος είναι η δημιουργία ενός label «European Cotton» και να χρησιμοποιείται όχι ως ανώνυμο πια προϊόν, αλλά ως προστιθέμενη αξία, εφόσον τηρούνται συγκεκριμένες προδιαγραφές και συνθήκες από την κλωστοϋφαντουργία και τη βιομηχανία μόδας.

«Για να το ισχυριστεί κάποιος και να κάνει χρήση του ειδικού σήματος, θα πρέπει το προϊόν να είναι 100% παραγόμενο στην Ευρώπη, η μεταποίηση να γίνεται 100% εντός Ευρώπης, ενώ σε άλλες κατηγορίες προσμείξεων πάλι καθορίζεται το ποσοστό του βάμβακος που πρέπει να έχει το προϊόν. Εκτός αυτών, υπάρχουν περιβαλλοντικά, κοινωνικά και άλλα κριτήρια», εξηγεί η κα Τσαΐρα.

Σύμφωνα με την ίδια, οι ενημερωτικές δράσεις θα συνεχιστούν και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης, με πρώτο το Μιλάνο την ερχόμενη εβδομάδα. Έπονται το Μόναχο στις αρχές Σεπτεμβρίου και το Παρίσι τον Δεκέμβριο.